Nu weet ik dat als je binnen een half uur weer uitcheckt er niks gebeurt, maar in bovenstaand geval red ik dat niet binnen een half uur. Moet ik dan de trein uit, naar beneden gaan en op Breda uitchecken (met het gevolg dat ik de volgende trein moet nemen en nog langer vertraging heb) of kan dat dan toch ook weer op Dordrecht zelf?
Als ik inderdaad toch op Breda moet uitchecken, is het dan niet handiger om de in-en uitcheckpalen ook op perrons te zetten, zoals op de perrons waar je over kan stappen op een trein van een andere firma?
Beste antwoord door Loes
Hoi Ilse,
Officieel mag je nooit terugreizen naar je incheckstation. Verder weet ik natuurlijk niet wat voor abonnement je hebt, maar het mag zelfs bij geen enkel abonnement, je zou er zelfs een Uitstel van Betaling met de wettelijke verhoging voor kunnen krijgen. Als je een abonnement hebt met vrij reizen op een bepaald stuk willen wij het wel eens gedogen, maar dat is per conducteur verschillend.
Het is dus het beste om in Breda opnieuw in te checken.
Op je vervolg vraag over de paaltjes kan ik weinig zeggen, behalve mijn vermoeden dat als een station voorzien is van poortjes, er geen meerwaarde is voor paaltjes extra op de station om misbruik tegen te gaan, maar dat is een vermoeden van mij.
Misschien dat een ander forumlid hier nog meer over zou kunnen melden.
Bekijk origineel
Officieel mag je nooit terugreizen naar je incheckstation. Verder weet ik natuurlijk niet wat voor abonnement je hebt, maar het mag zelfs bij geen enkel abonnement, je zou er zelfs een Uitstel van Betaling met de wettelijke verhoging voor kunnen krijgen. Als je een abonnement hebt met vrij reizen op een bepaald stuk willen wij het wel eens gedogen, maar dat is per conducteur verschillend.
Het is dus het beste om in Breda opnieuw in te checken.
Op je vervolg vraag over de paaltjes kan ik weinig zeggen, behalve mijn vermoeden dat als een station voorzien is van poortjes, er geen meerwaarde is voor paaltjes extra op de station om misbruik tegen te gaan, maar dat is een vermoeden van mij.
Misschien dat een ander forumlid hier nog meer over zou kunnen melden.