beantwoord

Zowel mijn man (anonieme kaart) als ik (persoonlijke kaart) hebben dubbel uitgecheckt.

• 26 juli 2014
  • 2 reacties
  • 175 Bekeken

Gisterenavond hebben wij een lange tijd op het muiderpoort station gestaan, er reden uiteindelijk geen treinen. Op het Muiderpoort hadden we ingecheckt maar na verloop van tijd ook weer uitgecheckt omdat het onduidelijk was of er wel een trein kwam. Uiteindelijk kregen we het advies om de trein te pakken die naar het centraal station ging. Vervolgens weer ingecheckt, aangekomen op het station moesten we met de bus (die uiteindelijk klaar stond) naar Weesp, daar 21/2 uur later aangekomen, bedacht ik mij dat we moesten uitchecken maar zag tot mijn schrik dat er 10 euro was afgeschreven en waarschijnlijk op de anonieme kaart 20 euro. Blijkbaar door alle verwarring hadden wij al uitgecheckt. Wat nu? Zijn wij nu ons geld kwijt, dure rit of is er nog een mogelijkheid tot teruggave.

Alvast bedankt,
Claudia
icon

Beste antwoord door Ramon NS 26 juli 2014, 12:55

Dag Claudia, wat vervelend dat je zoveel extra reistijd had en er ook nog te veel saldo van je OV-chipkaart is afgeschreven. Indien er onterecht saldo is afgeschreven ben je dit uiteraard niet zomaar kwijt. Je mag mij in een privébericht wel je NAW-gegevens, traject, OV-kaartnummer en Iban doorgeven dan kijk ik het voor je na en te veel betaalde zal ik terugstorten op je rekeningnummer. Groet Ramon
Bekijk origineel

2 reacties

U kunt het beste eerst nagaan (bij een kaartautomaat of bij Mijn NS als u uw kaart daar heeft gekoppeld) waarom er precies geld is afgeschreven. Of er inderdaad sprake is van een dubbele uitcheck of dat er geld is afgeschreven omdat er op station Muiderpoort meer dan een uur tijd is verstreken tussen in- en uitchecken (in dat geval gaat men er namelijk automatisch van uit dat u in de tussentijd wel zult hebben zwart gereisd). Vervolgens kunt u op dit forum een moderator aanspreken (te herkennen aan het achtervoegsel _NS achter hun naam), deze kan u helpen uw geld terug te krijgen.
Dag Claudia, wat vervelend dat je zoveel extra reistijd had en er ook nog te veel saldo van je OV-chipkaart is afgeschreven. Indien er onterecht saldo is afgeschreven ben je dit uiteraard niet zomaar kwijt. Je mag mij in een privébericht wel je NAW-gegevens, traject, OV-kaartnummer en Iban doorgeven dan kijk ik het voor je na en te veel betaalde zal ik terugstorten op je rekeningnummer. Groet Ramon

Reageer