beantwoord

2x mail over toeslag ov fiets maar heb 1 fiets

  • 4 May 2024
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Ik heb zojuist twee mails ontvangen dat ik toeslag moet betalen over ov-fietsen. Ten eerste heb ik maar één fiets. Ten tweede was ik verplicht deze fiets mee te nemen omdat de ov-fietsenstalling bij Bunnik vol stond. Hierdoor kon ik mijn fiets niet kwijt en leek het mij een handiger idee deze bij mijn vriend veilig neer te zetten. Hoe los ik dit zo op zodat ik niet een grote rekening krijg?

icon

Beste antwoord door Daniel 4 May 2024, 09:31

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Breng de fiets terug en neem via de andere kanalen contact op met NS klantenservice.

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb zojuist twee mails ontvangen dat ik toeslag moet betalen over ov-fietsen. Ten eerste heb ik maar één fiets.

Je krijgt een eerste mail net voor je toeslag gaat betalen en daarna nog een mail dat je 'm daadwerkelijk betaald. Dus meerdere mails heeft niks met het aantal fietsen te maken.

 

Ten tweede was ik verplicht deze fiets mee te nemen omdat de ov-fietsenstalling bij Bunnik vol stond. Hierdoor kon ik mijn fiets niet kwijt en leek het mij een handiger idee deze bij mijn vriend veilig neer te zetten. Hoe los ik dit zo op zodat ik niet een grote rekening krijg?

Als de stalling vol is (ik neem aan dat het hier om kluizen gaat) kan je de fiets in de normale fietsenstalling stallen en dan de sleutel achterlaten in de blauwe dropbox aan de zijkant van de kluizen. Daarna neem je telefonisch of via sociale media contact op met NS om de huur af te sluiten.

De rekening voor de extra dagen ga je nu sowieso krijgen door je besluit de fiets te houden, maar breng 'm wel zo snel mogelijk terug want anders betaal je 21 dagen toeslag en daarna nog eens 350 euro voor diefstal.

Reageer