Beste antwoord door Thomas NS
Hallo kneppers, en welkom op het NS Serviceforum. Hele terechte vraag die je daar stelt.
Op het moment dat je een OVfiets-abonnement bestelt, wordt er eerst gekeken of jouw OVchipkaart minimaal 2 maanden geldig is. Zo niet: dan krijg je een melding dat het product niet op die OVchipkaart aan te vragen is.
Dan zijn er eigenlijk twee mogelijkheden. Optie 1 (als je een NS-abonnement reeds op de kaart hebt staan): wacht op de duplicaat van jouw kaart die 5-6 maanden vóór de verloopdatum wordt aangemaakt. Deze kan wel later binnenkomen dan die 5-6 weken. Optie 2: bestel een nieuwe OVchipkaart (persoonlijk) en vraag hierop het OVfiets abonnement aan.
Optie 3 zou eventueel zijn om nu al een duplicaat te bestellen bij de klantenservice van OVchipkaart (dan blokkeert de oude kaart en krijg je binnen 5 werkdagen de nieuwe kaart binnen). Dit kost echter €11 in plaats van de gebruikelijke €7,50 van een gloednieuwe kaart of automatische kaartverlenging.
Bekijk origineel
Op het moment dat je een OVfiets-abonnement bestelt, wordt er eerst gekeken of jouw OVchipkaart minimaal 2 maanden geldig is. Zo niet: dan krijg je een melding dat het product niet op die OVchipkaart aan te vragen is.
Dan zijn er eigenlijk twee mogelijkheden. Optie 1 (als je een NS-abonnement reeds op de kaart hebt staan): wacht op de duplicaat van jouw kaart die 5-6 maanden vóór de verloopdatum wordt aangemaakt. Deze kan wel later binnenkomen dan die 5-6 weken. Optie 2: bestel een nieuwe OVchipkaart (persoonlijk) en vraag hierop het OVfiets abonnement aan.
Optie 3 zou eventueel zijn om nu al een duplicaat te bestellen bij de klantenservice van OVchipkaart (dan blokkeert de oude kaart en krijg je binnen 5 werkdagen de nieuwe kaart binnen). Dit kost echter €11 in plaats van de gebruikelijke €7,50 van een gloednieuwe kaart of automatische kaartverlenging.