beantwoord

Afschrijving NS

• 28 mei 2017
  • 6 reacties
  • 495 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Een paar dagen terug is 3,85 euro van mijn rekening afgeschreven door NS GROEP IZ NS REIZIGERS. In de beschrijving staat een of andere bestelling, maar ik heb nooit iets besteld. Wel heb ik een studenten weekend OV. Kan iemand mij vertellen waarom dit bedrag is afgeschreven van mijn rekening?
icon

Beste antwoord door wiskunde123 28 mei 2017, 20:48

Beste tlc,
Aan het bedrag te zien lijkt het erop dat je een OV-fiets voor een dag hebt gehuurd. Dit duurt meestal een tijdje voor de afschrijving plaatsvindt, dus het kan een tijdje geleden zijn. Als het goed is ontvang je rond de afschrijving ook een mail met een detailoverzicht van de gemaakte OV-fietsritten.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Dat is precies het bedrag van een ov-fiets! Dat bedrag wordt niet van je saldo gehaald, maar achteraf geïncasseerd;)
Reputatie 3
Beste tlc,
Aan het bedrag te zien lijkt het erop dat je een OV-fiets voor een dag hebt gehuurd. Dit duurt meestal een tijdje voor de afschrijving plaatsvindt, dus het kan een tijdje geleden zijn. Als het goed is ontvang je rond de afschrijving ook een mail met een detailoverzicht van de gemaakte OV-fietsritten.
Welkom op het NS Forum,

Ik deel het vermoeden dat dit een afschrijving is van een gehuurde OV-fiets. Ik wil het best voor je nakijken. Je mag mij dan een privébericht sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken.
Ik heb niets meer vernomen van tlc. Indien er nog onduidelijkheid bestaat waar dit bedrag vandaan komt mag tlc mij alsnog een privébericht sturen.
Reputatie 7
Badge +3
Is het misschien niet handig om bij incasso's voor het OV-fiets dit in de omschijving erbij te vermelden? Hier komen vaker vragen over omdat het niet duidelijk is waarvoor de incasso is.
Vind ik zeker geen slecht idee Momo. Ik kom zelf ook vaak topics tegen met een vraag over een afgeschreven bedrag en dat gaat 9 van de 10 keer over een OV-fiets afschrijving. Ik heb dit naar aanleiding van jouw opmerking intern aangekaart. Wie weet kunnen we hier iets in verbeteren!

Reageer