beantwoord

Amsterdam lelylaan

• 7 november 2017
  • 24 reacties
  • 382 Bekeken

Reputatie 2
De fietsen verhuur boxen zijn al 2 dagen kapot, de app geeft aan dat er fietsen zijn er zijn ook groene lampjes. Maar van de apparaten werkt helemaal niet de ander loopt vast zodra er een pas in gaat. Het hulp telefoonnummer wat erop staat werkt niet.
icon

Beste antwoord door Arnold NS 7 november 2017, 13:10

Hallo aadegroot,

Bedankt voor je melding. Wij gaan een monteur aansturen om de situatie onder handen te nemen! Laat je het weten als je na een week nog steeds geen verbetering hebt aangetroffen?
Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 2
Is dit iets wat gerepareerd kan worden, ik heb nu de afgelopen dagen een taxi moeten nemen. Als dit zo blijft zal ik een fiets moeten kopen hier
Hallo aadegroot,

Bedankt voor je melding. Wij gaan een monteur aansturen om de situatie onder handen te nemen! Laat je het weten als je na een week nog steeds geen verbetering hebt aangetroffen?
Ik heb daar een paar weken geleden ook een fiets trachten te huren. In de kluizen stond geen enkele fiets. Direct buiten de kluizen stonden echter wel diverse fietsen een aantal op slot en een aantal met lekke banden.
Het deed een beetje troosteloos aan.
Dat is inderdaad triest. Goed dat je dit nog even meldt.
Reputatie 2
Ik ga het morgen weer proberen maar ik heb weinig hoop, wordt wel dure bedoening op een gegeven moment
Laat vooral even weten hoe het ervoor staat.
Reputatie 2
Nou vandaag zijn er nul aanwezig, zo te zien op de app. Ik was best enthousiast over ns fietsen maar dat was voordat ik ze ging gebruiken
Reputatie 2
Net getest, het apparaat doet het, dat is winst, maar 0 fietsen aanwezig
Fijn dat hij het doet, maar spijtig dat je nog steeds niet een fiets kan huren. Hopelijk zal dit de volgende keer anders zijn.
Reputatie 2
Voegt de NS zelf op een gegeven moment nog fietsen toe?
Ik heb de afgelopen dagen dit aantal niet boven de 2 zien komen.
Reputatie 7
Het ligt heel erg aan het tijdstip, hoeveel er verhuurd zijn. Dit kun je terugvinden op deze website daar staan ook wat statistieken, op wel tijdstip bijvoorbeeld hoeveel fietsen zijn geweest de afgelopen tijd.

Als er steevast een tekort is, bekijkt de NS of het mogelijk is het aantal fietsen uit te breiden.
Reputatie 2
ah het gemiddelde van de afgelopen 3 maanden komt niet boven de 1.8. maar het zal wel even duren voordat de NS daar actie overneemt denk ik zo.
Reputatie 2
Zo, vandaag deed de automaat het, en zelfs groene lichtjes, 3 fietsen beschikbaar. Fiets helemaal in orde. Zodra het werkt is het echt een top systeem, scheelt me 2 taxi ritten en ik kon ook nog een trein eerder halen.
Dat is nog eens fijn nieuws 🙂 Hopelijk mag je dat komende tijd vaker ervaren!
Reputatie 2
De hele week alweer niks, met een slagingspercentage van nog geen 10% heb ik besloten om maar tijdelijk een fiets te kopen. Het is misschien een mooi systeem als er daadwerkelijk fietsen zijn, maar zolang de NS deze niet aanvult is het eerder een mythe.
Kan je nog ergens zien wanneer er nieuwe fietsen worden geplaatst? want als het nooit boven de 2 komt met 8 plaatsen is het niet gek dat dit niet werkt.
Het is voor ons helaas niet inzichtelijk wanneer en of er nieuwe fietsen komen, danwel aanvullingen. Je klacht over deze locatie is in ieder geval doorgegeven en we hebben onze collega's met klem gevraagd hier serieus naar te kijken.
Reputatie 2
Okay nu wordt het echt vervelend. Er staan nu eindelijk fietsen, hulde daarvoor. Maar nu kan ik hem niet inleveren.
Er zijn lege boxen maar die zijn stuk blijkbaar. 5 fietsen aanwezig en 3 kapotte boxen. Ik heb hem maar geparkeerd en de sleutel meegenomen maar hoe gaat dat nu met de kosten?
Reputatie 2
En het hulp nummer wat op het apparaat staat doet het niet
Wat een nare situaties steeds. De issues ter plekke zijn opnieuw doorgespeeld en heb ook al reactie van 'OV-Fiets' dat er opnieuw naar gekeken gaat worden.
Wat betreft de sleutel, die had je (volgens mijn collega's van OV-Fiets) moeten deponeren in de blauwe dropbox aldaar. Nu loopt de teller denk ik door, dus kun je het beste even contact met OV-Fiets leggen middels Twitter (DM) of Facebook (Messenger). Dan zul je snel geholpen worden en kan de 'rit' worden afgesloten.
Reputatie 2
Okay het verhaal gaat door. Je verzint het niet, maar nu had ik de fiets die er nog stond en die wilde ik nu eindelijk in de bak terug zetten. Dus bak 1 opent zich, staat er al een fiets in. Nu die fiets maar geparkeerd en de sleutel meegenomen. Waar zit die blauwe bak? Ik had niet veel tijd om te zoeken.
Ik ken de situatie ter plekke niet, begreep dit van de afdeling 'OV-Fiets'. Heb je al contact gehad via Social Media? De afdeling OV-Fiets is daar 24/7 aanwezig om je te helpen.
Reputatie 2
Nee, er is een forum hier toch? Is dat niet genoeg? Ik neem aan dat ze die apparaten en keertje fixen. Het is echt uniek hoe slecht de ov fiets op dit station is geregeld
Zeker. Ik heb de storing ook doorgegeven en als het goed is gaat er morgen een monteur die kant op. Maar misschien is het voor jou goed om nog even te checken of er hierdoor geen extra kosten in rekening zijn gebracht.
Badge +3
Misschien een tip https://swapfiets.nl heel veel studenten hier rijden op die dingen rond (met de blauwe voorbanden). En als hij gesloopt wordt komen ze hem ter plekke repareren of je krijgt een nieuwe.

€ 15,- per maand en maandelijks opzegbaar!

Reageer