beantwoord

Amsterdam zuid

  • 13 juli 2016
  • 8 reacties
  • 270 Bekeken

Amsterdam zuid heeft twee filialen waarbij het onduidelijk is dat dit door aparte bedrijven (lees gemeente en NS) gerund wordt. Hierdoor heb ik ondanks teruggave op hetzelfde station toch 10 euro extra moeten betalen. Mij was duidelijk dat het op hetzelfde station moest zijn, niet exact dezelfde locatie. Ik zou dan ook graag het 10 euro extra betaalde bedrag terug ontvangen.

Mvg S. Kaffka
icon

Beste antwoord door iMark 14 juli 2016, 17:15

S Kaffka bedoelt op het feit dat er aan beide zijden van het staton een verhuurlocatie van de OV-fiets is maar dat je een fiets gehuurd bij de ene locatie niet kunt inleveren bij de andere.

http://www.ov-fiets.nl/huurlocaties?locatie=Amsterdam+Zuid&POST_AUTOCOMPLETE=%2Fhuurlocaties.xml

Het is inderdaad een beetje vreemd dat in Utrecht Centraal alle locaties als dezelfde locatie worden gezien en in Amsterdam Zuid niet. Maar van Utrecht Centraal wordt blijkbaar niet gepubliceerd dat dat als één locatie wordt gezien.
https://forum.ns.nl/abonnementen-2/ov-fiets-inleveren-22943?postid=158357

Maar eerlijk is eerlijk. De ene locatie heet Amsterdam Zuid en de andere Amsterdam Zuid Mahlerplein.

NS is tamelijk wispelturig wanneer het om het publiceren van uitzonderingen op regels gaat. Soms krijgen we over een onderwerp uitvoerige uiteenzettingen met voetnoten. In andere gevallen worden uitzonderingen niet gepubliceerd omdat de communicatie met de klanten te ingewikkeld wordt.

Wat mij betreft kunnen de peultjes door. Ik lust er wel een paar.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Er zijn aparte binnengebieden voor NS en GVB, dus je kan niet bij NS inchecken en bij GVB uit, of omgekeerd.
bijdragevandennis
Reputatie 6
Badge +1
Voor de duidelijkheid: volgens mij heeft u het over het huren van een OV-fiets? Is dat correct? En met 'filialen' bedoelt u dan fietsenstallingen denk ik?
Reputatie 6
Badge +2
Voor de duidelijkheid: volgens mij heeft u het over het huren van een OV-fiets? Is dat correct? En met 'filialen' bedoelt u dan fietsenstallingen denk ik?
Aha, het zou inderdaad heel goed kunnen dat het daar over gaat.
Reputatie 6
Badge
Het zal gaan om de OV fiets, vanwege de 'teruggave'. Ik denk dat NS dit duidelijker moet communiceren in de fietsenstallingen aangezien er meer stations zijn met twee verschillende punten van OV-fiets.
Ik doelde inderdaad op fietsenstallingen en het huren van een ov-fiets. Het zou op hetzelfde station niet moeten uitmaken naar mijn mening!
Welkom op het Serviceforum, S. Kaffka. Ik begrijp nog niet helemaal wat je vraag is. Zou je het nog eens uit kunnen leggen aan ons?
Badge +3
S Kaffka bedoelt op het feit dat er aan beide zijden van het staton een verhuurlocatie van de OV-fiets is maar dat je een fiets gehuurd bij de ene locatie niet kunt inleveren bij de andere.

http://www.ov-fiets.nl/huurlocaties?locatie=Amsterdam+Zuid&POST_AUTOCOMPLETE=%2Fhuurlocaties.xml

Het is inderdaad een beetje vreemd dat in Utrecht Centraal alle locaties als dezelfde locatie worden gezien en in Amsterdam Zuid niet. Maar van Utrecht Centraal wordt blijkbaar niet gepubliceerd dat dat als één locatie wordt gezien.
https://forum.ns.nl/abonnementen-2/ov-fiets-inleveren-22943?postid=158357

Maar eerlijk is eerlijk. De ene locatie heet Amsterdam Zuid en de andere Amsterdam Zuid Mahlerplein.

NS is tamelijk wispelturig wanneer het om het publiceren van uitzonderingen op regels gaat. Soms krijgen we over een onderwerp uitvoerige uiteenzettingen met voetnoten. In andere gevallen worden uitzonderingen niet gepubliceerd omdat de communicatie met de klanten te ingewikkeld wordt.

Wat mij betreft kunnen de peultjes door. Ik lust er wel een paar.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat dat verwarring met zich meebrengt.

Je kan het beste even contact met ons opnemen via Facebook, Twitter of telefonisch via 030-7515155 (menu optie 2, daarna optie 3) om te bekijken wat er mogelijk is met betrekking tot restitutie.

Reageer