Andere betaalmethode voor OV-fiets, wanneer beschikbaar | NS Community

Andere betaalmethode voor OV-fiets, wanneer beschikbaar

  • 5 May 2022
  • 2 reacties
  • 990 Bekeken

Ik zou incidenteel ( eenmalig, of enkele keren per jaar ) een fiets willen huren.

Maar dat is alleen mogelijk met een persoonlijke OV-chipkaart, en dat is niet bruikbaar en onpraktisch. Ik had ooit een anonieme ( nu niet meer ), en ben niet bereid er een aan te schaffen voor die zeldzame keren dat ik het zou gaan gebruiken. Ook past het niet bij de nieuwere betaalmethoden die we binnenkort met OVpay kunnen verwelkomen.

Dus graag met een algemeen geaccepteerde kaart ( bankpas of credit card ), eventueel na voorregistratie.


2 reacties

Goedemiddag Reiziger-56 en welkom op de NS Community! 

Ik snap je suggestie inderdaad en ik snap heel goed dat dit is iets waar behoefte aan is. Ik ga het als een suggestie doorzetten, maar durf je geen belofte te maken in wat hier de mogelijkheden in zijn en of hier een aanpassing in gaat plaatsvinden. 

Reputatie 7
Badge +1

Vooralsnog zult U dus Uw heil-of tweewieler, byciclette, jizdny kol, rower, sykel (draadezel op funny duits) elders moeten huren. Niemand verplicht U die geelblauwe dingen van het spoor te nemen. Al zal dat dan af&toe wel zoeken zijn.

Her en der-in het kader van wat grootscheeps MaaS wordt betiteld, bieden ook soms lokale busbedrijven wel huurfietsen. Helaas niet zoals in buitenland van die lollige elektro-stepjes. Nooit geprobeerd-dus weet niet hoe dat daar werkt.

Er is mogelijk, wie weet, op lange duur, wel zicht aan eind v.d. tunnel omdat er aan gewerkt wordt tzt=ooit die sjipkaart door bankpas te vervangen. Kan zelfs al in enkele kleine regio voor de bus. Dacht U nou echt serieus dat NS, toch al geplaagd door continu allerlei IT-problems zich nog meer ellende op de hals gaat halen omdat 1 klant weer wat anders wil als het systeem aankan?

Reageer