beantwoord

Anonieme OV chipkaart activeren voor OV fiets, informatie klopt niet

NS,

Als je een ovfiets wilt huren op het station.

Ik surf naar ov fiets website. Ik klik op wordt direct abonnee.
Vul daar mijn ov chipkaart nummer in, bij bestaande OV chipkaart. Druk op controleren. Kaart wordt geaccepteerd.
Ik vul mijn adres gegevens in. Ik selecteer ingangsdatum. Selecteer vandaag.

En dan krijg ik de melding:
Voor dit product heeft u een persoonlijke OV-chipkaart nodig.

Grrrrr. Waarom wordt me dit gemeld als ik al zover in het proces zit?
De informatie op de OV fiets site klopt niet. Op de Ov Fiets website staat bij de Veel gestelde vragen, onder aanmelden, vraag 1d.

Als u abonnee wordt, koppelt u uw OV-fietsabonnement aan uw persoonlijke of anonieme OV-chipkaart. Elke OV-chipkaart is geschikt om te koppelen aan uw OV-fietsabonnement en daarmee OV-fietsen te huren.

Deze informatie klopt niet. Het kan alleen met een persoonlijke ov chipkaart.

Dank, Peter
icon

Beste antwoord door Brian NS 18 september 2015, 12:11

Beste pkassies,

Welkom op het NS serviceforum. Sinds kort moet dit abonnement echt worden besteld op een persoonlijke OV-chipkaart. Het is mogelijk geweest om het op een anonieme OV-chipkaart te bestellen, maar omdat het gaat om een abonnement moet dit vanaf nu echt op een persoonlijke kaart. De informatie in de veel gestelde vragen is dus niet up to date. Ik ga ervoor zorgen dat de informatie op de site z.s.m. wordt aangepast.
Bekijk origineel

1 reactie

Beste pkassies,

Welkom op het NS serviceforum. Sinds kort moet dit abonnement echt worden besteld op een persoonlijke OV-chipkaart. Het is mogelijk geweest om het op een anonieme OV-chipkaart te bestellen, maar omdat het gaat om een abonnement moet dit vanaf nu echt op een persoonlijke kaart. De informatie in de veel gestelde vragen is dus niet up to date. Ik ga ervoor zorgen dat de informatie op de site z.s.m. wordt aangepast.

Reageer