beantwoord

Beschikbaarheid OV-fietsen

  • 16 May 2023
  • 5 reacties
  • 205 Bekeken

Hoe kom ik achter beschikbarheid van OV-fietsen?

Daar is toch de functie op site en app voor?

 

Station Ede-Wageningen gaf voor vanmorgen een beschikbaarheid van enkele fietsen in de bewaakte stalling en daarnaast een flink aantal in de 24/24 stalling op het plein.

Helaas was bij aankomst de informatie niet (meer)actueel en was er geen fiets meer in de bewaakte stalling aanwezig. Dat kan gebeuren. Echter stond de 24/24 stalling (over)vol met een stuk of 20 a 30  fietsen die niet uit te huren waren door een storing. Dit zou toch in de app zichtbaar moeten zijn? Of werd de storing door een storing niet doorgegeven?

Daarnaast was het erg storend dat de werkplaats van de bewaakte stallingvol met te repareren fietsen.

Stuur alsjeblieft een fietsenmaker naar de werkplaats en een monteur naar de 24/24 stalling. 
Ik denk dat de medewerker van de stalling al heel wat gemopper aan heeft moeten horen, terwijl hij er niets aan kan doen. Behalve nogmaals vragen om een monteur.

Ik heb uiteindelijk bestemming te laat bereikt door te moeten lopen. Straks ook weer lopend terug...

icon

Beste antwoord door Daniel 17 May 2023, 12:17

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Het is helaas een zooitje met die OV-fietsen. Veel klachten maar geen intentie ze op te lossen.

Je kan de beschikbaarheid via de app of via De OV-fiets | Deur tot deur | NS inzien. Dit betreft wel een schatting en kan verschillen met de werkelijkheid. Het komt inderdaad wel eens voor dat er fietsen staan die gerepareerd moeten worden voordat deze weer kunnen worden verhuurd. Dat hadden wij uiteraard ook liever anders gezien. Hopelijk worden de fietsen in Ede-Wageningen snel gerepareerd zodat ze weer verhuurd kunnen worden.

@Erryt NS Het zit hem niet alleen in de te repareren fietsen, maar ook in een overvolle stalling (ca 30 fieteen) waarvan geen fiets te gebruiken is omdat het systeem niet werkt. EN van de aanwezige bij de bewaakte stalling begreep ik dat die niet de eerste dag was waarop dit speelde en het ook al meermaals doorgegeven was.

Reputatie 7
Badge +2

Een defecte zelfservice stalling kan bij OV-fiets zomaar maanden voortduren, waarbij de stalling tussendoor soms eventjes werkt door een "reparatie" waarbij het werkelijke probleem nooit is verholpen.

(Zo'n storing was voor mij een jaar geleden de reden een goedkope fiets te kopen en die op het station neer te zetten. Aan OV-fiets heb je namelijk voor station - werkverkeer alleen iets als je een alternatief hebt. Anders is het te onbetrouwbaar en worden problemen te traag verholpen)

Badge +3

Als ik kijk op https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/ed002/verloop en dan 1 t/m 17 mei opvraag heeft die stalling van 6 mei tot gisteren (16 mei 11:00) in storing gestaan, met inderdaad een korte periode op 11 mei in de namiddag/avond waar het even werkte. Dat schiet niet op natuurlijk met zo’n 30 beschikbare fietsen en de zuidzijde (bemenste stalling) met 178 fietsen in de ochtend al gauw ‘uitverkocht’.

Reageer