beantwoord

Bewaakte fietsenstalling station Gouda

De bewaakte fietsenstalling bij station Gouda is al ruim 2 weken buiten werking. Dit begint behoorlijk vervelend te worden aangezien er mensen met dure fietsen naar het staton komen die ze veilig weg willen zetten. Daar wil iedereen ook voor betalen, maar het poortje functioneert niet en laat geen fietsen door. Er zijn al meerdere meldingen gemaakt en de brandweer en politie zijn ook gebeld. Wanneer wordt hier wat aan gedaan? En wie dekt de kosten als mijn fiets gestolen wordt?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 25 juli 2017, 12:42

Hallo LBokhoven en welkom op het NS Serviceforum.

Zonet heb ik navraag gedaan bij de onze storingendienst, die hebben aangegeven dat dit probleem al veel eerder bekend was. Helaas schijnt door een technische storing, de melding niet goed doorgevoerd te zijn, waardoor de reparatie langer op zich heeft laten wachten. De melding is inmiddels goed doorgezet, gelukkig, en de reparatie zal z.s.m. in werking worden gezet. Wij dekken de kosten van een gestolen fiets niet, daar zijn wij niet aansprakelijk voor. Het is wèl onze verantwoordelijkheid om onze faciliteiten op het station zo snel mogelijk op orde te hebben, zodat je weer gebruik kunt maken van deze bewaakte fietsenstalling.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Hallo LBokhoven en welkom op het NS Serviceforum.

Zonet heb ik navraag gedaan bij de onze storingendienst, die hebben aangegeven dat dit probleem al veel eerder bekend was. Helaas schijnt door een technische storing, de melding niet goed doorgevoerd te zijn, waardoor de reparatie langer op zich heeft laten wachten. De melding is inmiddels goed doorgezet, gelukkig, en de reparatie zal z.s.m. in werking worden gezet. Wij dekken de kosten van een gestolen fiets niet, daar zijn wij niet aansprakelijk voor. Het is wèl onze verantwoordelijkheid om onze faciliteiten op het station zo snel mogelijk op orde te hebben, zodat je weer gebruik kunt maken van deze bewaakte fietsenstalling.
Hi Thomas,

Dank voor je uitgebreide reactie.
Natuurlijk begrijp ik dat de NS niet de kosten van een gestolen fiets dekt, maar als je gebruik wil maken van de stalling om te voorkomen dat je dure fiets gestolen wordt en die blijft na herhaalde meldingen defect voor langere tijd zonder dat er ook maar een bord komt te hangen, dan raak je wel geïrriteerd.
Zou je mij kunnen doorgeven wanneer de reparatie plaatsvind. Niemand binnen de NS durft dat tot nu toe te zeggen namelijk. Vind het ook prima als jullie zeggen dat het nog 2 weken duurt. Dan ga ik namelijk voor die periode opzoek naar een andere oplossing, i.p.v. dat ik iedere ochtend vol verwachting naar beneden fiets en niet de tijd heb om mijn fiets nog op een andere veilige plek op te bergen. Ik wil dan trouwens ook wel een briefje voor jullie ophangen bij de stalling zodat andere abonnementhouders en mensen die hun fiets willen stallen weten waar ze aan toe zijn. Geen probleem. Service van de klant.
Reputatie 6
Dat is een goede tip, dat briefje bij de stalling. Mocht het stallingspersoneel dit zelf nog niet hebben bedacht, dan heb ik ze dat bij deze doorgegeven.
Over de duur van deze werkzaamheden durf ik, helaas, geen uitspraken te doen. Wat ik wel kan doen is een gok op basis van ervaring: eind deze week verwacht ik dat het opgelost is.
Hi Thomas, ik zou als ik jullie was toch even mijn systemen goed nakijken, want er schijnen nogal wat mensen melding gemaakt te hebben van het defect bij de fietsenstalling. Toen ik vanavond weer op station Gouda aankwam stonden er zeker 4 mensen die meerdere malen melding hadden gemaakt. Best vervelend voor jullie dat die meldingen wegens een technische storing verloren zijn gegaan. Denk ook dat mensen steeds minder aardig gaan doen tegen jullie. Lijkt me niet leuk. Dus nog een tip: ff checken waar al die meldingen zijn gebleven. Groetjes
Het is goed mogelijk dat er op locatie meerdere meldingen zijn binnengekomen over het defect. Er zal echter maar een enkele melding zijn gemaakt door de storingsdienst voor reparatie. Bij meerdere meldingen op locatie zal er door de storingsdienst eerst gekeken worden of er door hun niet al eerder een melding is gemaakt en zo ja, dan zal er niet een tweede worden aangemaakt voor een reparatieaanvraag. Meldingen door gebruikers op locatie zullen dan ook niet kwijt zijn geraakt door de technische storing, het is meer dat de enkele melding door de storingsdienst niet is doorgekomen bij de reparateur.

Reageer