Bloot op de OV-fiets | NS Community
beantwoord

Bloot op de OV-fiets

  • 2 July 2022
  • 6 reacties
  • 427 Bekeken

Op de website van de Stentor zie ik dat er vandaag een naaktfietstocht is georganiseerd waarbij mensen ook naakt op een OV-fiets rondrijden. Ik vind die tochten sowieso smerig, maar het idee dat ik een OV-fiets zou huren waar net iemand op z'n blote gat op gezeten heeft is echt heel goor. Kunnen jullie hier bij NS iets tegen doen?

DeStentor.nl, het laatste nieuws uit de regio's rond Apeldoorn, Deventer en Zwolle | destentor.nl

icon

Beste antwoord door Stijn NS 4 July 2022, 22:19

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik zag het filmpje ook, op de site van het AD en had dezelfde gedachte. Ik hoop dan maar dat ze voor ze de fiets weer inleveren het zadel even schoonmaken met een doekje en schoonmaakmiddel.

Reputatie 7

Ach… wat niet weet, wat niet deert. 

Het kan ook zomaar zijn, dat degene die vlak vóór jou op de fiets heeft gezeten, zijn broek al zes weken achterelkaar heeft gedragen. Of dat zo fris is?

Reputatie 7
Badge

Wauw. Bloot op de OV-fiets.

Ik zou voorlopig maar even reinigingsdoekjes meenemen voor het zadel 🤣😂

Maar van degene die zo op deze fiets is gaan zitten vind ik het ook walgelijk.

Reputatie 6

Hoe zou de binnenkant van de onderbroeken van de mensen die om reinigingsdoekjes roepen er uitzien?? Zijn het ervaringsdeskundigen op het gebied van remsporen?

Ik zie dat er nog niet echt een antwoord is gegeven op de vraag, dus bij deze. Ik denk dat het lastig is voor ons om te controleren wat mensen exact met een OV-fiets doen, anders dan ervan uit gaan dat het gewoon normaal gebruikt wordt als fiets. Ik verwacht niet dat zadels extra schoongemaakt worden als gevolg van deze actie. Sowieso is het inderdaad te bezien in hoeverre dit meer impact heeft op de reinheid van een zadel t.o.v. iemand die wel een broek draagt.

Als je je echt zorgen maakt om de hygiëne van een wisselfiets zou ik adviseren om zelf doekjes mee te nemen zodat je er zeker kan van zijn dat het schoon is voordat jij er gebruik van maakt. Datzelfde geldt voor de handvatten.

Reageer