beantwoord

Boete ov fiets

• 16 februari 2019
  • 3 reacties
  • 222 Bekeken

Ik heb zojuist een brief ontvangen dat ik mijn ov fiets 3 weken heb en daardoor een boete krijg van 350euro, ik heb de fiets na 1 week verlengt en daarna erg druk met werk en erna 1.5 ziek geweest. Zojuist met mijn zieke hoofd de fiets terug gebracht en de klantenservice hierover gebelt. Ze konden me niet verder helpen en werd doorverwezen naar de community. Kan ik door de omstandigheden(ziek en verlengt) afkomen van deze boete? Mij werd verteld dat na 3 dagen lenen de fiets 5euro per dag kostte. Ik ben bereid dat natuurlijk te betalen maar die boete vind ik onnodig.
icon

Beste antwoord door Robert B 16 februari 2019, 14:41

Welkom bij de NS Community!

Bij langer dan 72 uur huren komt er per dag € 5,- extra bovenop de prijs per dag.

Neem contact op met de klantenservice voor wat betreft de kosten. Bij langer dan 2 of 3 weken krijg je inderdaad een mail dat je die boete riskeert, als je de fiets niet inlevert.

Dat is niet zozeer een boete maar de 'vervangingswaarde' van de fiets. Als je die voldoet mag je de fiets houden.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Bij langer dan 72 uur huren komt er per dag € 5,- extra bovenop de prijs per dag.

Neem contact op met de klantenservice voor wat betreft de kosten. Bij langer dan 2 of 3 weken krijg je inderdaad een mail dat je die boete riskeert, als je de fiets niet inlevert.

Dat is niet zozeer een boete maar de 'vervangingswaarde' van de fiets. Als je die voldoet mag je de fiets houden.
Goedemiddag Aarnout vd ende en welkom bij de NS Community!

De reactie van Robert B is juist, je zult hiervoor contact op moeten nemen met de Klantenservice. Ik vind het dan ook erg vreemd dat mijn collega je heeft doorverwezen naar de Community. Het zou zomaar kunnen dat er verder niets te doen is aan jouw situatie, daar durf ik niet over te oordelen, maar via de Community kunnen we daar dan niets aan veranderen.
Reputatie 6
Badge
Een fiets verlengen na een week (of sowieso verlengen) is niet mogelijk. De OV-Fiets is bedoeld voor relatief kort gebruik, niet als eigendom.

Reageer