Bundelen fraude-zaken mbt OV fiets



Toon eerste bericht

60 reacties

Badge +3

Ow ja, dank! wel bijzonder want daarin staan beide fietsen teruggebracht, de ene alleen al een uur nadat ik deze heb geleend en dat klopt ook niet… maar wel ingeleverd dus dan snap ik niet waarom NS mij überhaupt contact...

Mooi zo, maak maar een screenshot als ‘bewijs’ en daarmee richting klantenservice (bij voorkeur Chat, Twitter of Facebook want dan kan je die screenshot als bijlage in een PB/DM mee sturen).

Hi judithbloemendaal, welkom bij de NS Community.

 

Je kunt het beste de mail van mijn collega’s nog even afwachten. Wanneer heb je jouw laatste mail verzonden? Mocht je een reactie krijgen dan kan je altijd ook nog een print screen bijvoegen van jouw “Mijn NS” waarin staat dat je beide fietsen hebt ingeleverd. 

Ik kan de automatische incasso niet tegenhouden, maar dit kunnen we achteraf eventueel corrigeren. Ik hoop dat je snel een reactie ontvangt en dit wordt opgelost.

Reputatie 2

Hoi Rizana,

dank voor je mailtje, het is wel jammer dat ik op mijn mail van 28 november geen reactie heb gehad en vervolgens vandaag wel een incasso mail krijg en daarom net dus nog een keer gereageerd… voor de NS is 250 euro misschien peanuts, maar voor mij niet. Vindt het een kwalijke zaak en echt de omgekeerde wereld dat ik moet bewijzen dat ik een fiets heb ingeleverd terwijl andersom de NS niet goed checkt wat er precies aan de hand is… als ik in mijn account kan zien dat de fiets is ingeleverd dan kan de NS dat toch ook zien. Dit gedoe is echt jammer, kost me tijd en stress terwijl normaal echt veel NS en OV fiets plezier. Zou fijn zijn als NS eerst goed uitzoekt hoe iets zit en niet bij voorbaat al uitgaat van het slechtste, vooral bij een trouwe NS gebruiker. Hopelijk reageert iemand asap nog voor as maandag,

groetjes Judith

 

Ik weet niet of je voor maandag een reactie krijgt. Nogmaals, kan je dit het beste door de OV-Fiets afdeling laten uitzoeken en dus de reactie vanuit hen afwachten. Ik ben het met je eens dat €250,00 een groot bedrag is, alleen kan ik hierin niets betekenen. Als je wilt mag je mij een privébericht sturen met jouw gegevens: naam, postcode en huisnummer, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en emailadres. Dan kijk ik tijdens mijn volgende dienst of er inmiddels al contact is geweest en of ik voor je kan informeren naar de stand van zaken. 

Reputatie 2

Hoi Rizana, heb niets meer van je gehoord. Wel weer een reactie gehad van jullie hoofd klantenservice, mevrouw Lieneke Bouma. Heb inmiddels weinig sympathie voor haar als hoofd klantenservice, die als klanten service nergens inleving toont in mijn verhaal. Ze blijft bij haar eigen verhaal, nl dat van het systeem dat zegt dat een van de fietsen die ik heb geleend niet is ingeleverd. Ze blijft herhalen dat de fiets mijn verantwoordelijkheid is tot deze is ingeleverd waar ik het helemaal mee eens kan zijn, maar ik heb de fiets ingeleverd, de computer heeft hiervan een bevestiging gegeven waar ik en mijn reisgenoot van kunnen getuigen. En nergens gaat mevrouw Bouma hierop in. Als (hoofd van een) klantenservice verwacht ik toch meer iemand die luistert en niet veroordeelt.

Heb vervolgens weer telefonisch met de klantenservice contact gezocht en trof daar wel meelevende medewerkers die helaas niets voor mij kunnen betekenen omdat ze van hogerop worden terug gefloten. Ik ben benieuwd of iemand mij verder kan helpen want ga niet akkoord met een incasso/ boete van 250 euro, voornamelijk omdat ik me als trouwe klant van de NS niet gehoord voel, niet serieus genomen voel. Sterker nog, wat mevrouw Bouma impliceert is dat ik lieg dat ik de fiets heb ingeleverd of dat ik de fiets heb gestolen (of laten stelen...) terwijl ik de fiets heb INGELEVERD. Benieuwd naar een reactie van de NS.

Groet, Judith Bloemendaal

Dat is spijtig zeg. Heb je destijds nog een privébericht gestuurd naar Rizana?

Reputatie 2

jazeker Erryt

Reputatie 2

Nogmaals, vind het super vervelend voor NS dat er fietsen verdwijnen en ongetwijfeld zullen er mensen zijn die misbruik maken van het systeem en fietsen jatten, maar lees inmiddels zoveel verhalen waarbij er iets misgaat. Snap niet dat NS dit niet persoonlijk met klanten oppakt en een regeling treft. Zo zuur na jaren met plezier treinen en OV fietsen...

Ik zal het Rizana laten weten dat ze een bericht heeft ontvangen.

Inmiddels heb ik contact met judithbloemendaal in een privébericht. 

Als een fiets als “gestolen” wordt geregistreerd, dan wordt de fietsrit alsnog afgesloten (na één uur). Vandaar dat je dat ziet staan. Ik ben nog steeds privé met je in gesprek. Wordt vervolgd… 

Badge +3

Als een fiets als “gestolen” wordt geregistreerd, dan wordt de fietsrit alsnog afgesloten (na één uur). Vandaar dat je dat ziet staan. Ik ben nog steeds privé met je in gesprek. Wordt vervolgd… 

Wat is dat nu weer voor onzin? Dan heb je dus ‘bewijs’ (die transactie) dat je de fiets ‘ingeleverd’ hebt en daarmee klaar, terwijl NS hem nog kwijt is! Wat zou een rechter daarover te zeggen hebben?

Maar goed, keep us posted @Rizana NS voor de verdere soap, we hebben geduld.. :zzz:

Als een fiets als “gestolen” wordt geregistreerd, dan wordt de fietsrit alsnog afgesloten (na één uur). Vandaar dat je dat ziet staan. Ik ben nog steeds privé met je in gesprek. Wordt vervolgd… 

Wat is dat nu weer voor onzin? Dan heb je dus ‘bewijs’ (die transactie) dat je de fiets ‘ingeleverd’ hebt en daarmee klaar, terwijl NS hem nog kwijt is! Wat zou een rechter daarover te zeggen hebben?

Maar goed, keep us posted @Rizana NS voor de verdere soap, we hebben geduld.. :zzz:

 

De rit wordt afgesloten om verdere kosten te voorkomen. Anders blijven de kosten doorlopen…

 

Helaas kan ik judithbloemendaal niet verder helpen. Zij dient namelijk een proces verbaal te overhandigen. Gebeurt dit niet, dan kunnen we het helaas niet verder in behandeling nemen. 

Reputatie 7
Badge +3

Welkom in Absurdistan.

Reputatie 7
Badge +3

De fiets is van NS. NS is de fiets kwijt. judithbloemendaal wordt gewoon weggestuurd als ze aangifte zou willen doen. Misschien maar aangifte tegen NS proberen te doen?

Of dien een klacht in bij de OV Ombudsman. Die heeft hier al eerder klachten over behandeld.

 

5. De OV ombudsman roept OV-bedrijven nogmaals op tot een actieve opstelling bij systeemfouten die reizigers benadelen. Als het enigszins mogelijk is, dan zouden zij zelf de gedupeerden moeten benaderen en compenseren.

Tenslotte signaleren we in hoofdstuk 5 enkele tekortkomingen voor reizigers die in het OV gebruik willen maken van de fiets. Zo blijkt dat aan reizigers die hun fiets willen meenemen in de trein gevraagd wordt om een vrijwillige registratie. In de praktijk blijkt het voor de vraag of er plek is voor de fiets in de trein niet uit te maken of die fiets wel of niet is geregistreerd.

Een ander punt is dat reizigers die hun fiets willen meenemen daarvoor sinds kort geen kaartje meer via de automaat kunnen kopen. Dat moet via de app of online. Dit is geen goede zet, want zo worden mensen die digitaal minder vaardig zijn ernstig benadeeld.

Vervelender nog is het dat reizigers die gebruik maken van OV Fiets en de gehuurde fiets inleveren na sluitingstijd van de stalling of bij een onbemande stalling, nog wel eens in problemen komen. Het inleveren van de fiets wordt niet altijd goed geregistreerd en de reiziger krijgt een boete van 250 euro. Dit komt te vaak voor om als ‘incident’ te worden afgedaan.

6. De OV ombudsman vraagt NS om er alles aan te doen om de procedure voor het afleveren van OV Fiets te verbeteren en te zorgen dat er minder foutieve boetes worden uitgedeeld. Daarnaast vragen we de vervoerder – gezien de technische problemen bij de stallingen de reiziger van wie de fiets ‘niet ingeleverd’ zou zijn – vaker het voordeel van de twijfel te geven.

 

De rit wordt afgesloten om verdere kosten te voorkomen. Anders blijven de kosten doorlopen…

Helaas kan ik judithbloemendaal niet verder helpen. Zij dient namelijk een proces verbaal te overhandigen. Gebeurt dit niet, dan kunnen we het helaas niet verder in behandeling nemen. 

Een proces verbaal van wat? Want de klant claimt de fiets ingeleverd te hebben, dus kan deze natuurlijk geen aangifte doen van diefstal.

Het blijven vragen om een dergelijk aangifte riekt ernaar dat jullie vragen aan jullie klanten om een valse aangifte te doen.  Wist je dat het strafbaar is om valse aangifte te doen of om mensen aan te sporen dat te doen?

Eerder heeft de NS al bakzeil moeten halen toen een klant samen met de politie aangaf dat er geen aangifte gedaan kan worden in een zaak als deze. Het zou de NS sieren te leren van deze casus en eindelijk het proces van OV-fiets inleveren te verbeteren.

 

 

Bedankt voor de reacties. Ik ben er nogmaals ingedoken en zie dat het inmiddels is opgelost. Blijkbaar is de fiets direct nadat het ingeleverd is, vervangen door een ander fietsnummer, waardoor de oude fiets gestolen leek. Wij troffen de fiets met het desbetreffende fietsnummer dus niet aan (logisch). Ik ga kijken of er iets veranderd kan worden aan de werkwijze of dat het in elk geval duidelijker wordt. Zoals het nu is gegaan is niet de bedoeling en het moet sneller te herkennen zijn wanneer een fietsnummer vervangen is.

Judithbloemendaal heeft contact gehad met een collega die ervoor zorgt dat zij de €250,00 terug krijgt. 

Reputatie 5

Dit soort verhalen maakt wel dat ik huiverig ben een fiets te huren op dese manier...ik heb al een paar keer spookfacturen gehad van de stalling, fiets binnen 24 uur opgehaald maar toch kosten gefactureerd ( en dat zijn kleine bedragen)…….ik zou naast het terugstorten van het bedrag ook maar een mooie bos bloemen meesturen naar  Judith Bloemendaal…..dit kan toch niet zomaar?

Blijkbaar is de fiets direct nadat het ingeleverd is, vervangen door een ander fietsnummer, waardoor de oude fiets gestolen leek.

 

Ik vraag mij toch af hoe dit allemaal zo kan. Judith krijgt nu € 250,00 terug maar ik vind dat NS hier toch wel wat meer mag doen. Judith moest. zoals nu blijkt valse aangifte doen. Voor alle moeite en tijd die de klant in een dergelijk dossier moet stroppen mag ook wel een “beloning” tegenover staan.

 

In alle OV fiets zaken op dit forum haalt NS op een gegeven moment bakzeil. Dat zou toch eens te denken moeten geven.

Dit topic over OV-fiets wacht ook nog steeds op een reactie vanuit NS volgens mij

 

Laat NS maar een PO nummertje sturen naar TS, kan die vrolijk uren schrijven. TS haar tijd zal ook niet gratis zijn, kom nou toch. 

Reputatie 5

Laat NS maar een PO nummertje sturen naar TS, kan die vrolijk uren schrijven. TS haar tijd zal ook niet gratis zijn, kom nou toch. 

Misschien een doosje Merci en wat dagkaarten?

Om eerlijk te zijn, na zo’n verhaal, ik zou het er niet mee doen. Dit is toch een grandioze mop. 

Ik vraag mij even af of we vandaag nog een update ontvangen of moeten we wachten totdat Rizana weer dienst heeft?  

Ik wil graag achterhalen waar dit is misgegaan en geef dit ook zeker als voorbeeldcase door ‘hoe het niet moet’. 

Ik vraag mij even af of we vandaag nog een update ontvangen of moeten we wachten totdat Rizana weer dienst heeft?  

Normaal stuurt een Moderator inderdaad reacties tijdens zijn/haar dienst. Dus ik ga hier tijdens mijn volgende dienst (vrijdag) mee aan de slag.

Alvast een goede jaarwisseling! :blush:

Reageer