Bundelen fraude-zaken mbt OV fiets



Toon eerste bericht

60 reacties

Reputatie 2

update van mijn conflict met NS ov fiets; via NS klantenservice Facebook heeft een alerte Bennie het helemaal uitgezocht en de fiets is terecht. Dus mijn ‘zaak’ gelukkig opgelost. Heb wel NS feedback gegeven hoe eea beter kan wat betreft communicatie, vooral via mail trouwens. Hier in community ook meedenkers… Dank voor jullie hulp/steun en fijne jaarwisseling! 

Wat een goed nieuws. Bedankt voor de terugkoppeling, judithbloemendaal!

update van mijn conflict met NS ov fiets; via NS klantenservice Facebook heeft een alerte Bennie het helemaal uitgezocht en de fiets is terecht. Dus mijn ‘zaak’ gelukkig opgelost. Heb wel NS feedback gegeven hoe eea beter kan wat betreft communicatie, vooral via mail trouwens. Hier in community ook meedenkers… Dank voor jullie hulp/steun en fijne jaarwisseling! 

 

Ja hartstikke leuk voor Judith dat de fiets is teruggevonden. Maar we hebben in 2020 nog een tiental van dit soort topics op het forum gehad. Overeenkomst in alle gevallen bleek de fiets er gewoon te zijn en heeft NS ten onrechte € 250,00 geïncasseerd. Reiziger moet alle moeite doen en vanuit NS-zijde komt er meestal geen of nauwelijks een excuses over de lippen. 

 

Concrete vraag: Wat gaat NS aan de procedure van de vaak nodeloze incasso doen?

Hoe gaat NS de betrokkenen in het vervolg voor alle tijd en moeite vergoeden. Procedure is nu bij mijn weten nog steeds dat NS verlangt dat je valse aangifte van de diefstal doet.,

 

De ombudsman heeft ook al duidelijke vraagtekens bij het huidige beleid gezet. Lijkt mij een goed voornemen voor NS dat dit soort topics in 2021 niet meer voorkomen op dit forum.

Ik wil graag achterhalen waar dit is misgegaan en geef dit ook zeker als voorbeeldcase door ‘hoe het niet moet’. 

Ik vraag mij even af of we vandaag nog een update ontvangen of moeten we wachten totdat Rizana weer dienst heeft?  

Normaal stuurt een Moderator inderdaad reacties tijdens zijn/haar dienst. Dus ik ga hier tijdens mijn volgende dienst (vrijdag) mee aan de slag.

Alvast een goede jaarwisseling! :blush:

 

Toch weer jammer.

Sorry voor de verlate reactie. Ik heb een mail verzonden met het verhaal van judithbloemendaal naar de back office van OV Fiets met het verzoek hier naar te kijken en waar mogelijk verbeteringen door te voeren om een situatie als deze in het vervolg te voorkomen. Ik ga er vanuit dat dit wordt opgepakt. 

Vergeef onze scepsis, maar gezien wat er allemaal al mis gegaan is en alle toezeggingen van verbeteringen die gedaan zijn zou het misschien beter zijn om er niet vanuit te gaan dat dit opgepakt wordt, maar om er echt achteraan te gaan tot het opgepakt is. Zou mooi zijn als je de concrete verbeteringen ook hier kan delen. 

Sorry voor de verlate reactie. Ik heb een mail verzonden met het verhaal van judithbloemendaal naar de back office van OV Fiets met het verzoek hier naar te kijken en waar mogelijk verbeteringen door te voeren om een situatie als deze in het vervolg te voorkomen. Ik ga er vanuit dat dit wordt opgepakt. 

 

Weer een uiterst teleurstellende reactie helaas: Ik ga er vanuit dat dit wordt opgepakt. Mist totaal the sense of urgency. Geheel eens met de opmerking van marv87.

Ben benieuwd hoe het is afgelopen voor jou; heb een vergelijkbaar probleem over een ov fiets gebruikt bij Santpoort Noord. Met een vriend daar heerlijk gefietst en beide fietsen weer ingeleverd (vriend is getuige) maar volgens NS een fiets ingeleverd maar de andere niet. Heb contact gehad via mail en telefoon en zou verder uitgezocht worden, maar na laatste mail niets meer gehoord en krijg net een mailtje dat er as maandag via automatische incasso 250 euro wordt afgeschreven…. zelfde discussie over aangifte doen met zelfde antwoord van politie etc… ik snap heel goed dat NS baalt dat er fietsen verdwijnen maar vind het ook niet fair dat als ik een fiets leen en hem inlever (met melding op schermpje, bedankt voor gebruik  etc) dat NS toch de verantwoordelijkheid bij mij legt...niets meer gehoord behalve dat ik moet betalen…

Overigens nooit eerder problemen gehad met NS, al jaren blije reiziger en OV fiets gebruiker...maar dit is echt gevalletje van Computer says no voor de Little Britain kijkers… mijn woord (en dat van vriend die mee was/ kan getuigen) tegen een computertje op station Santpoort….

Fijn als NS dit nog persoonlijk opneemt ipv een automatische incasso te versturen...

Het raar dat ze niet een bewijs geven als je hem inlevert! Laatst leverde ik een fiets in bij station Beverwijk en toen hoefde ik niet eens mijn kaart te laten scannen. Dat zou de medewerker wel doen. Vaag! Beter maar geen OV fiets huren.

Bedankt voor de reacties. Ik ben er nogmaals ingedoken en zie dat het inmiddels is opgelost. Blijkbaar is de fiets direct nadat het ingeleverd is, vervangen door een ander fietsnummer, waardoor de oude fiets gestolen leek. Wij troffen de fiets met het desbetreffende fietsnummer dus niet aan (logisch). Ik ga kijken of er iets veranderd kan worden aan de werkwijze of dat het in elk geval duidelijker wordt. Zoals het nu is gegaan is niet de bedoeling en het moet sneller te herkennen zijn wanneer een fietsnummer vervangen is.

Judithbloemendaal heeft contact gehad met een collega die ervoor zorgt dat zij de €250,00 terug krijgt. 

Heeft Judith ook nog een vergoeding van de NS gekregen voor het ongemak? Ze was tenslotte veel tijd kwijt en had niet de beschikking over haar € 250?

 

update van mijn conflict met NS ov fiets; via NS klantenservice Facebook heeft een alerte Bennie het helemaal uitgezocht en de fiets is terecht. Dus mijn ‘zaak’ gelukkig opgelost. Heb wel NS feedback gegeven hoe eea beter kan wat betreft communicatie, vooral via mail trouwens. Hier in community ook meedenkers… Dank voor jullie hulp/steun en fijne jaarwisseling! 

Ben benieuwd of de NS je nog gecompenseerd heeft voor het ongemak en de stress? Hoe snel kreeg je je € 250 euro terug?

Reageer