Hallo allemaal,
Graag kom ik in contact met iedereen die te maken heeft (gehad) met het volgende.
Er is een OV fiets gepakt op mijn kaartnummer terwijl ik dit zelf niet was. Fraude dus. Resultaat is dat er bij jou 250 euro in rekening gebracht wordt. En er lijkt niets tegen in te brengen. Het lijkt neer te komen op jouw woord tegen dat van de NS.
Is jou dit overkomen? Dan hoor ik graag van je.
Mijn situatie: Ov fiets na werk om 17.10 ingeleverd in Vleuten in een fietskluis. Naar Woerden gereisd. Daarna is er om 18.12 in Vleuten een fiets gepakt en dit staat op mijn kaartnummer. Ik had mijn eigen kaart in bezit. Er is dus sprake van fraude. De fiets is niet geretourneerd en daarna niet meer verhuurd. Resultaat is dat er bij mij 250 euro in rekening wordt gebracht. Het lijkt neer te komen op mijn woord tegen die van de NS. Ns vraagt om een proces verbaal. Politie geeft aan dat ik geen aangifte kan doen van diefstal, aangezien ik verklaar de fiets te hebben geretourneerd om 17.10. En ook niet van fraude, omdat het geen identiteitsfraude betreft. Ns houdt vol dat ik aangifte zou moeten doen. Grijs gebied dus. Ns insinueert dat ik wellicht zwart terug ben gereisd naar Vleuten om vervolgens de fiets te pakken. Ik kan aantonen dat dit niet het geval kan zijn geweest. Ik heb zojuist gevraagd om persoonlijke afhandeling door NS met mij. Uiteraard hoop ik op een goede afloop.