beantwoord

Castricum

• 24 augustus 2016
  • 14 reacties
  • 1613 Bekeken

Ov fietsen genoeg aanwezig maar beheerder weigerde ook maar enige medewerking omdat hij geen contract met Ov heeft maar wel 32 fietsen in zijn stalling heeft staan. Vele moesten bij hem een fiets gaat huren en hij is echt super onbeschoft. Wordt het geen tijd om de fietsen ergens anders te stallen. Nu veel meer geld kwijt en dit is geen service
icon

Beste antwoord door Annewil NS 23 september 2016, 19:28

Even een update: De klacht is opgepakt. Er zijn op dit moment meerdere klachten bekend over de beheerder van de fietsenstalling op station Castricum. Dit zal intern worden afgehandeld.
Bekijk origineel

14 reacties

Welkom op het NS Serviceforum fietsje. Kun je iets meer achtergrondinformatie geven? Als ik het goed begrijp wilde je graag een OV-Fiets huren, ben je in het bezit van een OV-Fiets abo, maar de beheerder weigerde je de fiets mee te geven?
Reputatie 2
Ik was gister in Castricum en wil ook een melding maken van deze situatie.

Gister was ik omstreeks 16u in Castricum en daar zag ik achter het hek minstens 20 OVfietsen staan. Ik stond met een vriend en wilde er 2 huren, wat me geen probleem leek. Ik begin er eentje te huren via de automaat, en krijg een sleutel uit een kastje, waar er nog 19 inhangen. Vervolgens wil ik een 2e fiets voor de vriend eruit halen, en zegt het systeem: Geen OV fietsen beschikbaar, terwijl er nog 19 staan.

Dus ik vraag aan de beheerder die in de zon lag te dutten in een stoel bij de voordeur hoe dat kan. Heel ongeïnteresseerd mompelt ie wat dat ie van niets weet omdat hij er niets mee te maken heeft. Ik wil mijn fiets die ik gehuurd heb terugzetten omdat ik niets aan 1 fiets heb, omdat ik met 2 personen ben.
Omdat ik bang was dat ik dus al had betaald voor een dag huren, terwijl ik de sleutel maar 1 minuut in mijn bezit heb gehad, zocht ik een manier om contact te krijgen met een medewerker van OV Fiets.

Daarvoor drukte ik de Serviceknop in die bij de paal zat van de ingang van de stalling. Vervolgens staat de man die eerst zat uit te buiken ineens achter me: JE KAN TOCH LEZEN OF NIET SOMS? Wat blijkt, er staat in kleine letters onder de knop dat die knop alleen bedoelt is als na sluitingstijd de deur niet open/dichtgaat.
(wist ik veel.) Vervolgens ben ik snel naar het perron gelopen om te kijken of daar een NS zuil staat voor een servicevraag. Maar die kon ik niet vinden. Intussen maar het idee gekregen om met de bus naar het strand te gaan... En in de bus met de klantenservice gebeld en daar gerust gesteld dat ik niet hoefde te betalen voor die ene minuut fietshuur.

Rare gang van zaken daar.

Wat het voor een klant niet duidelijker op maakt, is dat die beheerder van de stalling zegt dat ie niets met de OV fietsen te maken heeft, omdat die volgens hem van een andere organisatie zijn. Hij zal wel verveeld zijn geraakt omdat er blijkbaar vaker OV fietsklanten dingen aan hem vragen waar ie niet over gaat, maar dat is nog geen reden om zo bot te zijn.
Deze man wilde echt helemaal niets. Wij kregen bij de automaat de mededeling dat er geen fietsen waren terwijl er door iemand ruim 20 fietsen geteld werden en echt niet stuk waren zoals hij beweerde.
Ik vind het geen stijl dat dit over de hoofden van de abonnees wordt uitgespeeld. Als deze man geen contract meer heeft met de OV fiets organisatie dan horen deze fietsen niet in zijn fietsenstalling thuis. Ik vind dat deze locatie niet meer vermeldt hoort te worden op de website want het is kansloos om hier nog fietsen te krijgen en alsnog een fiets te moeten huren voor meer geld maar niet bij hen maar in het dor. Hiervoor heb ik geen abonnement. Enkele mensen hebben ook gebeld maar zonder veel succes.Jammer want het begin van zo'n heerlijke dag was even flink bedorven.
Hallo fietsje en casparwijnen, wat een vervelende situatie! Ik kan me voorstellen dat dit niet voelt als goede dienstverlening. Ik heb dit topic intern onder de aandacht gebracht. Wanneer ik hier meer over hoor zal ik jullie berichten in dit topic.
Wij hebben vandaag eenzelfde situatie. Er staan OV fietsen waar wij niet bij kunnen komen, omdat het apparaat zegt dat er 0 fietsen staan. Juist voordat we hierheen kwamen hebben we nog via de app gecheckt en stond er dat er 5 fietsen beschikbaar zijn. Nu staat dat er overigens nog steeds. Verder is de man bij de stalling onverschillig en onbeschoft en is de enige mogelijkheid om bij hem dure fietsen te huren. Een vervelende situatie
Hallo fietsje en Duffhues e, ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen over bovenstaande. De klacht over de beheerder is uiteraard wel intern opgepakt echter ik heb er nog geen terugkoppeling over mogen ontvangen.
Even een update: De klacht is opgepakt. Er zijn op dit moment meerdere klachten bekend over de beheerder van de fietsenstalling op station Castricum. Dit zal intern worden afgehandeld.
De stijlloze bejegening door de beheerder van deze stalling gaat echt alle perken te buiten. ik DURF haast niet eens meer een fiets te huren hier. Als deze beheerder opgezadeld is met OV-fietsen waar hij niets aan verdient, is het de vraag of ze hier wel horen te staan. Hij is ronduit intimiderend, onbeschoft en niet bereid om ook maar een eenvoudige vraag te beantwoorden. Intern is deze klacht wellicht afgehandeld, alleen extern is er nog weinig verbetering merkbaar.
Zeer vervelend en dit is ook niet de bedoeling. Bedankt voor het doorgeven antonhuisman. Ik zet je klacht intern door.
Badge +3
Wat een verhaal zeg!

Wie onderhoudt die fietsen dan, als ze allemaal stuk zijn volgens die beheerder (die blijkbaar liever zijn eigen fietsen verhuurt)?

Of heeft hij ze voor het gemak maar allemaal defect gemeld? Dan zou de app daar ook rekening mee moeten houden voor het beschikbare aantal.

Wat een wanprestatie, zeker als dit 'probleem' al anderhalf jaar speelt. 😞
Zeer zeer klantonvriendelijke fietsenstalling! Hele rare en onvriendelijke manier van communiceren heeft deze man.

Fiets gehuurd en naar zee gefietst. Bleek de band lek. Vandaar deels terug moeten lopen naar stalling. Bij terugkomst is de medewerker zeer geërgerd en gelooft niet dat de band lek is. En iets van "sorry voor het ongemak" ook niet.

Daarnaast zijn OV fietsen bijna altijd "op" (terwijl ze wel in de stalling staan), waardoor je enkel zijn (duurdere) fietsen kan huren.

Ik hoop dat jullie hier iets aan kunnen doen NS! Wellicht ergens anders de OV fietsen laten stallen/verhuren?
Reputatie 4
Ik heb ook zeer slechte ervaringen gehad met deze man. Ik heb vorig jaar geflyerd voor NS Fiets in deze stalling en werd vanaf het moment dat ik voet in deze stalling zette door deze stallinghouder met een scheef oog aangekeken (ik laat details even achterwege). Hij is naar klanten toe inderdaad erg onvriendelijk en kortaf. Om een voorbeeld te noemen: een oudere Noors-Nederlandse vrouw die al enkele jaren niet in Nederland was geweest wilde een OV-fiets wilde huren en vroeg de stallinghouder om uitleg. Die uitleg was erg kort: "kaart voor de lezer houden en instructies volgen." Toen de vrouw verbouwereerd achterbleef en de stallinghouder weer in zijn hokje verdween heb ik haar geholpen. Dat werd door de stallinghouder niet op prijs gesteld. Hij kwam nadat de vrouw vertrokken was dreigend op me af lopen en zei dat hij de tent wel kon opdoeken en mij de sleutels wel kon overdragen als ik me met zijn klanten ging bemoeien. Ik heb destijds van dit incident melding gemaakt bij NS Fiets en er werd me verteld dat er contact opgenomen zou worden met de stallinghouder. Zo te horen is er weinig veranderd.

Er hangt een brief van NS in de stalling waarin staat dat het contract tussen de stalling en OV-fiets per 31 december 2015 is beëindigd. Tot een paar jaar geleden was de stallinghouder dus verantwoordelijk voor het verhuren van OV-fietsen, terwijl dat nu gebeurt via de automaat. Ik vermoed dat er wat oud zeer zit bij de stallinghouder, dat hij dus afreageert op klanten. Dat kan niet de bedoeling zijn lijkt mij.
Ik vind het erg naar om te lezen dat er weinig veranderd lijkt te zijn aan de situatie bij deze stalling. Ik heb mijn collega's van de OV-fiets afdeling hier nogmaals op gewezen, zij zullen dit nogmaals doorspelen.

Reageer