beantwoord

Declaratie-overzicht maken van ov-fietsgebruik

• 6 september 2016
  • 3 reacties
  • 501 Bekeken

Beste,
In plaats van trein&bus naar werk te nemen, heb ik gekozen voor trein&ov-fiets.
Veel leuker en gezonder!
Echter: waar vind ik dit in mijn declaratie-overzicht?
Mijn NS: hier staat mijn ov-fiets niet bij, wss omdat ik een oude ov-chipkaart heb.
Van deur tot deur: hier zijn geen declaratie-overzichten te vinden.

Wat moet ik doen?
Is het handig om een nieuwe ov-chipkaart aan te vragen zodat ik voortaan ook de ov-fiets bij Mijn NS vind?
En komt het dan mee bij het declaratieformulier?

Alvast bedankt, groetjes Linda
icon

Beste antwoord door Thom 6 september 2016, 22:49

Is uw abonnement van voor 20 augustus 2015:

https://www.mijndeurtotdeur.nl/home

Een declaratieoverzicht verschijnt niet meteen en het kan tot twee maanden duren in het geval dat u minder dan twee keer een fiets heeft gehuurd in de eerste maand, bijvoorbeeld. Het wordt in principe wel per maand geïnd maar als er in de maand ervoor minder dan twee keer is gehuurd, dan wordt dat in de volgende maand dus pas meegenomen. Het is gebruikelijk dat u vooraf een email krijgt waarin staat welk bedrag wordt geïncasseerd.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Is uw abonnement van voor 20 augustus 2015:

https://www.mijndeurtotdeur.nl/home

Een declaratieoverzicht verschijnt niet meteen en het kan tot twee maanden duren in het geval dat u minder dan twee keer een fiets heeft gehuurd in de eerste maand, bijvoorbeeld. Het wordt in principe wel per maand geïnd maar als er in de maand ervoor minder dan twee keer is gehuurd, dan wordt dat in de volgende maand dus pas meegenomen. Het is gebruikelijk dat u vooraf een email krijgt waarin staat welk bedrag wordt geïncasseerd.
Hallo,

Toch ook een vraag mbt declaratieoverzicht OV-fiets.
Ik heb sinds 10 september de OV fiets 4x gebruikt, zoals ik ook kan zien in mijn ns.
Maar ik heb nog steeds niet de mogelijkheid om een declaratieoverzicht in pdf te downloaden.
Badge +3
Per rit declareren (zoals bij treinreizen) is niet mogelijk, maar bij Facturen staan die van OV-fiets er gewoon tussen (en zijn als PDF te downloaden). Het is soms even zoeken omdat er alleen een nummer staat, maar de factuurdatum is altijd per dezelfde dag van de maand.

Als je NS Flex hebt zullen de kosten opgenomen zijn in je maandelijkse Flex factuur, samen met je trein/bus/tram/metro reizen.

Reageer