beantwoord

Declaratieoverzicht van deur tot deur niet handig: NS-fiets - NS-trein - OV-fiets - NS-trein - NS-fiets

• 16 juni 2019
  • 7 reacties
  • 331 Bekeken

Ik zie jaren oude discussies op het forum, maar het lijkt nog steeds niet opgelost: ik maak voor mijn werk regelmatig een reis warbij ik mijn eigen fiets in de stalling zet, met de trein reis en dan een OV-fiets huur. Allemaal op mijn eigen OV-chip kaart, lekker handig. Maar als ik dan een declaratieoverzicht wil voor mijn werkgever, dan is het helemaal niet meer handig. Bij de treinhistorie staan de fiets-stalling en fietsenhuur er niet bij, en bij de deur-tot-deur reishistorie staan de betaalde bedragen er niet bij en de facturen komen veeeel te laat na afloop van de maand en daar staan dan alle NS-fiets en OV-fiets kosten van de hele maand op, maar weer niet de treinreizen. Wat is hier nou zo moeilijk aan (voor de treinreis zelf is het wel in orde), en hoe ik reis is toch niet heel raar (fiets - trein - fiets) en wordt vanuit de duurzaamheidsgedachte juist zo gepropageerd ...
icon

Beste antwoord door Laura NS 19 juni 2019, 15:00

Ik snap je punt, FietsendePaul. Ik kan dit zeker doorzetten naar de betreffende afdeling, zodat hier eens naar gekeken kan worden. Ik denk dat velen hier ook van zouden willen profiteren. Wat betreft Robert B's suggestie over de Business Card, dat is zeer zeker een goede optie voor je, net zoals NS Flex. Bij een Business Card krijg je ook al je reizen, incl. OV-fiets en stallen, op 1 factuur. Ik begrijp goed dat jij eerder je OV-fiets ritten in wil zien en declareren, maar zoals Iris NS al zegt, dat is voor nu helaas niet mogelijk.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Afhankelijk van welk abonnement je hebt zou je NS Flex kunnen overwegen. Dan krijg je één factuur voor alles bij elkaar. Zie ns.nl/flex of ns.nl/abonnementen

Uiteraard is die factuur (net als nu) maandelijks, en op een vaste dag van de maand die je niet zomaar kunt veranderen. Een werkgever zal dat gewoon moeten accepteren.
Dat was geloof ik el een goeie tip, ik ben daar nu naar overgestapt; ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Verder blijft het jammer dat er geen snel declaratieoverzicht van een complete OV-reis te maken is, en dat ik daardoor moet wachten tot de maand voorbij is voordat ik mijn reisdeclaraties bij mijn baas kan indienen. Bovendien is er een privacy-issue dat ik dan ook ongewild aan mijn baas laat zien waar ik in het weekend ben geweest met het OV. En dat terwijl het voor een pure treinreis (zonder fietsenstalling en/of huurfiets) wel goed is opgelost ...
Welkom bij onze NS Community, FietsendePaul 🙂

Ik snap wat je bedoelt. Omdat het verschillende producten zijn die op een andere manier geregistreerd en verwerkt worden, moet je inderdaad op sommige informatie wat langer wachten. NS Flex is inderdaad een goede tip zodat je alles op één factuur krijgt! Wat voor abonnement heb je en worden de privéreizen die je met deze kaart maakt ook vergoed door je werkgever? Ik denk graag wat verder met je mee hierin.
Badge +3
Ik snap ook goed wat je bedoelt.

Via Reishistorie in Mijn NS (of als je geen Flex hebt via Mijn OV-chip) kan je op zich prima een declaratie voor zakelijke reizen samenstellen, maar fiets-gerelateerde zaken (die niet op je kaart staan maar slechts een koppeling zijn tussen een kaartnummer en een IBAN) zul je daar nooit op terug zien.

Een andere optie is een Business Card van je werkgever.
Fijn dat mijn vraag goed begrepen wordt, maar dat is nog geen oplossing. Alsof een zakenreis nooit deels met de fiets zou zijn! Ik wil niet weten hoe de service is geïmplementeerd (via een IBAN of een nummer of wat dan ook), ik wil gewoon een compleet declaratieoverzicht. Als ik met mijn creditcard bij verschillende winkels koop dan kan ik daar een keurig overzicht van kijgen, maar als ik met mijn OV-chip kaart verschillende services koop (en nog wel allemaal bij de NS), dan kan dat niet direct in één en hetzelfde overzicht worden getoond en moet ik een maand wachten. Dit stelt me teleur, zelfs banken zijn sneller!
Ik snap je punt, FietsendePaul. Ik kan dit zeker doorzetten naar de betreffende afdeling, zodat hier eens naar gekeken kan worden. Ik denk dat velen hier ook van zouden willen profiteren. Wat betreft Robert B's suggestie over de Business Card, dat is zeer zeker een goede optie voor je, net zoals NS Flex. Bij een Business Card krijg je ook al je reizen, incl. OV-fiets en stallen, op 1 factuur. Ik begrijp goed dat jij eerder je OV-fiets ritten in wil zien en declareren, maar zoals Iris NS al zegt, dat is voor nu helaas niet mogelijk.
Ok Laura, bedankt voor je begripsvolle bericht, ik hoop echt dat je er intern werk van gaat maken en dat dit ooit wel gaat kunnen !

Reageer