beantwoord

Deur Tot Deur zegt: U heeft geen OV chipkaart toegevoegd. Klik op onderstaande link om een OV chipkaart toe te voegen

• 13 augustus 2018
  • 11 reacties
  • 410 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik probeer naast mijn gewone treinreisgegeven ook direct zicht te krijgen op mijn ov fiets gebruik. De factuur wordt pas aan het eind van de maand verstrekt en ik hoop ook losse ovfietsritten te kunnen selecteren voor declaratiedoeleindes.

Maar:

Bij mijn reishistorie Deur Tot Deur krijg ik de melding: U heeft geen OV chipkaart toegevoegd. Klik op onderstaande link om een OV chipkaart toe te voegen.

Ik voeg vervolgens mijn ov chipkaart toe en krijg de melding dat mijn kaart al is gekoppeld.

Dat klopt, want ik kan ook gewoon mijn NS reistransacties zien, maar bij de optie deur tot deur blijf ik de melding krijgen dat er geen ov chipkaart is toegevoegd.

Is dit te verhelpen?
icon

Beste antwoord door Iris NS 13 augustus 2018, 22:11

Hoi EvdL,

Welkom bij onze NS Community 🙂
Je zou je ritten inderdaad hier moeten kunnen inzien, maar door een storing lukt dat nu helaas niet. Het is inmiddels bekend dus ik hoop dat het z.s.m. opgelost is!
Bekijk origineel

11 reacties

Hoi EvdL,

Je zou je ritten inderdaad hier moeten kunnen inzien, maar door een storing lukt dat nu helaas niet. Het is inmiddels bekend dus ik hoop dat het z.s.m. opgelost is!
Hallo Iris,

De klacht is niet van alleen vandaag.
Het is me nog nooit gelukt om mijn deur tot deur overzicht in te zien.

De klacht is ook altijd hetzelfde: Bij mijn reishistorie Deur Tot Deur krijg ik de melding: U heeft geen OV chipkaart toegevoegd. Klik op onderstaande link om een OV chipkaart toe te voegen.

Ik voeg vervolgens mijn ov chipkaart toe en krijg de melding dat mijn kaart al is gekoppeld.

Er is geen storingsmelding.

Ik heb er vandaag ook al over gebeld en kreeg toen de melding dat 'van deur tot deur' sowieso niet werkt.

Ik krijg niet het idee dat er echt naar gekeken is.
Ik hoop nog een serieuze reactie te krijgen.

Mvg

EvdL
Reputatie 4
Er zijn de laatste tijd ontelbare problemen met het inzien van reisgegevens en Deur Tot Deur gegevens. Wanneer er opnieuw een storing is kunnen wij niets anders doen dan dit aan je melden. Er wordt wel degelijk serieus naar gekeken, ik vind het jammer dat je deze indruk niet krijgt. Op dit moment heerst er nog steeds een storing met het inzien van reisgegevens en Deur Tot Deur gegevens. Echter wordt dit niet weergeven wanneer je er naar zoekt.
Badge +3
Is het dan zo lastig om -totdat de storing definitief opgelost is- op die deur-tot-deur pagina een melding in het rood te tonen "Op dit moment niet beschikbaar" i.p.v. mensen t vragen om een ov-chipkaart te koppelen, wat vervolgens alsnog een foutmelding oplevert?

Verspilde tijd en moeite voor de klant maar ook voor de klantenservice die daar natuurlijjk de nodige vragen over krijgt.

Hoi EvdL,

Ik heb op het moment het zelfde probleem is er al een oplossing?

mvg,

Bobby

Goedemorgen Bobvh. Welkom bij de NS Community.

Heb je al geprobeerd om heen en weer te klikken tussen de tabjes op de pagina? Soms lukt het daarna wel.

Badge +3

Wat in ieder geval altijd zou moeten werken is om naar Mijn producten te gaan (menu links) en dan weer naar Reishistorie (deur tot deur). Dit is de officiële workaround van de IT-afdeling.

Hoi,

Ik wil even melden dat dit probleem nog steeds van toepassing is. Ik kan wel mijn treinritten inzien, maar bij deur-tot-deur krijg ik te horen dat ik een ov-chipkaart moet toevoegen. Als ik dit vervolgens doe, krijg ik te horen dat deze ov-kaart al is ingevoerd (wat klopt, want ik kan mijn treinreizen dus wel inzien).

Ik schrijf dit op zaterdag 8 februari 2020. Als ik zo in de forumhistorie kijk is dit al een probleem sinds 2018 ergens. Wanneer wordt dit probleem opgelost?

Dit zijn meestal problemen die individueel opgelost dienen te worden. Je kan daarvoor het beste contact opnemen met onze klantenservice.

Badge +3

Als je even op Mijn Producten klikt en dan weer terug werkt het.

Dit zal zo blijven tot heel Mijn NS in het ‘nieuwe jasje’ (zoals je Startpagina) gegoten is.

Zie ook dit topic met bevestiging van de IT-afdeling (via Denice).

Top dat was mij even ontgaan. Bedankt voor de uitleg, Robert!

Reageer