beantwoord

Dubbele heffing i.v.m. OV fietsenstalling naast het treinstation

  • 22 June 2023
  • 2 reacties
  • 94 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedeavond! Ik huurde 2 OV-fietsen, gebruikte ze een paar uur en parkeerde toen dicht bij het treinstation (niet op de parkeerplaats maar buiten) om een ​​hapje te eten. Ik kwam 30 minuten later terug, ontgrendelde dezelfde fietsen met dezelfde kaart en gebruikte ze nog een paar uur. Uiteindelijk heb ik de fietsen minder dan 24 uur gebruikt en teruggebracht naar de parkeerplaats. Ik moest voor elke fiets twee keer betalen: 1 - toen ik de fiets voor het eerst meenam, 2 - toen ik hem vlakbij het station parkeerde.

Op station 's-Hertogenbosch werden fietsen gehuurd.

 

Is het mogelijk om het geld terug te geven?

icon

Beste antwoord door Daniel 22 June 2023, 22:18

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Ik vrees dat NS hier niet veel voor je kan betekenen, maar wellicht dat de klantenservice uit coulance iets voor je kan doen? Het best kan je ze daarvoor even bellen, hier op de community gaat niet werken om geld terug te ontvangen.

Maar wel een bijzondere situatie dit. Voor de nieuwe sloten geeft men aan dat je ze in de OV-fiets zone in de stalling moet plaatsen om de rit af te sluiten, maar blijkbaar gebeurt dat ook als je ze ver buiten die zone (buiten bij het station) terugplaatst. Dat lijkt me niet bepaald de bedoeling eigenlijk.

Badge +3

Die sloten bepalen via een Wi-Fi verbinding of ze ‘thuis’ zijn, dus het kan best zijn dat een signaal uit de stalling daarbuiten ook nog opgepikt wordt, of dat hetzelfde SSID dat voor de stalling gebruikt wordt ook uitgezonden wordt door andere access points op het station.

Hopen dat de Klantenservice de situatie begrijpt, en de dubbele huur vergoedt.

Reageer