beantwoord

ebike mee in de trein

Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je valt nogal op als je met een fiets instapt. Daar wordt wel degelijk op gecontroleerd.

Blijkbaar niet, want er komen toch wel signalen dat mensen toch hun fiets hebben meegenomen.

Het lijkt mij een festival aan gemiste kansen wanneer het aanmelden niet verplicht is en tegelijkertijd gekoppeld aan de betaling van een Daldagfietskaart.

Het is nu wel wat gemakkelijk gezegd dat geef ik gelijk toe, maar eigenlijk had NS op de dag dat het verbod er kwam om met de fiets in de trein te stappen al moeten gaan nadenken hoe het moest gaan als dit verbod weer opgeheven zou worden. We kennen allemaal de foto’s van de opgestapelde fietsen in de trein, dus eigenlijk was het zonder Corona al noodzakelijk dat er iets van een reserveringssysteem zou komen. Ik ben nog steeds benieuwd wat er 1 juli gepresenteerd wordt, maar verwacht er weinig van.

Reputatie 3

Je valt nogal op als je met een fiets instapt. Daar wordt wel degelijk op gecontroleerd.

Blijkbaar niet, want er komen toch wel signalen dat mensen toch hun fiets hebben meegenomen.

Vorige week woensdag stond er een jongeman op het perron van station Goes die met zijn fiets wilde instappen in de trein richting Vlissingen, maar de machinist had hem gezien, stapte uit de trein en stuurde hem weg.

volgens de NS app is er vanaf morgen nog maar een gebod- namelijk het mondkapje. Verder nog een paar wensen over afstand houden/ weinig aanraken en spits mijden. Verder geen maatregelen meer. Er wordt niets over de fiets gemeld.

Ja door jou en Loes zal dit inderdaad wel geconstateerd worden. Ik heb het gevoel dat waar ik woon de controle nog steeds op een erg laag pitje staat. (als het pitje uberhaupt al brandt). Conducteur zal dus naar elke persoon die zijn fiets meeneemt actief moeten gaan kijken of hij/zij wel gereserveerd heeft. (Dat is iets heel anders dan nu roepen dat je er niet in mag). Ik hou het voorlopig nog even op leuk bedacht maar nu de praktijk nog. 

Badge +3

Touché :sweat_smile:

Voor wat betreft die registratie/reservering per 1 juli, daar vraagt men om, om de drukte te kunnen spreiden. Uit reacties van NS begrijp ik dat het niet meer dan dat is, dus geen verplichting. Het lijkt meer een service voor reizigers om treinen te vinden waar nog genoeg plek is voor fietsen, die te 'claimen’ (“oké, met die trein ga ik”) en zo van tevoren een beeld te hebben over de fietsstromen.. Geen garantie dus dat je mee mag, maar dat is normaal ook al zo.

Of fietskaartjes ook weer bij automaten gekocht kunnen worden is nog onduidelijk, maar een smartphone of tablet hebben is dus geen harde eis (logisch).

Reageer