beantwoord

Een confetti-bel zonder Facebook, kan dat ook?

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 17540 reacties
OV-fiets bestaat tien jaar en heeft een actie:

Maak kans op die OV-fiets confetti-bel

Een verjaardag betekent natuurlijk ook….een traktatie. Ga snel naar onze Facebookpagina en check hoe jij kans maakt op die te gekke limited edition OV-fiets confetti-bel.

Hoe moet dat als je niet op Facebook zit? (Die mensen bestaan, en het worden er zelfs meer. 😉 )
icon

Beste antwoord door Stijn NS 15 april 2018, 18:16

Momo geeft het al aan met de link naar een reactie op Twitter, maar helaas is het niet mogelijk om mee te doen met dit soort acties zonder Facebook. Als je echt graag een kans zou willen maken op deze confetti-bel, Thom (en anderen die niet beschikken over een Facebook account), mag ik in dit geval een uitzondering maken en je reactie intern doorgeven, zodat je alsnog mee kan doen. Mocht dat het geval zijn, reageer dan in dit topic met een reactie die je zou willen plaatsen op de actie, dan geef ik het door! Laat ik nog wel even benadrukken dat dit nu echt een uitzondering is die enkel voor deze actie geldt!
Bekijk origineel

25 reacties

Goeie vraag, Thom! Ik ga het nog even voor je navragen (ik kom hier dus op terug), maar persoonlijk vermoed ik niet dat het mogelijk is zonder Facebook.
Reputatie 7
Badge +4
Ach, ik denk dat ik het leven nog wel aankan zonder een kans op die ov-confettifietsbel, maar het is eigenlijk niet correct dat het alleen via Facebook kan. Zeker gezien de huidige maatschappelijke disussie.
Helemaal gelijk.

Maar NS blijft het Facebook promoten (goh niet raar eigenlijk...)
Reputatie 7
Badge
NS was ook 1 van de lijst bedrijven in de krant die facebookpixel (=tracker) ge-/misbruikt. Ik open NS al een tijdje met Dolphyn Zero browser.
Speciaal voor jullie kan het straks ook via Instagram of WhatsApp 😃
Reputatie 7
Badge +4
Ja, dat helpt vast 😉
Reputatie 7
Badge +2
Op Twitter wordt inderdaad gezegd dat het zonder Facebook niet mogelijk is.
https://twitter.com/NS_online/status/984846111935467520

Tja, vroeger kon je gewoon voor dit soort acties een briefkaartje sturen :)
En ja, die bestaan nog
https://shop.postnl.nl/webshop/post-en-pakketzegels/vel-postzegels/briefkaarten-inclusief-postzegels-10-st
Ik zou het proberen! NS Marketing, Laan van Puntenburg 100, 3511ER Utrecht 😃
Reputatie 7
Badge +2
Ik denk dat ze dan raar staan te kijken als daar briefkaarten hiervoor binnen komen.

Maar laat maar, ik heb mijn eigen fiets op het station staan, met de juiste framemaat, met fietstassen, handremmen en 7 versnellingen.
Of ben jij de grootste fan? Dan kan ik jou opgeven 🆒
Nah, nee dankje. M'n fiets voldoet nog prima :)

Gebruik OV-fiets niet heel veel, maar vind het wel een fijn concept. Oerdegelijke fietsen.
Je kunt waarschijnlijk ook wel even faxen momo ;-)

(Briefkaarten.... uit welke tijd stam jij.. ? En nee, ik hoor dat een dame niet te vragen. ;-))
Reputatie 7
Badge +2
Oh, concept is prima, niks mis mee wanneer je een enkele keer een fiets nodig hebt. Maar ik fiets iedere dag vanaf hetzelfde station en om dan iedere dag €3.85 kwijt te zijn wordt een dure grap. Kan ik ieder jaar een nieuwe fiets van kopen ipv de als nieuw uitziende 2e-hands die ik nu heb.
Ik heb voor de zekerheid wel een abonnement, je weet nooit wanneer je zo'n fiets een keer nodig hebt.

Andere optie is nog Swapfiets of Mobike (sinds kort in Delft), al heb ik al van 2 collega's gehoord dat die laatste ruk fietsen. Daar wil je niet langer dan 10 minuten op fietsen, maar ja wat wil je voor voor €0.50 per ritje.
Natuurlijk, totaal vergeten!

030-235-7317 😃
Reputatie 7
Badge +2

(Briefkaarten.... uit welke tijd stam jij.. ? En nee, ik hoor dat een dame niet te vragen. ;-))

Uit de tijd van de briefkaarten dus. Wanneer er een actie of prijsvraag was bv bij radiostations kwamen die met zakken tegelijk binnen. De Radio Rebus bij de Top 40.
(Even bewijs leveren voor Henk, die vraagt zich vast af waar ik het nu weer over heb)
https://www.youtube.com/watch?v=4N25-01a__8

En faxen is veel te modern, die hadden we in mijn jeugd nog niet 😳
En het diepvries lamsrack is zondag ook niet meer Momo. 😉 Komt t.z.t. wel goed.? vers.... van het m**.... .. zal wel lukken. 😉
Reputatie 7
Badge +2
BBQ weer is wel in aantocht.:D
Badge +3
Ja haha #13

Een briefkaartje aan de TROS onder vermelding van Soulshow postbus 78 in Hilversum of zo.. Those were the days!

Die Facebook (en dus ook Instagram en WhatsApp) actie komt bijna zeker uit de marketing koker van Johnny Wonder (het marketingbureau van NS).

Die doen op zich leuke dingen (ikzelf ook ooit nog in de spotlights daar, 15 days of fame) maar het zijn allemaal jonge gasten die niet beter weten dan dat iedereen bekend is met social media natuurlijk.

Eerlijk gezegd heb ik onlangs nog aan iemand met een Fritz!Box (XS4ALL levert die) modem die/dat blijkbaar geschikt is om faxen te ontvangen via een of ander VoIP nummer getest of dat werkte... een fax sturen. Tip: Probeer het maar niet!

Moest ik eerst mijn 56k modem weer aansluiten en een fax applicatie zoeken (Windows 7 8 en 10 no luck, dus dan maar XP opstarten)... En zowaar dat lukte met XP maar die fax versturen heeft mij dus in totaal 3 uur gekost en is totaal niet meer van deze tijd dus!

Heb je geen internet? Dan hier heb je op een USB stick het document en dat moet naar ontvanger ×@gmail.com en klaar :P

Oh wacht, wat is een USB stick, en wat is een computer :?

"U komt niet in aanmerking voor een confetti-bel.. We willen graag eerst uw Instagram en/of Facebook gegevens namelijk (voor wat hoort wat)".

Als ik mijn Twitter gegevens zou geven (zie @oldschoolrobert) dan waren we heel snel klaar en had ik natuurlijk meteen zo'n hippe fietsbel!

"Maar jij werkt toch min of meer voor NS bijna Robert? Dat telt niet!"

- Nee, ik en een clubje anderen besparen de NS alleen maar € 1,5M per jaar aan support calls.

"Oh, goed bezig, zullen we dan maar gewoon zo'n confetti-fietsbel geven aan alle top-forummers" :?

- Goed plan!

Waarom wij digibeten of privacy-nerds dan niet eens in aanmerking komen wil ik wel een uitleg over natuurlijk :P

Al was het maar als dank voor het tikken van dit scenario. Alsof dit mijn eerste post op dit forum was zeg maar...
Reputatie 7
Badge +2
Haha, ik heb zo'n Fritz!Box.
Maar als het goed is heb ik ook nog bij KPN een "Fax naar email" nummer, geen idee of dat nog werkt. Kon iemand faxen sturen naar een 084-nummer en die kreeg je dan binnen in je mailbox.
Eerlijk gezegd heb ik onlangs nog aan iemand met een Fritz!Box (XS4ALL levert die) modem die/dat blijkbaar geschikt is om faxen te ontvangen via een of ander VoIP nummer getest of dat werkte... een fax sturen. Tip: Probeer het maar niet!

Moest ik eerst mijn 56k modem weer aansluiten en een fax applicatie zoeken (Windows 7 8 en 10 no luck, dus dan maar XP opstarten)... En zowaar dat lukte met XP maar die fax versturen heeft mij dus in totaal 3 uur gekost en is totaal niet meer van deze tijd dus!

Misschien toch maar de volgende keer een gratis fax versturen via internet. 😃
Reputatie 7
Badge +4
Haha, ik heb zo'n Fritz!Box.
Maar als het goed is heb ik ook nog bij KPN een "Fax naar email" nummer, geen idee of dat nog werkt. Kon iemand faxen sturen naar een 084-nummer en die kreeg je dan binnen in je mailbox.

Op mijn toch redelijk moderne printer zit een telefoonaansluiting om mee te faxen. De software doet het prima. De meeste mensen faxen niet meer.
Vrij recent nog gefaxt idd via een stuk software over VoIP. In een aantal branches wordt het nog gebruikt vanwege de ontvangstbevestiging.
Reputatie 7
Badge +2
Geloof het of niet, wij hebben nog een aantal klanten die hun order per fax versturen. Van één klant weet ik dat die hun order zelf schrijven met pen op hun briefpapier en dan faxen 😛
Momo geeft het al aan met de link naar een reactie op Twitter, maar helaas is het niet mogelijk om mee te doen met dit soort acties zonder Facebook. Als je echt graag een kans zou willen maken op deze confetti-bel, Thom (en anderen die niet beschikken over een Facebook account), mag ik in dit geval een uitzondering maken en je reactie intern doorgeven, zodat je alsnog mee kan doen. Mocht dat het geval zijn, reageer dan in dit topic met een reactie die je zou willen plaatsen op de actie, dan geef ik het door! Laat ik nog wel even benadrukken dat dit nu echt een uitzondering is die enkel voor deze actie geldt!
Reputatie 7
Badge +4
Correct dat je dit hebt gedaan, maar het ging me niet zo om de confetti-bel, maar meer omdat ik het principieel onjuist vindt dat je lid moet zijn van een organisatie als Facebook om mee te mogen doen.

Overigens gaat het om een kans op een bel.

De oprichter had nogal wat uit te leggen aan de Amerikaanse volksvertegenwoordiging. Je verkoopt bij wijze van spreken je ziel en zaligheid aan Facebook. Al vind ik het wel een handige jongen.
Correct dat je dit hebt gedaan, maar het ging me niet zo om de confetti-bel, maar meer omdat ik het principieel onjuist vindt dat je lid moet zijn van een organisatie als Facebook om mee te doen. Het is hoe dan ook een vorm van uitsluiting.

Overigens gaat het om een kans op een bel.

De oprichter had nogal wat uit te leggen aan de Amerikaanse volksvertegenwoordiging. Je verkoopt bij wijze van spreken je ziel en zaligheid aan Facebook. Al vind ik het wel een handige jongen.

Niet alleen aan Facebook. 😞 ....

Reageer