beantwoord

Eigen risico in rekening voor en gestolen fiets


Beste,

Ik krijg een mail dat ik mijn OV-fiets langer dan twee weken heb en daardoor eigen risico in rekening wordt gebracht. Deze fiets heb ik echter vorige week al als gestolen opgegeven met een mail aan info@ov-fiets.nl. Hier heb ik echter nog geen reactie op gehad. Ik verwacht snel een reactie.

Groet,
Sebastiaan
icon

Beste antwoord door Denice NS 5 juni 2017, 10:11

Hi Seb939393. Welkom op het Serviceforum!

Vervelend dat je nog geen reactie hebt ontvangen!

Je hebt de stappen gevolgd en de stukken opgestuurd die gevraagd worden op deze pagina?

Bij diefstal betaal je een eigen risico. Deze staat in de tarievenlijst OV-fiets onderaan de pagina. Als je géén proces-verbaal en OV-fietssleutel opstuurt, dan betaal je op grond van artikel 14 van de algemene voorwaarden OV-fiets de nieuwwaarde van de OV-fiets. De nieuwwaarde staat vermeld in de tarievenlijst.

Kortom, het eigen risico zal hoe dan ook in rekening worden gebracht. De hoogte is afhankelijk van je ondernomen stappen. Met betrekking tot een snellere afhandeling wil ik je overigens adviseren te bellen met 030-7515155 (lokaal tarief, menu optie 2, daarna optie 3) of even een bericht te sturen via Twitter of Facebook (via deze kanalen krijg je binnen 1 uur reactie). Via de e-mail staat namelijk een reactietijd van 5 werkdagen.
Bekijk origineel

10 reacties

Hi Seb939393. Welkom op het Serviceforum!

Vervelend dat je nog geen reactie hebt ontvangen!

Je hebt de stappen gevolgd en de stukken opgestuurd die gevraagd worden op deze pagina?

Bij diefstal betaal je een eigen risico. Deze staat in de tarievenlijst OV-fiets onderaan de pagina. Als je géén proces-verbaal en OV-fietssleutel opstuurt, dan betaal je op grond van artikel 14 van de algemene voorwaarden OV-fiets de nieuwwaarde van de OV-fiets. De nieuwwaarde staat vermeld in de tarievenlijst.

Kortom, het eigen risico zal hoe dan ook in rekening worden gebracht. De hoogte is afhankelijk van je ondernomen stappen. Met betrekking tot een snellere afhandeling wil ik je overigens adviseren te bellen met 030-7515155 (lokaal tarief, menu optie 2, daarna optie 3) of even een bericht te sturen via Twitter of Facebook (via deze kanalen krijg je binnen 1 uur reactie). Via de e-mail staat namelijk een reactietijd van 5 werkdagen.
Beste Denice,

Op mijn factuur van juni (referentienummer: 9033617338) is € 250,00 opgenomen als 'eigen risico hoog gestolen' terwijl ik het proces verbaal en het sleuteltje van de gestolen fiets met nummer 25555 al een tijdje terug heb opgestuurd en hier ook bevestiging van heb gehad. Er is ook € 50,00 opgenomen aan herstelkosten, wat gelijk staat aan het tarief van inleveren sleutel en proces verbaal. Het bedrag is dus dubbel gerekend en vandaar heb ik het de incasso gestorneerd. Ik hoop dat dit herstelt kan worden.

Met vriendelijke groet,
Sebastiaan van de Weg
Reputatie 7
Storneren alleen zal alleen leiden tot incassokosten ben ik bang. Neem even contact op via Twitter of Facebook waar we wat OV/NS-fietsspecialisten hebben die je hier graag meer informatie over geven.
Ik ben bang dat 250 euro onterecht in rekening brengen aangemerkt kan worden als fraude. Ik word van hot naar her gestuurd zonder een goed antwoord om een fout te herstellen die jullie hebben gemaakt.
Reputatie 7
Vandaar dat het zaak is om dit tot de bodem uit te zoeken. Ik had het zelf gedaan, ware het niet dat ik geen OV-fietspecialist ben. Mijn collega's weten ervan, zij zullen je binnen alle mogelijkheden (en soms daarbuiten) van dienst zijn Seb.
Ik heb weken geleden de ns geïnformeerd dat er al weken een OV fiets met nummer 14630 tegen de fietsenstalling op station Oss West staat . Er wordt niet op mijn mail gereageerd en de fiets staat nog steeds op de zelfde plaats. Waarschijnlijk heeft er al iemand een flinke rekening gekregen. Ns blijft hier in gebreke.
Bedankt dat je dit nogmaals bij ons aankaart royveld. Ik heb een melding gemaakt van de fiets, we gaan nu kijken of deze nog in gebruik is of niet. Zo niet, zal die zo snel mogelijk opgehaald worden.
Hoi een tijdje geleden is mijn NS fiets gestolen. Ik heb hier contact met de NS over gehad waarna ik een proces verbaal bij de politie heb laten opmaken. Een dag na het aanvragen van het proces verbaal ben ik op vakantie gegaan en heb hierdoor niet alles direct naar jullie kunnen doorsturen. Na terugkomst van vakantie ben door alle drukte de sleutel + proces verbaal compleet vergeten op te sturen. Hardstikke dom van mij natuurlijk! Nu zie ik dat een paar dagen terug €250 bij mij in rekening zijn gestuurd. Ik zou erg graag nog het proces verbaal + sleutel bij jullie inleveren zodat alles nog goed afgehandeld kan worden. Is dit nog mogelijk?

Groeten,

Peter
Hoi PeterD1234 en welkom op onze NS Community!

Oei, dat is niet zo mooi! Ik durf je geen zekerheid te geven, want normaliter dient dit binnen 14 dagen te gebeuren. Je kan het beste alsnog dit proces aanhouden en hopen op het beste. Dit ligt buiten mijn kunnen, ben ik bang.
Reputatie 6
Het lijkt me @PeterD1234 dat NS het correct heeft afgehandeld. Gewacht op PV en sleutel, maar niet ontvangen, dus kon er bij het afsluiten dossier geen "korting" worden gegeven.

Reageer