Skip to main content
Antwoord

er staat al weken een OV fiets

• May 19, 2025
  • 6 reacties
  • 65 Bekeken

De fiets staat op de Nijhoffstraat ten hoogte van nummer 83 in Arnhem
het fietsnummer is 59608.
Zijn jullie m kwijt en kunnen jullie deze ophalen?
Hartelijk dank! 

Beste antwoord door Floor NS

Hi Majorie de Groot! Welkom bij de NS Community. 

Fijn dat je zo alert bent en dit wilt melden. Betreft dit een OV-fiets met een regulier slot of een elektrisch fietsslot? Zodra ik dit weet kan ik de melding voor je doorzetten.

6 reacties

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 19, 2025

Fijn dat je zo alert bent en dit wilt melden. Betreft dit een OV-fiets met een regulier slot of een elektrisch fietsslot? Zodra ik dit weet kan ik de melding voor je doorzetten.

Volgens mij een elektrisch slot

Forum|alt.badge.img+1

Even nieuwsgierig. Dit is de eerste keer dat ik deze vraag zie hier: Wel of geen elektronisch slot??

Waarom wordt de fiets anders niet opgehaald?

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • May 20, 2025

Ik heb het doorgezet zodat de fiets kan worden opgehaald. De reden dat we vragen of de fiets een elektronisch slot heeft heeft te maken met het kenmerk van de fiets. TS geeft een kenmerk op die niet met een letter begint. Sommige nieuwe fietsen hebben hetzelfde nummer als oude fietsen zonder elektronisch slot. Volgens mij zijn dit vaak fietsen die al vervangen zijn omdat deze zijn gestolen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Als we weten of het een om elektronisch slot gaat weten wij ook welk lettertje ervoor het nummer hoort te staan waarna we dit kunnen doorzetten.

De fiets heeft een elektrisch slot en het nummer heeft geen letter ervoor. net nog gecheckt.

Rory NS
Moderator
  • Moderator
  • May 21, 2025

Dat klopt. Op de fiets zelf staat het nummer vaak niet, maar in ons systeem wel. Juist daarom vragen we naar het type slot. Had de letter wel op de fiets gestaan, dan was het voor ons immers ook meteen duidelijk geweest. ;)