Ervaring nieuwe poortjes fietsenstalling Breda

• 9 september 2019
  • 0 reacties
  • 78 Bekeken

Sinds vorige week zijn voor een proef er op het Station Breda nieuwe poortjes geplaatst om met de fiets in de checken.

Het credo wat uitgesproken wordt, is dat in- en uitchecken sneller en gemakkelijker moet worden. Helaas is dat niet het geval. Je moet nu extra tijd uittrekken voor het stallen om de trein te kunnen halen. Dit komt door enkele zaken:

• Het scannen en bevestigen van de incheck met een OV-Chipkaart is twee á drie keer zo langzaam. Waarbij de apparaten op de muur het lezen van de OV-Chipkaart lijken te bevestigen, lijken de nieuwe poortjes eerst het gekoppelde product via internet te controleren. Hierdoor is het inchecken erg traag. (Ik weet dat je een tag kan laten bevestigen, maar heb daar nog geen tijd voor gehad). Ik zou verwachten dat een nieuw systeem, geen stap terug moet zijn van het oude systeem.
  • Doordat er nu maar plek is voor drie scan-acties tegelijk (in plaats van de voorheen drie incheck en, afhankelijk van het aantal medewerkers dat mee scant, vier uitcheck punten), is de doorloop heel stroperig en is er eigenlijk te weinig plek om door te lopen en je fiets te stallen.
Ik ben wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn mijn de nieuwe poortjes en wat NS/ProRail van plan is hieraan te verbeteren.

0 reacties

Geen reactie

Reageer