beantwoord

Euro incasso: waarvan?

Ik heb een incasso gekregen van ns maar weet niet waarvan. Kan iemand van ns hierop reageren? Dan stuur ik diegene prive de gegevens door. Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Annewil NS 30 juni 2017, 12:10

Hallo Niels Reedijk, welkom op het NS Serviceforum.

Klopt het inderdaad dat je 10 keer een OV-fiets hebt gebruikt? Je kunt in je MijnNS-account overigens de facturen van je OV-fietsgebruik inzien. Wellicht handig om daar eerst even te kijken. Verder is het inderdaad zo dat de incasso's omtrent OV-fiets niet altijd op dezelfde datum of dag van de maand worden gedaan. Dit kan 10 dagen verschillen.
Bekijk origineel

12 reacties

Ik heb een ov fiets abbo, maar de vorige incasso kreeg ik op de 2e van de maand en deze gisteren. Vreemd?
Reputatie 7
Badge +3
Wat is het bedrag?

Vaak gaat het namelijk om de huur van een OV-fiets of om reizen buiten het traject van een traject abonnement.
38,50
Reputatie 7
Zou precies 10X een ov-fiets kunnen zijn...
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad
Toch vind ik het raar dat het niet op dezelfde dag van de maand is...
Hallo Niels Reedijk, welkom op het NS Serviceforum.

Klopt het inderdaad dat je 10 keer een OV-fiets hebt gebruikt? Je kunt in je MijnNS-account overigens de facturen van je OV-fietsgebruik inzien. Wellicht handig om daar eerst even te kijken. Verder is het inderdaad zo dat de incasso's omtrent OV-fiets niet altijd op dezelfde datum of dag van de maand worden gedaan. Dit kan 10 dagen verschillen.
Als ik klik op 'mijn facturen' staat er al gelijk 'er zijn geen facturen gevonden.' Als ik erover nadenk kan het best zijn dat het om een ov-fiets abbo gaat. Maar ik vond het gewoon raar dat ik mn factuur niet kon terug vinden.
Reputatie 7
Badge +2
Zoals al eerder in een ander topic aangegeven zou het misschien handig zijn om bij incasso's voor OV-fiets dit in de omschijving erbij te vermelden aangezien er best regelmatig vragen hierover zijn.

https://forum.ns.nl/ov-fiets-48/afschrijving-ns-35866/index1.html#post235315

Of om anders de factuur per email versturen of alleen een melding dat er een nieuwe factuur in MijnNS klaar staat. Bij mijn TV provider bv krijg ik elke maand een mailtje met het incasso bedrag en de melding dat er een factuur klaar staat in mijn account.
Klopt, Momo. Ik heb dat topic in mijn vizier, en neem dit topic daar meteen in mee. Bedankt voor de verwijzing.
Dat is wel een goede ja 😉 zou een hoop vragen schelen.
Badge +3
Je gehuurde OV-fietsen staan uiteraard bij 'Reishistorie (deur tot deur)'. Wel vreemd dat de facturen niet zichtbaar zijn. Staat bij 'Mijn producten' OV-fiets er wel bij?

Overigens wordt bij mij altijd geïncasseerd ergens tussen de 12e tot 15e van de maand. De factuurdatum in Mijn NS is wel altijd de 11e.

Misschien voor jou deze maand iets eerder omdat 1 en 2 juli in het weekend vallen?
Dit is normaal en o.a. Ziggo doet dat ook.

Reageer