beantwoord

Extra fietsen op station Hoofddorp?

Toon eerste bericht

35 reacties

Niet per definitie, maar ik weet dat deze locatie bovenmatig vaak in storing is.

Ah ok, op die manier. Blijft raar dat zo'n groot bedrijf als de NS zoveel tijd nodig heeft om hier een goede definitieve oplossing voor te vinden.

Bovenal vind ik het niet kunnen dat na een storing zoveel tijdig nodig is om de storing te verhelpen. Het lijkt wel alsof wij als klant niet serieus worden genomen.
Geloof me, de achterliggende afdeling heeft dit issue zeker op het vizier. Ik denk dat mijn collega er spoedig op terugkomt.
Er op terugkomen is in mijn ogen nog steeds geen oplossing.. Waarom kan er niet gewoon een monteur naar toe?
Reputatie 6
Helaas krijg ik geen gehoor op mijn herhaaldelijk mailverkeer. Ik begrijp heel goed dat de storingen in deze sleutelautomaat beneden peil zijn, dit heb ik ook veelal aangegeven. Helaas blijkt het probleem niet zo makkelijk verholpen te zijn als eenvoudig een monteur die kant op sturen. Dit soort problemen heersen namelijk ook op andere locaties, wat op een grootschalige storing lijkt. Ik blijf voor je bezig.
Reputatie 6
Binnen de organisatie heb ik uitgevraagd wat de storing bij deze sleutelautomaten precies inhoudt en wat we op dit moment ondernemen om deze storingen te verhelpen. Dit heeft veel schakelwerk en aandacht nodig, vandaar dat ik nog geen definitieve woordvoering heb mogen ontvangen. Het wordt breed overlegd met alle verantwoordelijke partijen om dit probleem tegen te gaan.
Oke, fijn dat er nu echt actie lijkt te zijn. Bedankt voor de moeite en laten we hopen dat het snel weer werkt.
Reputatie 6
Update: De operationeel verantwoordelijke van OVfiets heeft mij benaderd en aangegeven dat de storingen van de sleutelautomaten op afstand heel goed in de gaten worden gehouden. Wat blijkt vaak: sleutelautomaten kunnen een verstoorde weergave tonen als er fietsen zijn met een defect. Deze worden niet in de automaten weergegeven, omdat deze fietsen technisch gezien niet beschikbaar zijn. Deze defecten lopen van een lekke band tot beschadigde verlichting, waardoor het op afstand lijkt alsof er niets mankeert aan de fietsen. Hoofddorp staat onder de loep, daar hebben we inmiddels wel voor gezorgd.
Update: De operationeel verantwoordelijke van OVfiets heeft mij benaderd en aangegeven dat de storingen van de sleutelautomaten op afstand heel goed in de gaten worden gehouden. Wat blijkt vaak: sleutelautomaten kunnen een verstoorde weergave tonen als er fietsen zijn met een defect. Deze worden niet in de automaten weergegeven, omdat deze fietsen technisch gezien niet beschikbaar zijn. Deze defecten lopen van een lekke band tot beschadigde verlichting, waardoor het op afstand lijkt alsof er niets mankeert aan de fietsen. Hoofddorp staat onder de loep, daar hebben we inmiddels wel voor gezorgd.

Bedankt voor de update, maar om eerlijk te zijn, is het verhaal mij niet helemaal duidelijk. Als een defecte fiets niet wordt weergegeven, lijkt me dat juist gewenst en is het geen verstoring.

Op dit moment toont de app, ik neem aan ook de sleutelautomaat, 0 fietsen. Dit lijkt totaal niet te kloppen, of alle fietsen die er staan hebben allemaal een defect.

Als storingen op afstand heel goed in de gaten worden gehouden, waarom duurt de storing in Hoofddorp dan weken en zelfs maanden?
Ok, sinds vandaag werken alle kluizen weer en de app geeft ook weer meerdere fietsen aan. Hopelijk blijft het nu goed werken. Bedankt voor de hulp i.i.g!
Reputatie 6
Fijn om te horen centjes. Om terug te komen op jouw bericht: dan zijn de fietsen die daar wel aanwezig zijn defect of niet klaar voor gebruik. Ook is een aantal van deze fietsen niet van station Hoofddorp zelf, maar hebben huurders deze van een andere locatie hier geplaatst. Dan duurt het altijd even voordat deze weer op de juiste locatie worden neergezet. Ons verzoek wordt gehoord, Hoofddorp staat door jullie feedback nu goed bekend bij de OVfiets verantwoordelijken. Het is een proces, waar we vaak tegen tekortkomingen aanlopen terwijl de dienst al in beweging is. Juist daarom is het belangrijk dat wij dit soort dingen te horen krijgen. Bedankt daarvoor.

Reageer