beantwoord

Factuur OV-fiets april

• 12 mei 2020
  • 6 reacties
  • 92 Bekeken

Ik gebruik sinds 14-04 jl. de OV-fiets. Ik kan dit declareren bij mijn werkgever. Op mijn-ns zie ik nu wel de abonnementskosten van mijn Altijd Voordeel (incasso mei), maar niet van de OV-fiets. Ik heb gebeld, maar er werd gezegd dat ik maar moest afwachten, want "het komt nog wel". Het zou volgens de medewerker zelfs pas in Juni kunnen zijn. Weet iemand op dit forum misschien iets meer?

icon

Beste antwoord door Jouke NS 12 mei 2020, 13:29

Hallo Marjol en welkom bij de NS Community. 

Helaas is voor ons als Klantenservice niet in te zien wanneer een factuur precies komt. We kunnen een inschatting maken op basis van de ingangsdatum van je abonnement maar de daadwerkelijke factuurdatum is voor ons niet inzichtelijk. Dit heeft met 2 dingen te maken. Allereerst worden facturen automatisch aangemaakt op werkdagen. dit is altijd binnen 10 dagen na ingang van de nieuwe maand. Ten tweede is de financiële informatie, de daadwerkelijke af- en bijboekingen voor jou account alleen inzichtelijk via een secundair systeem wat vanwege de complexiteit niet voor iedereen inzichtelijk is. Afgaande op jouw eerste moment van gebruik, waarbij ik ervan uitga dat je abonnement ook rond die datum is ingegaan, mag je de eerste factuur verwachten rond 15 mei. Kom je er zo verder uit? 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De kosten van OV-fiets worden op andere dagen gefactureerd dan de kosten van jouw NS abonnement. Bij 'vandeurtotdeur' kun je vaak al wel de kosten zien.

@MoDe dat heeft de medewerker ook uitgelegd. Maar is het niet bijzonder dat mij niet verteld kan worden wanneer ik een factuur ga ontvangen? Ik betaal nu wel, sinds 14-04 op de doordeweekse dagen, maar kan niets terugvragen bij mijn werkgever. 

Hallo Marjol en welkom bij de NS Community. 

Helaas is voor ons als Klantenservice niet in te zien wanneer een factuur precies komt. We kunnen een inschatting maken op basis van de ingangsdatum van je abonnement maar de daadwerkelijke factuurdatum is voor ons niet inzichtelijk. Dit heeft met 2 dingen te maken. Allereerst worden facturen automatisch aangemaakt op werkdagen. dit is altijd binnen 10 dagen na ingang van de nieuwe maand. Ten tweede is de financiële informatie, de daadwerkelijke af- en bijboekingen voor jou account alleen inzichtelijk via een secundair systeem wat vanwege de complexiteit niet voor iedereen inzichtelijk is. Afgaande op jouw eerste moment van gebruik, waarbij ik ervan uitga dat je abonnement ook rond die datum is ingegaan, mag je de eerste factuur verwachten rond 15 mei. Kom je er zo verder uit? 

Ik begrijp het. Staat op die factuur dan alleen de kosten van de OV-fiets van April? En krijg ik de volgende factuur dan in Juni waar de bedragen van Mei op staan?

Ik begrijp het. Staat op die factuur dan alleen de kosten van de OV-fiets van April? En krijg ik de volgende factuur dan in Juni waar de bedragen van Mei op staan?

Op beide vragen is het antwoord: ja. 

Badge +3

Als je NS Flex neemt (Altijd Voordeel of welke versie dan ook) dan is OV-fiets inbegrepen en krijg je alles op één maandelijkse factuur.

Traject Vrij is er nog niet in een Flex variant, dat komt later in 2020.

Reageer