Fiets 17515 is nog steeds dakloos...

Genoemde fiets slingert al sinds augustus 2017 rond. Inmiddels met lekke band. Voor een kleine beloning vertel ik waar hij ligt. Of is hij al afgeschreven door NS?

18 reacties

Hoi random,

Had je dit al wel of niet eerder gemeld over deze fiets? We keren helaas geen vindersloon uit 😉 Kun je me vertellen waar deze fiets zich bevindt? Dan zorg ik dat mijn collega's van OV-fiets hiermee aan de slag gaan.
Dit heb ik, sinds oktober vorig jaar, al enkele malen gemeld. Ik weet niet meer wanneer en hoe, en ik ga dat ook niet uitzoeken, maar er is niks mee gedaan. Daarom neem ik nu het standpunt in dat een kleine tegenprestatie voor al die moeite wel op zijn plaats is.

En anders blijft-ie maar lekker liggen. 😃
Jammer dat je dat niet meer weet. Blijkbaar moet er dan iets mis gegaan zijn. Ik zou het erg op prijs stellen als je me kunt vertellen waar deze fiets ligt, dan zorg ik dat ie wordt opgeruimd. Ik neem aan dat je dit topic niet voor niets gestart bent en dat we allebei liever zien dat hier wat aan gedaan wordt. Ik vind het persoonlijk niet netjes om dan om een tegenprestatie te vragen en het anders niet te vertellen.
Mensen hebben recht op vindersloon, waarom zou dat anders zijn in dit geval ?

Het lijkt mij eerlijk gezegd normaal dat mensen hiervoor beloond worden met een kleine attentie, net als voor het melden van defecten e.d.
Op mijn beurt vind ik het onbehoorlijk om rommel te veroorzaken en van de maatschappij te verwachten dat het wel weer wordt opgeruimd.

Dat fietsen niet worden teruggebracht, kun je zien aankomen en je moet daar een zinnig scenario bij hebben, en dat ook vooral communiceren, want zwerffietsen zijn een flink probleem vandaag de dag.

Een tegenprestatie is dus eigenlijk wel heel redelijk.

Maar goed, het was jouw "persoonlijke" mening die, naar ik verwacht, niet door NS als geheel wordt gedeeld. 😃
Dit valt niet onder onze verantwoordelijkheid. Ik snap je punt wel, maar diegene die deze fiets heeft gehuurd is hier verantwoordelijk voor. Ook zullen de gemaakte kosten op diegene worden verhaald. Spijtig dat je niet wilt aangeven waar deze fiets staat. Je had zowel ons als de huurder van deze fiets ermee kunnen helpen. Zodoende kan deze fiets weer verhuurd worden aan iemand die er wel gebruik van wilt maken.
TS wil het wel aangeven :D

Je kan je argument ook omdraaien, spijtig dat NS niet een kleine attentie wil geven aan iemand die wil helpen. NS had daarmee de huurder, zichzelf en andere mensen kunnen helpen, jammer !!!

Ik denk niet dat de huurder de fiets betaald overigens na 7 maanden.
Meen je dit nu echt ??? In wat voor wereld leven we inmiddels zeg ......

En dan nog erger dat er mensen zijn die vinden dat je gelijk hebt.

Toch schept dat ook mogelijkheden, bij de NS wordt er jaarlijks heel erg veel gevonden.......

Nee laat de NS maar gewoon service verlenen en de kosten voor het bewaren, registreren en verzenden van de gevonden items gewoon voor eigen rekening nemen. Zoals het zou horen sociaal en eerlijk.

@random, als je de fiets nu even naar het station brengt als ik daar ook ben wil ik wel een kop koffie voor je halen als bedankje, heb je nog voorkeur?? Melk ?? Suiker ??
NS berekent die kosten gewoon door of vragen daar vergoeding voor, ze zijn geen sociale instelling.

Ik heb het niet eens over kosten, het gaat gewoon om een gebaar, maar NS vindt het raar dat mensen een vergoeding willen hebben......net als bij het doorgeven van de talloze defecten, kom op zeg.

Maar laten we eerlijk en sociaal zijn, wanneer krijgen de forumleden betaald voor de uitsparing van 1,5 miljoen euro per jaar ??

Overigens heeft TS dit 7 maanden geleden al vermeld hoor.
MvanGelder, wat een negativiteit weer, jammer ...

Het doorgeven van defecten is vaak ook eigen gewin, als de roltrap stuk is op het station waar ik elke dag kom en gebruik van maken zie ik ook graag dat deze gemaakt wordt.

Forumlid zijn doe je in mijn ogen vrijwillig, soort van vrijwilligerswerk ... Maar ook voor jou wil ik wel een kopje koffie halen hoor als ik in de buurt ben ;)

7 maanden geleden al, weet jij dat berichtje dan nog even te vinden voor mij die heb ik dan gemist denk ik.

Enige bericht welke is terug te vinden is van de topicstarter met een melding van een gevonden OV fiets is onderstaand:

Dit is het makkelijkst: Begijnesteeg, Utrecht. Fietsnr: OV12611. Een paar meters ervandaan staat er nog een. Daar heb ik het nummer niet van.

En laat dat nu een andere fiets zijn of zou het degene zijn waar hij het nummer toen niet van wist en nu wel ???
Ja hoor, je gaat op de naam staan van gebruiker, kijkt bij zijn berichten 7 maanden geleden en voila.

Ja ik doe het vrijwillig, maar waarom ben je zo fel tegen een kleine attentie voor iets wat NS heel veel oplevert

En wat is er negatief aan ? Ik vind het eerder negatief van NS dat die het niet netjes vinden dat iemand een kleine attentie wil voor een grote dienst.
Reputatie 7
Badge +3
Op zich zou ik helemaal niet zo gek vinden wanneer NS een kleine attentie tegenover dit soort meldingen zet, denk aan bv een bon voor gratis koffie misschien zelf met een koek, of een O-Vchipkaart hoesje. Gewoon als gebaar.
Maar ik vind het echt te ver gaan om een beloning te gaan eisen.
Eisen gaat te ver ja, maar ik zou het ook normaal vinden om een gebaar te doen aan zulke klanten.
Het gaat me niet om een beloning, maar om de lamlendigheid van NS, die niet op (eerdere) meldingen ingaat.

Ik denk ook niet dat de oorspronkelijke huurder nog terug te vinden is, laat staan dat er maandelijks incasso's gedaan kunnen worden. Dan zou het echt een goudmijn zijn voor NS en ligt de fiets er over een paar jaar nog.

Laten we dus maar even aannemen dat NS met de handen in het haar zit: de huurder is pleite en de fiets ook.

De fiets is een bedrijfsmiddel waarmee winst wordt gemaakt. Daar kun je aan rekenen en dan zal wel blijken dat NS met fiets beter af is dan zonder. Dus dan is een kleine investering in goodwill van "het publiek" wel de moeite waard.

Tenzij die automatische incasso's nog steeds doorlopen natuurlijk.
Ja hoor, je gaat op de naam staan van gebruiker, kijkt bij zijn berichten 7 maanden geleden en voila.

Ja ik doe het vrijwillig, maar waarom ben je zo fel tegen een kleine attentie voor iets wat NS heel veel oplevert

En wat is er negatief aan ? Ik vind het eerder negatief van NS dat die het niet netjes vinden dat iemand een kleine attentie wil voor een grote dienst.

Dus zodra iemand iets vind wat jij kwijt bent geraakt dan stel jij daar t.z.t. ook een beloning tegenover?

Echt het is toch zo jammer dat er tegenwoordig zo gedacht wordt door mensen en ik ga er toch echt vanuit dat de kosten voor deze fiets door NS echt wel geïncasseerd zijn bij de laatste huurder.
Als iemand mijn fiets vindt en dat meldt aan mij lijkt het mij normaal om die persoon op zijn minst een kleine attentie te geven ja.

Jij geeft deze persoon dus niets begrijp ik ?
Dat jij die persoon dan iets geeft dat doe je uit jezelf, als geste.

De situatie hier is nu dat er gesteld wordt ik weet waar jouw fiets is, wat geef je mij er voor als ik jou dat vertel.

Totaal andere insteek, althans voor mij.

Daarmee als je dit teveel beloond dan zal er uiteindelijk weer een groep zijn die hier misbruik van gaat maken en veelvuldig claimt een OV fiets gevonden te hebben. Die ze echter zelf eerder elders hebben neergezet dan dat de huurder dit heeft gedaan. En daar zal de NS niet naartoe willen.
Totaal andere insteek omdat de eigenaar blijkbaar nier netjes genoeg is om het zelf aan te bieden.

Dan zal ik de volgende keer ook niet zoveel moeite doen.

Reageer