beantwoord

Fiets al in kluis, Eigen fiets achter kluis op slot en sleutel in kluisje

  • 26 February 2024
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

Ik krijg zojuist een mail dat ik al meerdere dagen een fiets in mijn bezit heb. Dat is onjuist.

Ik heb afgelopen vrijdag een fiets gehuurd op Barneveld Noord. Bij terugkomst wou ik de fiets terug plaatsen maar er zat al een fiets in de kluis.
Ik heb de kluis weer gesloten. Ik heb de fiets in de fietsenstalling geplaatst en de sleutel in het sleutel kluisje gedaan. Dit is conform het advies dat ik al twee maal telefonisch heb ontvangen van een NS medewerker bij de voorgaande keren.
Dus ik ben een beetje verbaasd dat ik nu te horen krijg dat ik de fiets nog zou hebben.

Volgens mij was het de kluis met het bedienpaneel er in. Nr 4 geloof ik.

gr Marc

icon

Beste antwoord door MoDe 26 February 2024, 23:31

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt het beste telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Wij kunnen in deze reizigers-helpen-reizigerscommunity hier niets mee.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Next! Je hebt het helemaal goed gedaan en ze zoeken het zelf maar uit waar die fiets is.

Laat je vooral niet verleiden om (valse) aangifte te doen. Dat is namelijk een misdrijf (ook al lukt online aangifte doen misschien wel).

Op een politiebureau sturen ze je gewoon lachend weg want het is helemaaal niet jouw fiets die kwijt is, toch?

De aanhouder wint, en bij een kluis is het nog maar de vraag wat het nummer van die fiets eigenlijk is/was. Maar goed, je hebt de sleutel keurig in de dropbox gegooid dus dat is dan bekend (zoals bij een huurauto retourneren buiten openingstijden).

Einde verhaal, geen aangifte nodig en jij wint dat.

Reputatie 7
Badge +2

Overigens, heb je na het in de dropbox doen van de sleutel ook klantenservice gebeld? De rit sluit dan niet automatisch af namelijk, dat moet je handmatig laten doen na deze verder compleet juiste handeling.

Je zou een volgende keer eventueel ook nog de kluis kunnen sluiten en een nieuwe inleverpoging kunnen starten. Als een volle kluis door een slecht gedetecteerde fiets open ging krijg je bij die tweede poging vaak wel een lege kluis toegewezen.

Dank voor de reacties.

Ik had geen contact opgenomen. Was me al 2x overkomen dat de kluisjes vol waren en toen werd mij bij de tweede keer verteld dat ik niet hoefde te bellen. Dacht dat het nu ook goed zou gaan. Maar helaas.

Na een keertje bellen was dit ook weer opgelost.

De reden om het hier te plaatsen was het tijdstip. NS was niet bereikbaar en leidde me steeds naar ´de community´

Anyway. Opgelost. Dank

 

Reageer