beantwoord

fiets als enige vervoersmiddel

• 17 juni 2020
  • 5 reacties
  • 244 Bekeken

Hi! Sanne en ik (Sanne) doen vrijwel alles per fiets of per trein, nu wilde we deze combineren maar mogen de fietsen niet meer mee in de trein. Vanaf wanneer is dit wel weer mogelijk? Of zijn er bepaalde uitzonderingen? 

we worden nu beperkt in het reizen. En om nou helemaal naar Groningen te fietsen.. daar zitten we niet helemaal op te wachten 

icon

Beste antwoord door MoDe 17 juni 2020, 18:32

Ik doe normaal gesproken ook alles met OV of fiets en combineerde in het verleden de trein met OVfiets. Veel makkelijker en goedkoper. Geen gedoe met in- en uit tillen van de fiets en bagage van fiets halen na instappen en er weer op doen bij uitstappen. En als ik in 2 verschillende steden op 1 dag moest zijn, huurde ik 2x een OVfiets op 1 dag. Dat kostte mij dan €7,70 dat is maar €0,20 meer dan een fietskaartje.

Optie nu eigen fiets meenemen in de trein even niet kan?

Nu het ov alleen voor noodzakelijke reizen is beperk ik mij tot fietsen en lopen.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Voor alsnog is de beperking dat er geen fietsen mee mogen tot september.

Reputatie 6
Badge +1

Tot nader order mogen fietsen niet mee in de trein. Nu de aanmeldservice verlengd wordt, wordt er ook onderzocht of er misschien weer fietsen mee mogen in de trein mits die aangemeld wordt. Dus hopelijk mogen fietsen binnenkort weer mee, maar een concrete datum is er nog niet. 

Vouwfietsen mogen nog wel (opgevouwen) mee in de trein, omdat die onder handbagage vallen. 

Is het niet mogelijk om ter plekke een fiets of een OV-fiets te huren? 

Reputatie 7
Badge +3

Ik doe normaal gesproken ook alles met OV of fiets en combineerde in het verleden de trein met OVfiets. Veel makkelijker en goedkoper. Geen gedoe met in- en uit tillen van de fiets en bagage van fiets halen na instappen en er weer op doen bij uitstappen. En als ik in 2 verschillende steden op 1 dag moest zijn, huurde ik 2x een OVfiets op 1 dag. Dat kostte mij dan €7,70 dat is maar €0,20 meer dan een fietskaartje.

Nu het ov alleen voor noodzakelijke reizen is beperk ik mij tot fietsen en lopen.

Reputatie 7
Badge +3

Wat bedoel je met "even"?

Reputatie 7
Badge +3

Wat bedoel je met "even"?

Er wordt gekeken naar mogelijkheden om na aanmelding weer fietsen mee te nemen in de trein. Op welk termijn is niet bekend, maar zou zomaar kunnen dat dit voor september is.

Reageer