beantwoord

Fiets in de trein

  • 27 July 2023
  • 3 reacties
  • 286 Bekeken

Bericht verwijderd i.v.m. taalgebruik. Betrof klacht over drukte i.d. trein bij het meenemen van een fiets.

icon

Beste antwoord door MoDe 27 July 2023, 17:03

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Jouw taalgebruik mag wel netter.

In de voorwaarden voor het fietskaartje staat dat de fiets meemag als er plek is. En nee het kan niet anders, want meer plek voor fietsen betekent dat er bij drukte minder mensen mee kunnen. NS is geen fietsenvervoerder. NS heeft ingezet op OV-fietsen, is er een soortgelijk systeem bij de door jou bejubelde Duitse spoorwegen?

Die volle mep zal jouw eigen vervoersbewijs betreffen, de prijs voor een fietskaart is €7,50.

Mijn woede is gezakt moest even van mijn ei af. Baalde gewoon. Maar zal me inlezen over jullie ov fiets en wellicht doe ik dat. Bedankt voor je reactie en fijn weekend.

Ik vind het toch jammer dat het zo veel moeite en tijd kost om de eigen e-bikes mee te nemen in de trein. Hebben de Elfstedentocht gefietst en om de fietsen op station Leeuwarden te krijgen was voor 70 plussers beslist niet eenvoudig - fiets coupe steeds vol.  Zo fijn in Denemarken waar een extra fietswagon meerijdt.  Zeker de ns zet in op de OV fiets maar daarvan zijn er nog weinig in een ebike uitvoering. Bovendien hebben deze fietsen geen tassen voor bagage etc.  Voor een fiets land als Nederland vind ik het fietsvervoer slecht geregeld. 

Reageer