beantwoord

Fiets ingeleverd toch een boete?!

• 10 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 223 Bekeken

Goedemorgen,

Gisteren heb ik een e-mail (kenmerk 20019795) van de NS ontvangen waarin staat dat er een OV fiets ingeleverd moet worden. Dit klopt echter niet!

De OV fiets is door mijn zoon opgehaald bij het Zaandam Station. In de week was hij ziek en heb ik (moeder) de OV fiets netjes terug gebracht naar het Zaandam Station. Hij was na het ophalen van de OV fiets zijn persoonlijk OV Chipkaart kwijt.

De fiets is dus teruggebracht, maar door mij ingeleverd met mijn persoonlijke OV Chipkaart. Ik kon dit zonder enige moeiite doen. Ik vind het dus vreemd dat ik een e-mail hierover ontvang. Graag zsm jullie respons, want ik geen boete betalen voor een fiets die niet in mijn of mijn zoons bezit is!

Gr,

M. Berrenstein
icon

Beste antwoord door Miriam NS 10 oktober 2018, 11:53

Hallo MBerrenstein, welkom op onze Community!

Vervelend dat je hier nu bericht van ontvangt, terwijl de fiets niet meer in bezit is. Wat ik je wil adviseren is om hierover even contact op te nemen met mijn collega's van OV-Fiets. Het snelst gaat dit telefonisch via 030 - 751 51 55 of via Twitter. Zij kunnen aan de hand van je gegevens kijken naar de mogelijkheden om de rit te sluiten en de boete te voorkomen.
Bekijk origineel

2 reacties

Hallo MBerrenstein, welkom op onze Community!

Vervelend dat je hier nu bericht van ontvangt, terwijl de fiets niet meer in bezit is. Wat ik je wil adviseren is om hierover even contact op te nemen met mijn collega's van OV-Fiets. Het snelst gaat dit telefonisch via 030 - 751 51 55 of via Twitter. Zij kunnen aan de hand van je gegevens kijken naar de mogelijkheden om de rit te sluiten en de boete te voorkomen.
Reputatie 7
Badge +4
Het was natuurlijk verstandiger geweest de fiets in te leveren met de chipkaart waarmee hij gehuurd is, dus met de chipkaart van uw zoon. De fiets moet worden ingeleverd, maar het moet ook op de goede naam, wil alles kloppen. Op deze manier heeft u inderdaad de fiets ingeleverd en kan er toch een boete komen. Dat lijkt me helder. Als u het uitlegt, zal OV-fiets er wellicht wel een oplossing voor vinden, maar het is helaas onnodig gedoe waar niemand iets aan heeft, zowel voor NS als voor u.

Reageer