beantwoord

Fiets sleutel ov fiets meegenomen na uitchecken van fiets

Ik ben donderdag zo stom geweest om de ov fiets af te sluiten op Maastricht station. Ik heb de sleutel meegenomen kom ik net achter. Nu is mijn Vraag kan ik deze morgen ochtend gewoon inleveren ?
icon

Beste antwoord door marco.grootjans 10 maart 2019, 11:43

Aangezien de fiets al is ingescand, lopen de huurkosten niet door. Het beste is om de fietsenstalling te bellen om aan te geven dat de fietssleutel word terug gebracht. (Tel nummer staat op Google)

Het kan namelijk zo zijn dat de fiets maandagochtend word opgehaald. En als u belt, kunnen ze de fiets vasthouden en kan de fiets morgen weer in de verhuur.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge
Ja, dat kan. Maar je kunt het beste ook contact opnemen met de NS klantenservice en het uitleggen. De fiets kan pas uitgescand worden als je de sleutel terugbrengt, dus de huurkosten lopen door.
Reputatie 7
Badge +4
Voor het geval dat inleveren niet lukt: Als u contact heeft opgenomen zal Klantenservice u vragen de sleutel in karton verpakt op te sturen naar Utrecht. U krijgt in dat gesprek alle instructies.. Kies in het keuzemenu voor ov-fiets. Uit min blote hoofd 1 en dan 3. Bel 030 7515155.Klantenservice is er dag en nacht, maar OV-fiets is dat niet altijd.
Ik heb de fiets uitgegecheckt, alleen dan moet je hem weer op de juiste plaats neer zetten. Daar heb ik de fiets ook afgesloten. Lijkt me een beetje omslachtig om de sleutel naar Utrecht op te sturen als ik morgen ochtend gewoon in Maastricht ben. In ieder geval bedankt voor de info.
Reputatie 7
Badge +4
Dan is inleveren het beste en de huurprijs, dat is dan jammer. Bij te laat inleveren na drie dagen worden de kosten per dag vijf euro. Het kan wel oplopen en dan is bovenstaande werkwijze vaak een mooie oplossing. Persoonlijk zou ik hem in uw geval ook morgen inleveren.
Reputatie 1
Aangezien de fiets al is ingescand, lopen de huurkosten niet door. Het beste is om de fietsenstalling te bellen om aan te geven dat de fietssleutel word terug gebracht. (Tel nummer staat op Google)

Het kan namelijk zo zijn dat de fiets maandagochtend word opgehaald. En als u belt, kunnen ze de fiets vasthouden en kan de fiets morgen weer in de verhuur.

Reageer