beantwoord

Fiets vergeten uit te checken

• 12 juni 2019
  • 1 reactie
  • 111 Bekeken

Hoi, een vriend van mij heeft afgelopen zaterdag zijn fiets ingecheckt op Utrecht Centraal met mijn ov. Hij heeft toen die nacht, toen die zijn fiets pakte, niet meer uitgecheckt. Ik woon zelf in Breda, dus ik kan moeilijk naar Utrecht gaan om nog uit te checken. Werkt dit hetzelfde als wanneer je normaal je ov vergeet uit te checken, dus dat ik over paar dagen dat wel kan doen via de site of hoe kan ik dit oplossen? Ik had op de site op reishistorie gekeken maar daar stond ook niet bij dat ik had ingecheckt dus weet ook niet of dat kan kloppen?
icon

Beste antwoord door iMark 12 juni 2019, 11:35

Begrijp ik hieruit dat je vriend jouw OV-chipkaart gebruikt heeft om zijn fiets te stallen? Gebruik je "Stallen op rekening?" Je kunt de gegevens over het stallen van een fiets terugvinden bij MijnNS en dan onder "Mijn Reishistorie (van deur tot deur)".
https://www.ns.nl/selfservice/deurtotdeur?1
Mocht er een probleem zijn met een niet afgesloten stallingsperiode dan zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met de Klantenservice.

Overigens is het uitdrukkelijk niet toegestaan om je persoonlijke OV-chipkaart uit te lenen aan iemand anders. Bij het stallen van een fiets zal dat niet snel tot problemen leiden. Maar bij een reis met de trein leidt dat bij controle tot heel vervelende en dure consequenties.

Edit: link klantenservice! :)
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Begrijp ik hieruit dat je vriend jouw OV-chipkaart gebruikt heeft om zijn fiets te stallen? Gebruik je "Stallen op rekening?" Je kunt de gegevens over het stallen van een fiets terugvinden bij MijnNS en dan onder "Mijn Reishistorie (van deur tot deur)".
https://www.ns.nl/selfservice/deurtotdeur?1
Mocht er een probleem zijn met een niet afgesloten stallingsperiode dan zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met de Klantenservice.

Overigens is het uitdrukkelijk niet toegestaan om je persoonlijke OV-chipkaart uit te lenen aan iemand anders. Bij het stallen van een fiets zal dat niet snel tot problemen leiden. Maar bij een reis met de trein leidt dat bij controle tot heel vervelende en dure consequenties.

Edit: link klantenservice! :)

Reageer