beantwoord

Fietsenstalling Amsterdam Sloterdijk OV fiets

• 24 juli 2017
  • 1 reactie
  • 695 Bekeken

Vanmorgen wilde ik voordat de eerste trein ging mijn twee OV fietsen terugbrengen. Toen ik om 5.45 op het station aan kwam, was de stalling open, maar kon ik mijn fiets niet brengen omdat de stalling vol zat. Dit was erg vervelend, want ik had een afspraak waar ik niet onderuit kon. Ik moest de trein halen, en kon dus niet mijn fietsen naar Amsterdam CS brengen.

Ik ben verbaast dat ik een NS fiets die ik haal op station Sloterdijk, daar niet kan terugbrengen. Verder kom ik vanmiddag speciaal uit Arnhem om de fiets alsnog in te leveren. Hoe kom ik erachter of er dan wel plek is? Ik kan niet steeds op een neer blijven reizen voor het inleveren van de fietsen.

mvg Yvet
icon

Beste antwoord door Thomas NS 24 juli 2017, 18:35

Hallo Yvet2y en welkom op het NS Serviceforum.

Als een OV-fietsenstalling te vol zit, dan kun je jouw fietsrit alsnog afsluiten door de sleutel in de daarvoor bestemde (blauwe) dropbox te werpen. Je mag dan jouw fiets in de stallingsrekken naast de OV-fietsenstalling zetten. Zo wordt jouw rit afgesloten, en zijn beide sleutels bij ons terug. Als je dit doet, dien je wel contact te zoeken met onze OV-fiets klantenservice (best bereikbaar via Twitter naar @NS_Online of Facebook. Het kan ook Telefonisch tel. 030 7515155 optie 2 en dan optie 3) om aan te geven dat je de sleutels in de box gaat doen en de fiets ernaast staat. Gaat dat lukken? Dan hoef je niet onnodig vaak naar het station. Of er wel of geen plek is, is vooraf niet duidelijk. Wellicht handig om dit in de app inzichtelijk te maken. Goed idee, speel ik door!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hallo Yvet2y en welkom op het NS Serviceforum.

Als een OV-fietsenstalling te vol zit, dan kun je jouw fietsrit alsnog afsluiten door de sleutel in de daarvoor bestemde (blauwe) dropbox te werpen. Je mag dan jouw fiets in de stallingsrekken naast de OV-fietsenstalling zetten. Zo wordt jouw rit afgesloten, en zijn beide sleutels bij ons terug. Als je dit doet, dien je wel contact te zoeken met onze OV-fiets klantenservice (best bereikbaar via Twitter naar @NS_Online of Facebook. Het kan ook Telefonisch tel. 030 7515155 optie 2 en dan optie 3) om aan te geven dat je de sleutels in de box gaat doen en de fiets ernaast staat. Gaat dat lukken? Dan hoef je niet onnodig vaak naar het station. Of er wel of geen plek is, is vooraf niet duidelijk. Wellicht handig om dit in de app inzichtelijk te maken. Goed idee, speel ik door!

Reageer