beantwoord

fietsenstalling Heerhugowaard - €2,50

• 25 januari 2020
  • 11 reacties
  • 344 Bekeken

Afgelopen dinsdag moest ik bij het uitchecken van een onbemande fietsenstalling een boete van €2,50 betalen, maar ik kan er niet achter komen waarom ik deze boete heb gekregen. Ik ben doof en hoor daardoor mondelinge mededelingen niet. Ik vermoed 2 of 3 dingen:

• Ik had ingecheckt met mijn eigen treinpas (traject-vrij) maar met de andere-treinpas van mijn werk gereisd (naar cursuslocatie). Mogelijk boete vanwege niet reizen?
  • ik heb een RadRhino elektrische fiets met blauw kenteken (tot 25 km/u) vanwege een extra functie op de fiets (rijden zonder trapondersteuning) maar gebruik de stalling al meer dan 5 maanden zonder boete. Wel zie ik de volgende dag ineens nieuwe verboden aangeplakt, verboden voor bromfiets.
  • ik heb wat meer tijd genomen dan gebruikelijk om een fietshelm te bevestigen, ongeveer 4 minuten. Misschien heb ik hier te lang over gedaan?

Als ik op de huisregels kijk kan ik niet terugvinden waarom ik de boete moet betalen. Ook op de display stond geen verdere gegevens, behalve dan €2,50 om uit te kunnen checken.

Wat moet ik doen om alsnog te kunnen achterhalen waarom ik deze boete moest betalen?

Bvd!

icon

Beste antwoord door Sascha NS 26 januari 2020, 11:31

Goedemorgen Joeri79. Welkom bij de NS Community.

Ik denk dat Robert B het bij het juiste eind heeft. Na de eerste 24 uur wordt er op Heerhugowaard € 0,50 per dag in rekening gebracht. 6 dagen aan kosten dus, wat zeer waarschijnlijk te maken heeft met het in- en uitchecken tussen de twee verschillende kaarten. In contact met onze Klantenservice kan dit uitgezocht en indien van toepassing gerestitueerd worden

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De 3 punten die jij noemt zijn niet de reden. De enige reden die ik kan bedenken is dat de tarieven zijn aangepast en jouw fiets in een duurder tarief valt.

Het beste kun je contact opnemen met de fietsenstalling zelf.

Reputatie 6

De 3 punten die jij noemt zijn niet de reden. De enige reden die ik kan bedenken is dat de tarieven zijn aangepast en jouw fiets in een duurder tarief valt.

Het beste kun je contact opnemen met de fietsenstalling zelf.

Het is een onbemande fietsenstalling dus volgens mij loopt dit via NS zelf? 

Badge +3

Misschien toch de kaarten door elkaar gehaald, en toevallig 6 dagen eerder gestald met de kaart die je nu gebruikte om de stalling te verlaten?

Mocht je toevallig Stallen op Rekening hebben (wat waarschijnlijk niet het geval is omdat je moest betalen) kan je de transacties ook terugzien in Mijn NS Reishistorie (deur tot deur).

Goedemorgen Joeri79. Welkom bij de NS Community.

Ik denk dat Robert B het bij het juiste eind heeft. Na de eerste 24 uur wordt er op Heerhugowaard € 0,50 per dag in rekening gebracht. 6 dagen aan kosten dus, wat zeer waarschijnlijk te maken heeft met het in- en uitchecken tussen de twee verschillende kaarten. In contact met onze Klantenservice kan dit uitgezocht en indien van toepassing gerestitueerd worden

Met dank aan bovenstaande advies contact opgenomen met klantenservice. Zij kunnen nu niet in het systeem zien waarom ik deze boete moest betalen en adviseren me daarom om de factuur af te wachten. Ik denk dat de boete niet op de factuur vermeld wordt omdat ik deze direct moest voldoen (en dat ook heb gedaan) bij uit-rijpoortje. Niet uitgesloten dat ik de passen verwisseld heb maar in mijn herinnering heb ik bewust beide passen apart gehouden en bewust met mijn eigen pas in- en uitgecheckt. Wordt vervolgd...

Scan je uit door je hele portemonnee voor de lezer te houden? Je hebt namelijk ook de mogelijkheid om te Stallen op PIN en ik heb zo’n vermoeden dat dit hier het geval is. 

Badge +3

Het gaat inderdaad om pin want er moest direct betaald worden. Op een factuur zal je dat dus nooit terugzien. Als je elke keer binnen 24 uur weer uitcheckt is een abonnement ook redelijk overbodig, want eerste dag is toch gratis.

Hooguit in de achterliggende systemen kan men nog zien wanneer er met welke kaart en fiets gestald of opgehaald is, en dat zal de klantenservice misschien niet zomaar even kunnen doen als je belt.

Als het probleem inderdaad door het verwisselen van de kaarten komt, dan zit je nu in een situatie waarbij op de andere kaart nu nog een fiets gestald zou staan, en krijg je een volgende keer hetzelfde.

Misschien kan @Sascha NS je wel helpen als je beide kaartnummers in een DM aan hem stuurt. Anders zelf even goed opletten wat de fietsenstalling een volgende keer zegt.

Misschien kan @Sascha NS je wel helpen als je beide kaartnummers in een DM aan hem stuurt. Anders zelf even goed opletten wat de fietsenstalling een volgende keer zegt.

Dat kan ik zeker even bekijken.

Voor de meelezers: je mag een Moderator enkel DM’en op zijn/haar verzoek . Doe dit alsjeblieft niet op eigen initiatief. Moderators zijn in principe geen klantenservice.

Ik heb geen bericht mogen ontvangen van Joeri97. Ik laat dit topic voor nu los.

Gebruik de fietsenstalling nu weer gewoon, gerustgesteld door de reacties en input bovenstaand waarvoor dank.

Anders zelf even goed opletten wat de fietsenstalling een volgende keer zegt.” - er is standaard geen personeel aanwezig en ik kan eventuele oproep niet horen. Ook kan ik het poortje niet gebruiken om iemand op te roepen met vragen, omdat ik doof ben.

Ik denk dat de enige overgebleven mogelijkheid is dat ik de kaarten heb verwisseld. Zal Sascha alsnog mijn kaartnummers DM’en voor 100% zekerheid.

Badge +3

Ja, ik bedoelde wat een eventueel schermpje bij betreden/verlaten van de stalling zegt/toont.

Maar als dat er niet is, dan is een DM het handigst inderdaad voor de zekerheid dat er niet ergens een tellertje doorloopt voor een fiets die er niet staat.

Reageer