beantwoord

Fietsenstalling limiet corona

• 22 maart 2020
  • 21 reacties
  • 2452 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ha, op station Delft is een fietsenstalling waar je fiets maximaal 14 dagen mag staan; maar wordt dat limiet in deze tijd nog gehanteerd? Ga liever niet nu met de trein daarheen om m’n fiets te verplaatsen.

icon

Beste antwoord door Tochjo 22 maart 2020, 13:04

Voor alle fietsenstallingen geldt dat er voorlopig niet gehandhaafd zal worden. Fietsen blijven gewoon staan. Zie de informatie onder het kopje Fietsenstallingen in het eerste bericht van dit topic.

Bekijk origineel

21 reacties

Verkeerde topic. Excuses.

Badge +3

Voor alle fietsenstallingen geldt dat er voorlopig niet gehandhaafd zal worden. Fietsen blijven gewoon staan. Zie de informatie onder het kopje Fietsenstallingen in het eerste bericht van dit topic.

Hartelijk dank

Dag, deze berichten zijn van het voorjaar. Geldt nog steeds dat er niet wordt gehandhaafd bij de fietsenstalling in Delft? Mijn fiets staat daar sinds de lockdown in maart 2020 begon, en ik hoop dat ik hem nog kan ophalen, want ik ga binnenkort verhuizen naar Groningen.

Bij voorbaat dank. 

Reputatie 7
Badge +3

In een ander topic werd een tijdje geleden aangegeven dat er weer gehandhaafd werd in de stallingen, dat was nog voordat er weer strengere maatregelen waren.

https://community.ns.nl/op-het-station-17/fietsenstalling-station-delft-64278?postid=468014#post468014

Mogelijk dat daarna met de maatregelen vanaf oktober weer niet gehandhaafd werd en nu nog steeds niet wordt, maar als je fiets er al sinds maart stond is de kans dat deze in de zomer al weggehaald is. Daarna wordt een fiets nog kort bewaard op het fietsdepot Haaglanden en daarna ben je hem kwijt.

Je kunt contact opnemen met het fietsdepot of controleren via https://www.verlorenofgevonden.nl/ of de fiets daar staat en wellicht ook of ze hem gehad hebben en intussen verkocht is. Als ik zoek op fiets en Delft dan zie ik geen fietsen die nog bij het depot zouden staan die weggehaald zouden zijn in de periode tot aan eind september / begin oktober. Of er voor die tijd geen fietsen zijn weggehaald of dat die niet meer vermeld staan wegens al verkocht op de site weet ik niet. 

Bedankt voor de snelle reactie. Ik vind mijn fiets niet als ik erop zoek bij  https://www.verlorenofgevonden.nl/ Ik zal misschien het depot proberen te bellen, maar gezien de tijd dat er voorbij is gegaan vrees ik inderdaad dat ik hem kwijt ben. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet niet of je ver van Delft woont, anders een keer naar de stalling gaan en zelf kijken of je fiets er nog staat. Dan ook even kijken bij het gedeelte achter de ov-fietsverhuur/fietsenmaker, ik dacht naast pad 10 of 11 tegen de zijmuur waar ze fietsen die ze weghalen nog even bewaren voor ze naar het fietsdepot gaan. Of vragen bij de beheerders of/wanneer ze fietsen hebben weggehaald.

Bedankt voor de tips. Ik heb net gebeld met de fietsenstalling/fietsreparatie van Station Delft en ze zeiden dat er niet is gehandhaafd sinds begin van de lockdown in maart, en mijn fiets hoort er dus nog te staan! Heel blij met dat bericht :-)

Badge +3

Bedankt voor de tips. Ik heb net gebeld met de fietsenstalling/fietsreparatie van Station Delft en ze zeiden dat er niet is gehandhaafd sinds begin van de lockdown in maart, en mijn fiets hoort er dus nog te staan! Heel blij met dat bericht :-)

Dat is fijn, en ook dat je het telefoonnummer van de stalling had want in een ander topic werd een door een moderator gegeven nummer al gauw verwijderd. Vroeger stonden die gewoon op https://www.ns.nl/stationsinformatie

Of de gegeven info klopt (geen handhaving vanaf maart) betwijfel ik trouwens, want ik herinner me een ander topic waar een fiets wél verwijderd was. Maar dat kan per stalling verschillen natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +3

Top, dan binnenkort je fiets maar ophalen in Delft. En even de bandjes oppompen, na al die tijd zullen die wel een beetje leeg gelopen zijn.

Of de gegeven info klopt (geen handhaving vanaf maart) betwijfel ik trouwens, want ik herinner me een ander topic waar een fiets wél verwijderd was. Maar dat kan per stalling verschillen natuurlijk.

Kan zeker per stalling verschillen, ook per station. Op die https://www.verlorenofgevonden.nl/ pagina zag ik bv wel fietsen die in oktober waren weggehaald van locatie Houttuinen/station Delft. En dat is als ik het goed heb de oude buitenstalling langs het Houttuinenpad. Maar dat zal zijn omdat deze stalling weggaat ivm de opening van de derde ondergrondse stalling onder het Antoni gebouw en dat er ook daar een nieuwbouwproject gepland is. Er wordt wat gebouwd daar in het stationsgegebied. Laatste keer dat ik er was was men bezig met de fundering van een gebouw wat nu dan denk ik al wel klaar zal zijn.

https://indebuurt.nl/delft/nieuws/goed-om-te-weten-de-laatste-bovengrondse-stationsstalling-verdwijnt-binnenkort~109270/

Reputatie 7
Badge +3

Bij de meeste stallingen is tot 1 juli niet gehandhaafd. Na 1 juli is men bij verschillende stallingen wel gaan handhaven, omdat iedereen weer mocht reizen. Degenen die sinds maart een fiets in de stalling hebben staan, doen er goed om om te checken wat nu de regels van de betreffende stalling zijn. Daarbij kunnen de stallingskosten na 1 juli hoog oplopen als er geen abonnement is. Ook is er een kans dat de fiets inmiddels uit de stalling verwijderd is.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is fijn, en ook dat je het telefoonnummer van de stalling had want in een ander topic werd een door een moderator gegeven nummer al gauw verwijderd. Vroeger stonden die gewoon op https://www.ns.nl/stationsinformatie

Via Google is nog wel eens een nummer te vinden. Misschien dat ze niet allemaal meer actueel zijn of misschien is het dan het algemene nummer van NS Fiets, maar bij Delft staat er dit:

Badge +3

Bingo… nummer staat erbij!

Weet iemand toevallig of er na de laatste persconferentie nog steeds gehandhaafd wordt of dat dat net zoals bij de eerste lockdown gestopt is? Ik wil namelijk geen onnodige reisbeweging maken

Reputatie 7
Badge +3

Tijdens de lockdown worden geen fietsenverwijderd . Dit geldt voor alle fietsenstallingen. Dit is in onderstaande topics bevestigd:

https://community.ns.nl/abonnementen-2/verlengen-jaarabonnement-in-stalling-kan-niet-in-verband-met-corona-67501?postid=476853#post476853

https://community.ns.nl/op-het-station-17/fietsenstalling-utrecht-jaarbeurszijde-overschrijding-stallingsduur-64428?postid=476790#post476790

Super! Dankjewel voor je snelle antwoord :)

@cpmboon Ik heb zojuist de NS klantenservice een bericht gestuurd met exact dezelfde vraag. Zij gaven aan dat er in deze nieuwe lockdown naast de reguliere maatregelen geen andere maatregelen of versoepeling van stallingsduur gelden voor de fietsenstallingen. Ik ga aankomende donderdag naar Delft. Ik zal je laten weten of mijn fiets er dan nog staat. 

@cpmboon Ik heb zojuist de NS klantenservice een bericht gestuurd met exact dezelfde vraag. Zij gaven aan dat er in deze nieuwe lockdown naast de reguliere maatregelen geen andere maatregelen of versoepeling van stallingsduur gelden voor de fietsenstallingen. Ik ga aankomende donderdag naar Delft. Ik zal je laten weten of mijn fiets er dan nog staat. 

Fijn dat de klantenservice van NS weer een ander antwoord geeft:cry:. Zou voor de reiziger toch wel eens gemakkelijk zijn als er een bestendige lijn bij NS te ontdekken is. Ik neem eerlijk gezegd wel aan dat de medewerker van de klantenservice in dit geval geen gelijk heeft. 

Als bedrijf adviseer je de reiziger om alleen noodzakelijke reizen uit te voeren. En als de reiziger dat dan doet zou je als dank daarvoor zijn/haar fiets uit de bewaakte stalling verwijderen??? 

Ik merk op dat NS heel veel problemen heeft met de communicatie naar klanten zie ook bijvoorbeeld het topic over de feestdagen, De ov-verklaring en nu deze weer.

Reputatie 1

Wellicht alleen voor die van de NS. Niet alle stallingen bij stations zijn van de NS, het kan zomaar zijn dat de gemeente je fiets al lang opgeruimd heeft.

Fijn dat de klantenservice van NS weer een ander antwoord geeft:cry:. Zou voor de reiziger toch wel eens gemakkelijk zijn als er een bestendige lijn bij NS te ontdekken is. Ik neem eerlijk gezegd wel aan dat de medewerker van de klantenservice in dit geval geen gelijk heeft. 

Als bedrijf adviseer je de reiziger om alleen noodzakelijke reizen uit te voeren. En als de reiziger dat dan doet zou je als dank daarvoor zijn/haar fiets uit de bewaakte stalling verwijderen??? 

Ik merk op dat NS heel veel problemen heeft met de communicatie naar klanten zie ook bijvoorbeeld het topic over de feestdagen, De ov-verklaring en nu deze weer.

Iets latere reactie dan gehoopt. Afgelopen donderdag ben ik in Delft geweest en mijn fiets, na meer dan 28 dagen gestald te hebben in fietsenstalling 2, staat er nog. :)

Hallo allen,

Ter info: Op 11 januari heb ik mijn fiets opgehaald op Delft station. Die stond sinds maart in stalling 1. Heel blij dat ik hem terug heb! Dus zoals de NS Fiets & Service tegen mij zeiden is er niet gehandhaafd sinds maart. Ik kan mij voorstellen dat ook bij andere fietsenstallingen de lokale NS Fiets en Service beter kunnen worden gevraagd mbt handhaving dan de algemene NS klantenservice.

Success allen met het ophalen van jullie fietsen!

Reageer