beantwoord

Fietsenstalling Maandabonnement geen maand geldig ?!

• 14 juli 2017
  • 9 reacties
  • 291 Bekeken

Reputatie 3
Vandaag 14 Juli sloot ik een maand abonnement af voor de stalling van mijn fiets. Tot mijn verbazing blijkt dit abonnement niet tot 14 augustus te lopen, maar alleen voor de maand zlef te gelden.

Dit staat echter nergens omschreven. Ik vindt dat een Maandabonnement ook een maand geldig zou moeten zijn vanaf de dag van aanschaf.

Wie en hoe kan dit opgelost worden?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 14 juli 2017, 19:23

Bij NS is een fietsenstalling abonnement gewoon geldig voor 1 maand. In jouw geval zou het abonnement dus moeten lopen tot 14 augustus, maar je geeft aan dat dit niet het geval is. Bij mijn weten is een maandabonnement alleen aan te vragen bij de stalling zelf, heb je deze online of ter plekke (op locatie) gekocht Henk?
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Bij mijn weten zijn abonnementen voor de fietsenstalling als sinds een eeuwigheid per kalendermaand. In ieder geval is dat al 50 jaar zo.
Reputatie 6
Bij NS is een fietsenstalling abonnement gewoon geldig voor 1 maand. In jouw geval zou het abonnement dus moeten lopen tot 14 augustus, maar je geeft aan dat dit niet het geval is. Bij mijn weten is een maandabonnement alleen aan te vragen bij de stalling zelf, heb je deze online of ter plekke (op locatie) gekocht Henk?
Reputatie 1
Ik heb dat 25 jaar geleden inderdaad ook al gemerkt. Op de 26ste vd maand kocht ik een maandabonnement, en zonder enige uitleg kreeg ik inderdaad een kaart die nog vijf dagen geldig was. Nog nooit ergens anders gezien - een maand is overal ongeveer dertig dagen, behalve bij ns-fietsenstallingen. Had verwacht dat dat ondertussen wel veranderd zou zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Dat laatste is vreemd want meestal verkopen de stallinghouders na de eerste anderhalve week van de maand geen maandkaarten zonder je expliciet te waarschuwen.

Ook de oude sterabonnementen voor de bus waren overigens altijd per kalendermaand. Pas in hun nadagen werd het mogelijk zelf een ingangsdatum te kiezen.

Bij de rijwielstalling heeft het overigens vooral te maken met controle. Een groot maandcijfer op het kaartje of een andere kleur per maand is redelijk te controleren in de spits, losse data niet en dan ligt misbruik op de loer. Je zou dan weer met chip- of magneetkaarten moeten gaan werken om het snel te kunnen controleren.
Badge +3
Misschien heeft het te maken met het gaandeweg verdwijnen van de oude stallings- en OV-fietsabonnementen, onder het motto 'alles op 1 kaart'?

Hier zijn al verschillende meldingen over (o.a. Gouda en Leidschendam).

Welke stalling gaat het om HenkK? Sommige stallingen blijven (in eigen beheer denk ik) pasjes uitgeven, andere niet.

Voordeel van stallen met je ov-chipkaart is dat je ook buiten openingstijden terecht kunt.
Hallo HenkK, als je ons nog wat extra informatie kunt sturen dan kunnen we je wellicht nog verder helpen. Zie de vragen van Thomas en Robert B.
Reputatie 3
Dank voor de reacties! Het gaat om de bewaakte fietsenstalling onder Den Haag Centraal. Ik heb dit abonnement ter plekke aangeschaft en werd niet vooraf aangegeven door de beheerder dat deze tot het eind van de kalendermaand zou lopen. Op het bewijs staat inderdaad een maandcijfer. Op de Achterkant heb ik wel de aanschaf datum en ook het betaalbewijs bewaard.
Reputatie 7
Badge +3
Zie ook http://www.ns.nl/deur-tot-deur/ns-fietsenstalling/wat-kost-het-stallen.html

Daar staat: Maandabonnement, geldig gedurende een kalendermaand € 14
Reputatie 3
Zie ook http://www.ns.nl/deur-tot-deur/ns-fietsenstalling/wat-kost-het-stallen.html

Daar staat: Maandabonnement, geldig gedurende een kalendermaand € 14

Dat staat niet op de borden met de tarieven bij de stalling. Daar staat alleen maar:

"Maandabonnement € 14"

Reageer