beantwoord

fietssleutel per ongeluk meegenomen

• 24 juli 2020
  • 6 reacties
  • 404 Bekeken

Beste meneer mevrouw,

Ik Nijmegen heb ik per ongeluk de fietssleutel van de OV fiets mee genomen.…

echter kom ik niet zomaar in Nijmegen en zeker niet dit weekend… wat kan ik hier aan doen? Ik las op jullie website dat ik aller eerst de klanten service moest benaderen. 

ook las ik daar dat ik na het benaderen van de klantenservice de sleutel naar Utrecht moet versturen, ik reis momenteel nu en zondag terug over Utrecht. Is dat adres op het station

met vriendelijke groet,

Bob van Hemert

icon

Beste antwoord door Deventer 24 juli 2020, 18:43

@BobKvH 

De sleutel afgeven te Utrecht is niet mogelijk.

Neem eerst contact op met de klantenservice en geef aan wat er gebeurd is. Ze maken dan een interne notitie aan dat je de sleutel gaat opsturen. Vervolgens kun je de sleutel op een stuk karton plakken of in stevige enveloppe doen en opsturen naar: 
NS Klantenservice t.a.v. OV-fiets Postbus 2372 3500 GJ Utrecht
Voeg aan dit pakket een begeleidend schrijven toe waarin je de situatie uitlegt, geef aan bij welk station je de OVfiets hebt ingeleverd en voeg jouw volledige naam, adres en geboortedatum toe.

Bekijk origineel

6 reacties

@BobKvH 

De sleutel afgeven te Utrecht is niet mogelijk.

Neem eerst contact op met de klantenservice en geef aan wat er gebeurd is. Ze maken dan een interne notitie aan dat je de sleutel gaat opsturen. Vervolgens kun je de sleutel op een stuk karton plakken of in stevige enveloppe doen en opsturen naar: 
NS Klantenservice t.a.v. OV-fiets Postbus 2372 3500 GJ Utrecht
Voeg aan dit pakket een begeleidend schrijven toe waarin je de situatie uitlegt, geef aan bij welk station je de OVfiets hebt ingeleverd en voeg jouw volledige naam, adres en geboortedatum toe.

Hallo,

Ook ik heb na het terugbrengen van een OV-fiets de sleutel in mijn zak gestoken. Onhandig natuurlijk, echter vertelde de klantenservice me iets heel anders dan wat hier (en op andere threads) wordt gemeld. Ik moet de sleutel zelf komen inleveren op Utrecht - waar ik de fiets had geleend - in een blauwe box op het station. De locatie daarvan kon ze me niet vertellen. Ook na haar te hebben verwezen naar de berichten en antwoorden op deze site was het niet mogelijk de sleutel via de post te sturen. 

Na de berichten en het postbusadres van hierboven te hebben vermeld, zei ze dat dat inderdaad een postbus was waarnaar ik het wel kan opsturen, maar dat ik dan hoogstwaarschijnlijk een boete krijg van 26 euro (?)

Ik woon zelf niet in de buurt van Utrecht en wil via deze weg toch nog een keer vragen of er een mogelijkheid is om de sleutel op te sturen. 

Alvast bedankt voor het antwoord!

Goedemiddag Wies_08. Welkom bij de NS Community.

Ik ben bang dat mijn collega je verkeerd geïnformeerd heeft. Het is gewoon mogelijk om de sleutel per post toe te sturen zonder daarbij beboet te worden. Indien het nog niet is gebeurd dient de stallingsduur nog wel handmatig afgesloten te worden door de Klantenservice. Excuses voor het ongemak!

Bij deze nog wel het advies om de sleutel zo te verpakken dat deze niet door de envelop kan prikken. Mocht de sleutel tijdens de verzending per post kwijt raken, dan wordt er € 20,00 in rekening gebracht voor het maken van een nieuwe sleutel.

Hallo Sascha,

Hartelijk dank voor je antwoord. Het handigst is nog een keer de klantenservice te bellen denk ik? Er moest namelijk ook een notitie gemaakt worden dat ik hem zelf zou komen inleveren op het station. 

De sleutel zal ik goed verpakken!

@Wies_08 Je mag mij ook een privébericht sturen met daarin je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-chipkaartnummer. Dan handel ik het aan onze kant verder af.

Badge +3

Bij stallingen die ‘s avonds gesloten zijn (en fietskluizen) vind je inderdaad blauwe dropboxen voor sleutels.

Dan stal je de fiets buiten en neemt contact op met NS zodat ze de huur af kunnen sluiten. Meld in dit geval dat de fiets gewoon binnen staat (of in een kluis). Foto maken als ‘bewijs’ is wel aan te raden.

Reageer