beantwoord

fout ov fiets

  • 10 February 2022
  • 4 reacties
  • 163 Bekeken

Hey ik had afgelopen weekend een ov fiet gehuurd en toen ik die netjes binnnen 24 uur inleverde, vroeg ik aan de fietsenstallingmeneer of die me ov-chipkaart nog nodig had hij zij: “nee hoor ik heb ze al uit het systeem gehaald” nu krijg ik 3 dagen later een mailtje dat mijn ov fiets nog niet iets ingeleverd:) zou dit kunnen worden opgelost

mvg job ketelaar 

icon

Beste antwoord door Thom 10 February 2022, 12:36

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dat kan niet via ons, mogelijk wel via Klantenservice. Bellen is het handigste, 030 7515155, doorverbinden met OV-fiets. Ze kunnen overal bij en hebben vaak wel slimme mogelijkheden.

Reputatie 3

Er zijn de laatste tijd wel heel veel topics met OV Fiets fouten op dit forum. Is er iets gewijzigd in de werkwijze???

Er zijn de laatste tijd wel heel veel topics met OV Fiets fouten op dit forum. Is er iets gewijzigd in de werkwijze???

Nee, sinds de OV-fiets met electronisch slot is er hier niks in gewijzigd.

Badge +3

Het klopt dat je voor het inleveren bij bemenste stallingen (zonder poortjes) géén ov-chipkaart nodig hebt.

Men scant de sleutel (zo’n ‘druppel’ met het nummer er op) en klaar. Afhankelijk van de stalling lever je dus de sleutel in bij de beheerder, of mag die in de fiets blijven zitten.

Bij het huren is dat vrijwel hetzelfde. Je krijgt (na het scannen van je ov-chipkaart) een sleutel van de beheerder of pak maar een fiets en laat die (samen met je ov-chipkaart) scannen.

Reageer