beantwoord

Foutieve factuur OV fiets

• 27 March 2021
  • 2 reacties
  • 87 Bekeken

Tot mijn schrik heb ik net ontdekt dat er 3x een factuur is geplaatst onder mijn naam en met mijn rekeningnummer maar dat ik de kosten niet heb gemaakt! Het gaat hier om het gebruik van een OV-fiets , terwijl ik nog nooit een OV-fiets heb gebruikt en het afgelopen jaar vanwege de corona 0x met de trein ben geweest. De facturen staan echter wel op mijn naam. Pas vandaag zag ik dat hier iets helemaal mis gaat, de eerdere bedragen waren laag en daar heb ik verder niet speciaal naar gekeken; ik dacht dat het gangbare abonnementskosten od dergelijks waren (2x 7.70). Toen ik vandaag keek zag ik tot mijn verbijstering een rekening van bijna 160 euro voor het gebruiken van een fiets in Amersfoort!! Hier ben ik helemaal niet geweest. Kunt u mij helpen om alle OV-fietsen die er aan mijn rekeningnummer hangen per direct te verwijderen/ te ontkoppelen. En: wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen? Vriendelijke groet. A.Veerman 

icon

Beste antwoord door Momo 27 March 2021, 20:00

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou om te beginnen contact opnemen met de klantenservice. Dat kan telefonisch, via chat, Twitter of Facebook. Dit is een klant-helpt-klant forum, waar wel moderators van NS werkzaam zijn maar die in de regel pas met dit soort dingen helpen als het via die andere kanalen niet lukt.

Verder zou ik ook eens kijken op de facturen naar het nummer van de OV-chipkaart die voor de OV-fietsen gebruikt is. Als het goed is staat dat erbij. Misschien is het een kaart die van u is of was en misschien verloren gegaan of gestolen en niet geblokkeerd, of een kaart van een (minderjarig) familielid waar u de rekening voor betaalt. Is dit niet het geval dan moet de klantenservice uitzoeken hoe het kan dat de facturen op uw naam staan.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Die 2 × € 7,70 zal over 2020 gaan, toen een OV-fiets nog € 3,85 per dag kostte. Zie ook https://www.ns.nl/selfservice/producten en klik dan links op Mijn reiskosten (deur tot deur).

OV-fiets wordt per maand gefactureerd, dus € 7,70 kan zijn voor één fiets langer dan 24 uur of twee keer een fiets voor minder dan 24 uur.

€160 voor gebruik van een fiets in Amersfoort kan eigenlijk nietm want dan zou je 20 dagen een fiets in bezit gehad hebben (3×3,85+17×8,85=162) dus dat inderdaad even laten uitzoeken door de klantenservice.

Het kan natuurlijk ook nog over een stallingsabonnement of huur van een fietskluis in Amersfoort gaan, maar als je daar nooit komt klopt dat natuurljk niet.

Succes, en laat hier graag weten wat er uit komt! Gaat wel vaker mis met ov-fietsen.

Reageer