beantwoord

Geen declaratieoverzicht ov-fiets te maken via deur-tot-deur

Beste NS medewerkers,

Sinds kort maak ik voor woon-werk verkeer gebruik van de OV-fiets. Om mijn reisdeclaraties te kunnen maken, heb ik een reisoverzicht nodig waarin de kosten voor de OV-fiets worden meegenomen. Ik kan voor de maand oktober wel een overzicht maken van de OV-fiets ritjes (via deur tot deur op Mijn NS), maar daarin staan geen kosten en bovendien ontbreekt de optie om het overzicht als pdf te downloaden. Voor november kan ik überhaupt geen overzicht krijgen ("Er is een fout opgetreden bij het ophalen van uw gegevens. Probeert u het later nog eens.")

Hoe kan dit probleem verholpen worden?

Kaart nr: ********

Met vriendelijke groet,
Joppe van Driel
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 27 december 2016, 16:19

Ik heb inmiddels begrepen dat het probleem opgelost moet zijn. Ik verneem graag of dit ook zo is. Bedank overigens wel dat je alleen bedragen van je ritten krijgt als je de factuur hebt. De factuur kan nog wel eens wat later komen binnen Mijn NS. Aan je rittenoverzicht zijn helaas geen bedragen gekoppeld.
Bekijk origineel

48 reacties

Reputatie 1
Badge
Beste joppevandriel, welkom op het serviceforum!

Gek dat je de factuur niet kunt downloaden als PDF en geen losse reizen ziet. Ik kijk graag met je mee. Wil je me een privébericht sturen met hierin je naam, adres, geboortedatum en kaartnummer? Een privébericht stuur je door op mijn gebruikersnaam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht'.
Reputatie 7
Badge +4
Het is wijs uw kaartnummer even te verwijderen i.v.m.privacy. Niet iedereen heeft goede bedoelingen.
Goed gezien. Ik heb het meteen weggehaald.
Beste Charon,

Ik heb je, zoals je voorstelde, een week geleden een privébericht gestuurd met mijn gegevens, maar nog steeds geen reactie. Het probleem blijft; ik kan nog steeds geen declaratieoverzicht maken waarin het gebruik van de OV-fiets is opgenomen. Kunt u me helpen?

Groet,
Joppe

Beste joppevandriel, welkom op het serviceforum!

Gek dat je de factuur niet kunt downloaden als PDF en geen losse reizen ziet. Ik kijk graag met je mee. Wil je me een privébericht sturen met hierin je naam, adres, geboortedatum en kaartnummer? Een privébericht stuur je door op mijn gebruikersnaam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht'.
Goedemorgen Joppe,

Ik heb Charon zojuist een reminder gestuurd. Hopelijk komen jullie er snel uit 🙂
Bedankt Iris
Beste Iris,

Charon heeft nog steeds niet gereageerd. Het probleem met het ov-fiets transactieoverzicht is nog steeds niet verholpen. Kan jij me helpen, of weet je wie me kan helpen?

Groet,
Joppe

Goedemorgen Joppe,

Ik heb Charon zojuist een reminder gestuurd. Hopelijk komen jullie er snel uit :)
Ik stuur Charon nogmaals een reminder, Joppe. Excuses!
Beste Sivon en Iris,

Ik heb nog geen reactie van Charon. Inmiddels zijn er twee weken verstreken sinds ik dit topic ben begonnen en loop ik steeds verder achter in mijn declaraties. Zou een van jullie, of iemand anders, mij kunnen helpen?

Groet,
Joppe

Ik stuur Charon nogmaals een reminder, Joppe. Excuses!
Mijn collega komt er vanmiddag op terug!
Reputatie 1
Badge
Ik heb joppevandriel net een privébericht terug gestuurd (en mijn excuses aangeboden voor de late reactie)!
Bedankt Charon
Fijn dat Joppe geholpen is maar meerdere mensen hebben dit probleem. Ik in elk geval ook.

Er staat geen prijs bij de gemaatke ritten en er is geen knop om een PDF van de declaratie te maken.

Kunt u mij vertellen hoe dit moet?
Het zou handig zijn het antwoord hier openbaar te vermelden.
Goed dat je dit aankaart Rick. Ik zal dit moeten bespreken met betreffende afdeling. Kom er z.s.m. op terug!
Is er al nieuws? Ik zit met hetzelfde probleem.
Ik vermoed het niet, maar ik zal Klaas Jan even een bericht sturen. Zodra hij meer weet zal hij een reactie plaatsen.
Vreemd hoor. Joppe krijgt pas na 2 weken een antwoord in een prive bericht en als ik vraag naar het antwoord heb ik na een week nog niks gehoord?! Vijf moderators hebben gereageerd maar geen antwoord.
Simpele vraag, moeilijk antwoord blijkbaar. Beetje geheimzinnig maken jullie het wel zo.
We zijn op dit moment erg druk, Rick. Dit komt o.a. door de nieuwe dienstregeling. De moderators doen naast het forum gedurende de week ook Twitter en Facebook. Daarom heeft het forum een wat lagere afhandeltijd. Bovendien zijn wij ook afhankelijk van de terugkoppeling van andere afdelingen en collega's.

Ik stuur Klaas-Jan even een reminder.
Ik heb inmiddels begrepen dat het probleem opgelost moet zijn. Ik verneem graag of dit ook zo is. Bedank overigens wel dat je alleen bedragen van je ritten krijgt als je de factuur hebt. De factuur kan nog wel eens wat later komen binnen Mijn NS. Aan je rittenoverzicht zijn helaas geen bedragen gekoppeld.
Hi,
Ik zit nog met hetzelfde probleem. Geen enkel overzicht van november 2016, en geen declaratieopties voor december 2016 (wel alle reizen benoemd, maar geen kostenoverzicht).
Groetjes
Je mag mij een privébericht sturen, vermeld daarbij je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-chipkaartnummer dan zoek ik dit graag voor je uit.
Je mag mij een privébericht sturen, vermeld daarbij je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-chipkaartnummer dan zoek ik dit graag voor je uit.

Hallo,
Dit lijkt een breder probleem, want ik kan wel een overzicht van mijn treinreizen maken, die missen weer bij deur-deur, en daarin zie ik alleen de ov-fiets dingen, maar daar missen de kosten weer.

Ik snap dat dit niet van het ov-chipkaart tegoed af wordt gehaald en dus uit een andere bron komt, maar het zou fijn zijn als dit gewoon wel werkt in plaats van dat je het voor iedereen apart moet uitzoeken.
Terechte opmerking Martijn. We werken hard aan het optimaliseren van deze systemen. Helaas werken een aantal technische storingen de laatste tijd ook niet echt mee aan een fijn gebruik van de Mijn-omgeving.
Terechte opmerking Martijn. We werken hard aan het optimaliseren van deze systemen. Helaas werken een aantal technische storingen de laatste tijd ook niet echt mee aan een fijn gebruik van de Mijn-omgeving.

Hallo Klaas-Jan.

Dit werkt nog steeds niet. Als ik contact opneem via het contact formulier is het antwoord wat ik krijg ongeveer dit:
Hartelijk dank voor uw vraag en/of opmerking. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie.

Maar dat is dan alweer een week geleden.
Ik ben dus benieuwd of deze systemen inmiddels al wel geoptimaliseerd zijn? Ik zou graag inzicht hebben, maar heb dat dus nu niet.
Het kan een aantal weken duren voordat je een antwoord krijgt op een vraag die via het contactformulier is ingediend. Alle storingen zijn inmiddels verholpen die destijds speelden. De gemaakte kosten voor OV-fiets kan je niet terugvinden onder deur-tot-deur maar onder mijn facturen.

Reageer