beantwoord

Geen declaratieoverzicht ov-fiets te maken via deur-tot-deur

Toon eerste bericht

48 reacties

Het kan een aantal weken duren voordat je een antwoord krijgt op een vraag die via het contactformulier is ingediend. Alle storingen zijn inmiddels verholpen die destijds speelden. De gemaakte kosten voor OV-fiets kan je niet terugvinden onder deur-tot-deur maar onder mijn facturen.

Nou, nee. Daar kan ik zelf ook wel opkomen, dat ik onder 'facturen' facturen vind.

Maar daar staat alleen de factuur van het doorlopende abonnement, de kosten van de ov fiets voor december (en in oktober) ontbreken gewoon. Er is overigens wel geincasseerd.
Hallo Martijn H., vervelend deze situatie. Ik heb even contact gehad met mijn collega's van OV-Fiets en zij bekijken deze situatie graag even. Zou je mij een privé bericht willen sturen met je naam, adres, woonplaats en geboortedatum? Dan gaan we even kijken of we je hier verder mee kunnen helpen.
UPDATE: Ik heb geen privébericht van Martijn H ontvangen, dus ik hoop dat het is opgelost. Mocht je zelf te maken krijgen met een soortgelijke situatie dan zoeken we graag even uit wat we hierin kunnen betekenen. Ook kun je contact opnemen met onze OV-Fiets afdeling via 030 - 751 51 55 of via Facebook of Twitter.
In tegendeel, ik heb wel een prive bericht gestuurd en nooit een reactie daarop gehad.

Laat ik datzelfde bericht eens proberen door te sturen..
Mijn excuses Martijn, ik heb dit compleet over het hoofd gezien en ga er direct mee aan de slag. Je hoor zo spoedig mogelijk van mij.
Ik heb een reactie van Miriam gehad over systemen die niet of niet goed gekoppeld zijn en waar moeite mee is: ik heb inmiddels 3 maanden geleden een automatische afschrijving gehad waarvan geen factuur te achterhalen is. Kortom: afschrijven geen probleem, maar vertellen waarom wel.
Reputatie 6
Ik heb Miriam hiervan op de hoogte gesteld. Zij zal je zondag van antwoord voorzien Martijn.
UPDATE: Ik heb inmiddels contact met Martijn en inderdaad aangegeven dat het facturatieproces voor OV-Fiets op dit moment te lang is. Dit is een technisch verhaal en we kijken naar mogelijkheden om dit zo spoedig mogelijk te verbeteren.
Goede dag,

Zit met het zelfde probleem. Wel tijd en datum maar geen kosten of declaratieoverzicht te downloaden bij de deur-tot-deur service.

Met vriendelijke groet,

Bastiaan
Van welke periode wil je precies de factuur hebben Bastiaan? Over het algemeen wordt de factuur per maand opgemaakt.
Hoi Bastiaan, mochten wij je nog verder kunnen helpen dan horen we het graag.
Ik stuurde dit naar Miriam, maar dat is niet zo eerlijk want zij kan er ook niets aan doen, maar:

We zijn nu een JAAR verder, ik ben weer eens met de OV fiets gegaan, geld is inmiddels afgeschreven en wederom is er GEEN factuur te vinden.

Sjongejongejonge..
Ik heb je bericht ontvangen Martijn H.. Wanneer heb je deze rit gemaakt als ik vragen mag? Dan ga ik weer even in overleg met mijn collega's van OV-Fiets.
Ik heb je bericht ontvangen Martijn H.. Wanneer heb je deze rit gemaakt als ik vragen mag? Dan ga ik weer even in overleg met mijn collega's van OV-Fiets.

De laatste 2 weken van maart (19 tot 30 maart, elke werkdag).

Inmiddels is het geld afgeboekt, maar ik heb geen factuur (ik heb nog nooit een factuur voor de OV fiets gehad) . Ik kan wel een overzicht produceren en dan zie ik dat ik een fiets gehuurd heb, maar geen factuur. In het facturen overzicht staat keurig de factuur voor de ov kaart en de afschrijving van 1 cent omdat dat ook zo af en toe moet om te controleren of de afschrijving (waar ik dus geen factuur voor krijg) kan plaatsvinden, maar verder niks.
Bedankt voor de aanvullende informatie Martijn H. Ik kom hier morgen even op terug, hoop dan een terugkoppeling te hebben.
Bedankt voor de aanvullende informatie Martijn H. Ik kom hier morgen even op terug, hoop dan een terugkoppeling te hebben.

Hallo Miriam NS,

Ik maak maar een screenshot van de gegevens die ik wel heb; ik zie geen andere manier om een declaratie te maken. Ik hoop dat dit geaccepteerd wordt.

Ik heb via de chat contact met de klantenservice gehad die doodleuk zegt dat de factuur nog komt - maar het is al afgeschreven. Het blijft bijzonder. Mijn vriendin krijgt wel gewoon facturen als ze de ov-fiets gebruikt, dus er is echt iets niet goed. Dit is al zeker 16 maanden zo; iemand moet dat vinkje toch gewoon goed kunnen zetten??
Ja ik begrijp dat dat een zeer onhandige oplossing is. Zou je eens in je account willen kijken of er meerdere kaarten gekoppeld staan? Mijn collega van OV-Fiets geeft namelijk het volgende aan:

Het kan zijn dat de facturen niet getoond worden, omdat er meerdere kaarten aan het account gekoppeld zijn. dan moeten de overige kaarten verwijderd worden en zou na 24 alles zichtbaar moeten zijn. Als dit ook niet werkt dan hoor ik het graag en ga ik je gegevens doorsturen.
Ja ik begrijp dat dat een zeer onhandige oplossing is. Zou je eens in je account willen kijken of er meerdere kaarten gekoppeld staan? Mijn collega van OV-Fiets geeft namelijk het volgende aan:

Het kan zijn dat de facturen niet getoond worden, omdat er meerdere kaarten aan het account gekoppeld zijn. dan moeten de overige kaarten verwijderd worden en zou na 24 alles zichtbaar moeten zijn. Als dit ook niet werkt dan hoor ik het graag en ga ik je gegevens doorsturen.

Hallo Miriam,

Ik had er vroeger inderdaad meerdere kaarten aan gekoppeld, omdat ik een nieuwe kaart van NS heb gehad. Dit heb ik enige tijd (=weken) geleden al veranderd, dus als je het toch door kan zetten zou ik het erg op prijs stellen.

Martijn
Update: Inmiddels zijn we erachter wat de oorzaak is van dit probleem. De gegevens van Martijn H. staan niet correct bij ons in het systeem en daarom worden de facturen niet weergegeven. Onze IT-afdeling is druk aan het werk om dit op te lossen. Zodra dit afgerond is zal ik dit laten weten.
Update: De IT-collega's zijn nog bezig om dit probleem te verhelpen. Zodra er meer duidelijkheid is horen jullie dit van mij.
Update: De IT-collega's zijn nog bezig om dit probleem te verhelpen. Zodra er meer duidelijkheid is horen jullie dit van mij.

Hallo Miriam,

Hebben ze wel zicht op wat het probleem zou kunnen zijn?

Update: De IT-collega's zijn nog bezig om dit probleem te verhelpen. Zodra er meer duidelijkheid is horen jullie dit van mij.Hallo Miriam,

Hebben ze wel zicht op wat het probleem zou kunnen zijn?

Laat ik op mezelf reageren:
Ik heb mijn account weer opnieuw aangemaakt/geactiveerd/wachtwoord gereset en de ovchipkaart weer toegevoegd. Nu zie ik alle facturen.

Top!
@Martijn H. Ik heb begrepen dat je gegevens zijn gecorrigeerd, dit stond dubbel in het systeem waardoor de facturen niet zichtbaar waren.

Ontzettend fijn dat het nu gelukt is, bedankt dat je dit ook nog even laat weten. Mocht er in de toekomst weer iets zijn waar ik je bij kan helpen dan lees ik dat graag!

Reageer