beantwoord

Geen fietsen op Den Haag Laan van NoI

• 28 maart 2017
  • 9 reacties
  • 336 Bekeken

Hallo, al sinds afgelopen zondag geeft de app aan dat er geen fietsen zijn op Laan van NOI. Ze blijken er ook daadwerkelijk niet te staan. Is dat vaak zo? Of is dat toevallig nu zo? Komen fietsen die daar verhuurd worden ook altijd daar weer terug, of worden ze op een ander station ingeleverd?
icon

Beste antwoord door Denice NS 29 maart 2017, 11:48

Ik heb de volgende terugkoppeling ontvangen van de betreffende afdeling :)

Den Haag Laan van NOI heeft 3 kluizen en ik heb even terug gekeken in onze systemen. Daar zie ik dat elke week er momenten zijn dat alle fietsen aanwezig zijn en dat er regelmatig fietsen worden verhuurd.. Dus lijkt op toeval in relatie dat er toch wel vraag is naar fietsen op die locatie en het maar 3 kluizen betreft. Verder klopt het inderdaad dat fietsen soms op een andere locatie worden ingeleverd, maar ook vanuit een andere locatie naar NOI. Dat middelt zich opzich dusdanig uit dat we voor nu zien dat hierdoor geen problemen ontstaan. Vaak zie je dat binnen een dag zo’n fiets weer terug is. Met name ook omdat voor deze locaties je redelijk met vaste medewerkers te maken hebt.

Nu zijn er inderdaad 0 fietsen, ook omdat er een fiets stuk is. Deze is nu aangemeld om te worden vervangen. Maar als gezegd, zul je met name na de spits zien dat deze locatie wel vaker op 0 zal staan omdat dan alle fietsen zijn verhuurd.
Bekijk origineel

9 reacties

Hi Annelies. Welkom op het Serviceforum :)

Wat vervelend dat er op Den Haag Laan van NOI regelmatig geen OV-Fietsen beschikbaar zijn 😞 Men heeft de mogelijkheid om een OV-Fiets ook op een ander station (waar OV-Fiets verhuur aanwezig is) weer in te leveren. Ik ga station Den Haag Laan van NOI even onder de aandacht brengen bij de betreffende afdeling. Ik durf zelf namelijk niet te zeggen of het niet aanwezig zijn van fietsen op dat station regelmatig voorkomt (al zie ik ook nu in de app dat er 0 fietsen beschikbaar zijn, dus het lijkt haast wel structureel te zijn.) Zodra ik een terugkoppeling heb zal ik deze in dit topic plaatsen 🙂
Ik heb de volgende terugkoppeling ontvangen van de betreffende afdeling :)

Den Haag Laan van NOI heeft 3 kluizen en ik heb even terug gekeken in onze systemen. Daar zie ik dat elke week er momenten zijn dat alle fietsen aanwezig zijn en dat er regelmatig fietsen worden verhuurd.. Dus lijkt op toeval in relatie dat er toch wel vraag is naar fietsen op die locatie en het maar 3 kluizen betreft. Verder klopt het inderdaad dat fietsen soms op een andere locatie worden ingeleverd, maar ook vanuit een andere locatie naar NOI. Dat middelt zich opzich dusdanig uit dat we voor nu zien dat hierdoor geen problemen ontstaan. Vaak zie je dat binnen een dag zo’n fiets weer terug is. Met name ook omdat voor deze locaties je redelijk met vaste medewerkers te maken hebt.

Nu zijn er inderdaad 0 fietsen, ook omdat er een fiets stuk is. Deze is nu aangemeld om te worden vervangen. Maar als gezegd, zul je met name na de spits zien dat deze locatie wel vaker op 0 zal staan omdat dan alle fietsen zijn verhuurd.
Dank je wel voor je reactie Denice. Ik ben wel een beetje verbaasd dat je schrijft dat er drie kluizen zijn. Ik loop er regelmatig langs, heb ze nog niet geteld, maar volgens mij zijn er toch zeker 8 of 10 kluizen, met in het midden de kaartautomaat. Zijn die dus niet allemaal gevuld met een OV fiets? Gezien het aantal reizigers (forenzen) dat elke dag via Laan van NOI reist zou ik denken dat 10 fietsen ook aan de vraag kan voldoen.
Kan je zien of de fietsen vaker overdag of juist 's avonds gebruikt worden?
Het ziet er daar trouwens wel allemaal wat verouderd en slecht onderhouden uit. Misschien tijd voor een opknapbeurt?
Dank alvast voor je uitzoekwerk en reactie!
Hallo, heb nog geen reactie gezien op bovenstaand bericht. En ik zie ook nog geen verandering in de beschikbaarheid van fietsen op Laan van NOI, of ben ik te ongeduldig?
Reputatie 7
Badge +4
Het wordt niet luidop gezegd maar er is in zijn algemeenheid een tekort aan ov-fietsen. Door het nieuwe prijsbeleid valt de barrière van de tien euro abonnementsgeld ook nog weg. De vraag neemt derhalve ook toe. NS zal ongetwijfeld bezig zijn dit tekort weg te werken maar op dit moment zijn er te weinig fietsen op veel locaties.
Ik kan helaas niet achterhalen wanneer het beste moment is om een fiets te huren. Ik heb wel contact gehad maar ik kan ook niet achterhalen hoeveel kluizen er precies aanwezig zijn. Ik heb wel je suggestie doorgegeven dat deze toe is aan een opknapbeurt en ook dat er een te kort is aan OV-fietsen. Ik kan wel vermelden dat er op dit moment 1 fiets beschikbaar is.
Er staat op dit moment (4 april, 20.18 een Ov fiets naast de 16 Ov fiets boxen.... niet op slot...
Ik geef het gelijk even door Annelies! Goed dat je dit meldt.
Ik zie nu al een paar dagen in de app staan dat er 0 fietsen op Den Haag Laan van NOI beschikbaar zijn, waaronder gisteravond laat en op dit moment (7 uur 's ochtends). Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Tenzij ze allemaal stuk zijn of huurders de schaarse fietsen van Laan van NOI op een ander station met meer treinen inleveren. Deze laatste mogelijkheid is natuurlijk de doodsteek voor kleine verhuurlocaties rond grotere stations. Als ov-fiets zo slecht beschikbaar is, kunnen jullie er beter mee stoppen op dit soort locaties. Of het aantal fietsen flink uitbreiden natuurlijk 🙂

Reageer