beantwoord

geen flex, wel email over d2d en factuur?

• 21 september 2020
  • 2 reacties
  • 263 Bekeken

Ik ontvang ineens een mail waarin me verteld wordt dat er vanaf maart een technisch probleem was en er geen/te weinig in rekening gebracht is en dat het met terugwerkende kracht gefactureerd wordt? Op de eerstvolgende factuur kan ik de transacties gespecificeerd terug zien? 

ik heb geen ns flex. Ik heb nog nooit een factuur ontvangen en heb geen idee waar ik dat kan zien. Huren OV fiets wordt altijd keurig afzonderlijk van automatisch saldo opladen afgeschreven. Wat ik via mijn bank terug kan zien is dat ook altijd gebeurd. 
Wat moet ik met deze mail? Kan ik ook ergens facturen inzien als niet flex, maar wel reizend met oude voordelenurenkaart? Wordt er zometeen een bedrag afgeschreven waar ik totaal geen inzage in heb? Want in reishistorie kan ik stallen en OV fiets niet terug vinden. 

het was een algemene mail, niet aan mij persoonlijk gericht waarop ik niet kan antwoorden, dus daarom via deze weg. 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 21 september 2020, 22:04

Goedenavond Ycnan en welkom bij de NS Community!

Het klopt dat er eerder dit jaar een technische storing is geweest waardoor in sommige gevallen OV-fiets en Stallen op Rekening transacties niet in rekening zijn gebracht. Afgelopen week is dit ook ter sprake gekomen in dit topic.

Voor het huren van een OV-fiets is er geen NS Flex abonnement nodig. Als je een oud Voordeelurenabonnement hebt, zou je daarvoor een los OV-fiets abonnement hebben. Eventuele OV-fiets transacties worden dan ook niet via het saldo op je kaart afgeschreven, maar maandelijks via een factuur.

Ik ga ervan uit dat er bij jou dus een transactie (of meerdere) is geweest van een OV-fiets huur of stallen op rekening die door deze storing niet eerder gefactureerd kon worden. Dat zal nu dus alsnog gedaan worden. Je kunt in je Mijn NS account controleren of er daar een factuur is komen te staan met OV-fiets kosten, mocht je er daar niet uitkomen kun je ook contact op nemen met onze Klantenservice om het te controleren.We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Bekijk origineel

2 reacties

Goedenavond Ycnan en welkom bij de NS Community!

Het klopt dat er eerder dit jaar een technische storing is geweest waardoor in sommige gevallen OV-fiets en Stallen op Rekening transacties niet in rekening zijn gebracht. Afgelopen week is dit ook ter sprake gekomen in dit topic.

Voor het huren van een OV-fiets is er geen NS Flex abonnement nodig. Als je een oud Voordeelurenabonnement hebt, zou je daarvoor een los OV-fiets abonnement hebben. Eventuele OV-fiets transacties worden dan ook niet via het saldo op je kaart afgeschreven, maar maandelijks via een factuur.

Ik ga ervan uit dat er bij jou dus een transactie (of meerdere) is geweest van een OV-fiets huur of stallen op rekening die door deze storing niet eerder gefactureerd kon worden. Dat zal nu dus alsnog gedaan worden. Je kunt in je Mijn NS account controleren of er daar een factuur is komen te staan met OV-fiets kosten, mocht je er daar niet uitkomen kun je ook contact op nemen met onze Klantenservice om het te controleren.We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Bedankt voor de reactie!

ik heb nog nooit een factuur toegestuurd gekregen, maar zie nu dat ik die via mijn ns in kan zien. Dan klopt het inderdaad dat in maart waarschijnlijk eenmalig geen 3,85 is afgeschreven. Daarna klopt alles gewoon. 

Reageer