beantwoord

Geen OV-fiets in Overveen

• 22 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 231 Bekeken

Voor mijn werk moet ik met regelmaat naar Overveen en is het gebruik van de OV-fiets erg handig. Laatst was er steeds 1 OV-fiets aanwezig, maar nu is er helemaal geen OV-fiets meer. Ik zal nu dus via station Haarlem moeten reizen en daar de OV-fiets moeten pakken. Het plaatsen van een OV-fiets van station Haarlem bij station Overveen kost €10 extra.
Mijn vraag is dus of NS weer een aantal OV-fietsen naar station Overveen wilt brengen, zodat ik hier niet extra voor hoef te betalen.

Vraag voor medereizigers die dit probleem op andere stations misschien ook wel eens ervaren: hoe lossen jullie dit op?
icon

Beste antwoord door Gabriëlle NS 23 augustus 2017, 10:56

Hartelijk welkom op het NS Serviceforum, Jjenner!

Ik heb je melding doorgezet naar mijn collega's van OV-fiets. Zij gaan intern een melding aanmaken met het verzoek om meer OV-fietsen te plaatsen op dit station. Deze melding wordt dan in overweging genomen. Ik kan helaas geen toezeggingen doen of er daadwerkelijk ook meer fietsen geplaatst gaan worden.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Overveen heeft er inderdaad maar 2 te huur. Bij een defect of iemand die je voor was is dat wel magertjes inderdaad.

Staan die in een kluis of zoiets? Dan wordt het lastiger om het aantal uit te breiden.
Hartelijk welkom op het NS Serviceforum, Jjenner!

Ik heb je melding doorgezet naar mijn collega's van OV-fiets. Zij gaan intern een melding aanmaken met het verzoek om meer OV-fietsen te plaatsen op dit station. Deze melding wordt dan in overweging genomen. Ik kan helaas geen toezeggingen doen of er daadwerkelijk ook meer fietsen geplaatst gaan worden.
Bedankt voor het antwoord! Fijn dat er in ieder geval naar gekeken zal worden. Ik ben benieuwd of er meer OV-fietsen zullen komen. Het scheelt mij aanzienlijk in de reistijd als ik vanaf Overveen kan fietsen.

Er staan volgens mij 5 fietskluisen in Overveen, waarvan de laatste tijd maar 1 een OV-fiets bevatte. Dus inderdaad nogal magertjes en dus was het steeds op de gok in de hoop dat er niemand me net voor was geweest.
Het lullige is dat het zelfstandig verplaatsen van OV-fietsen (dus een fiets van station Haarlem inleveren in een kluis in Overveen) €10 kost. Lijkt me dus wel de taak van de NS om de OV-fietsen dan met regelmaat weer te verdelen, zodat elk station weer OV-fietsen heeft.
Reputatie 7
Daar is onze OV-fiets afdeling druk mee bezig, maar het vervoeren van deze fietsen brengt veel organisatie met zich mee, die niet altijd beschikbaar is. Omdat OV-fiets een groeiende afdeling is, verwacht ik hier snel verbetering te zien. Bedankt dat jij meedenkt, dat doet ons goed.

Reageer