beantwoord

Geen OV fiets station Eindhoven na 22:30u

Reputatie 3
De stationsbeheerder heeft bedacht dat de fietsenstalling aan de stadskant van station Eindhoven vanwege werkzaamheden meerdere dagen eerder dicht moet. Als gevolg hiervan kan ik nergens op station Eindhoven meer een OV fiets terugbrengen! Dit terwijl er tal van goede oplossingen te bedenken zijn:
- fietsenstalling aan de buskant langer openhouden
- brievenbus plaatsen om sleutels in te deponeren met een tijdelijke locatie om de fiets achter te laten.
- slueutels inleveren bij de kiosk.
Ik vind deze oplossing (sluiten en geen alternatief) zeer klantonvriendelijk en hoop dat er met de stationsbeheerder naar een betere oplossing kan worden gezocht!

PS: ook zijn de beperkte openingstijden nergens in de app of op de website vermeld...
icon

Beste antwoord door Miriam NS 17 september 2017, 12:40

UPDATE: Ik heb de volgende terugkoppeling ontvangen. De tijden van de bouwwerkzaamheden zijn verlaat, waardoor de fietsenstalling de reguliere openingstijden heeft. Er zijn dus geen aangepaste openingstijden de aankomende dagen.

Het is mij nog niet helemaal helder. Ik zie dat de tijden voor de centrumzijde als volgt zijn:

Openingstijden

Dag Van Tot
maandag 05:00 01:25
dinsdag 05:00 01:25
woensdag 05:00 01:25
donderdag 05:00 01:25
vrijdag 05:00 01:25
zaterdag 05:50 02:00
zondag 06:35 01:25

Nu met de werkzaamheden sluit deze stalling eerder begrijp ik goed? Kunnen jullie aangeven wat de huidige openingstijden zijn? Dan kan ik dit weer terugkoppelen en kunnen we kijken of we dit kunnen aanpassen.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Dit klopt, de stalling onder de stationshal sluit eerder wegens sloopwerkzaamheden boven (GWK gaat weg en zo).

Normaal gesproken is de stalling aan de noordzijde (Neckerspoel) dan wel langer open, geen idee waarom dat nu niet is.
Hoi Wiskunde123! Dat is vervelend. Ik durf hier zo geen uitspraken over te doen en heb daarom even contact gezocht met de beheerder om te kijken of we hier nog wat meer informatie over kunnen krijgen. Zodra ik meer weet zal ik je dit laten weten.
Badge +3
Het zou ze sieren als ze naast de ingang van de stalling Centrumzijde je fiets laten stallen op het parkeerplaatsje er achter (zijn slagbomen, maar met fiets geen probleem) en dan tijdelijk een blauwe dropbox ophangen voor sleutels van OV-fietsen.

Dan is het ook opgelost. Tenzij dan iemand die dropbox open breekt en er met de gestalde fietsen vandoor gaat...
UPDATE: Ik heb de volgende terugkoppeling ontvangen. De tijden van de bouwwerkzaamheden zijn verlaat, waardoor de fietsenstalling de reguliere openingstijden heeft. Er zijn dus geen aangepaste openingstijden de aankomende dagen.

Het is mij nog niet helemaal helder. Ik zie dat de tijden voor de centrumzijde als volgt zijn:

Openingstijden

Dag Van Tot
maandag 05:00 01:25
dinsdag 05:00 01:25
woensdag 05:00 01:25
donderdag 05:00 01:25
vrijdag 05:00 01:25
zaterdag 05:50 02:00
zondag 06:35 01:25

Nu met de werkzaamheden sluit deze stalling eerder begrijp ik goed? Kunnen jullie aangeven wat de huidige openingstijden zijn? Dan kan ik dit weer terugkoppelen en kunnen we kijken of we dit kunnen aanpassen.
Reputatie 3
Dank voor de terugkoppeling Miriam! Om antwoord te geven op je vragen: ja dat is correct! Er hingen papieren bij de stalling dat deze dus al om 22:30u dicht ging.

Aan de andere kant, bij busstation Neckerspoel, gaat de stalling al veel eerder rond een uur of 8 dicht als ik het goed heb. Robert gaf al aan dat deze normaal bij werkzaamheden aan de centrumzijde langer open blijft, maar het verlaten van de werkzaamheden is ook een goed alternatief.
Oke, dan is dat duidelijk. Ik zal de alternatieven nogmaals aankaarten zodat daar is het vervolg meer rekening mee kan worden gehouden. Bedankt voor de feedback!

Reageer