Gevonden OV-fiets Hengelo (Ov) | NS Community
beantwoord

Gevonden OV-fiets Hengelo (Ov)

  • 7 March 2022
  • 8 reacties
  • 148 Bekeken

Goedenmiddag, 

sinds een aantal dagen staat er in Hengelo (Ov) bij de bushalte catharinastraat (op de krabbenbosweg ter hoogte van nr 265) een eenzame OV-fiets. De fiets staat los en de sleutel zit nog in het slot. 
Het gaat om de fiets met nummer 65.583, wellicht dat jullie deze missen. 

Groet Leontine 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 7 March 2022, 16:10

Bekijk origineel

8 reacties

Beste Stijn, 

ik proef in jouw reacties een lichte insinuatie dat ik zou liegen over het feit dat de sleutel nog in de fiets zit. Ik zie niet in wat daar mijn belang bij zou zijn. Wellicht had je mij, in plaats van deze beschuldiging te typen, kunnen vragen om hiervoor bewijs aan te leveren als je dat nodig hebt om actie te kunnen ondernemen. 
 

Ik had het idee de NS een dienst te bewijzen met het doen van deze melding. Maar ik zal hier na deze reacties in het vervolg vanaf zien. 
 

Mvg Leontine 

Reputatie 7
Badge +4

Mooi dat u het meldt. Moderatoren huppelen hier om de paar uur binnen en die ondernemen actie.

Goedemiddag LeontineV en welkom bij de NS Community!

Bedankt voor de melding! Ik heb even gekeken, maar ik vrees dat ik er helaas weinig mee kan. Deze fiets is volgens onze administratie namelijk nog ‘gewoon’ verhuurd en dus de verantwoordelijkheid van de laatste huurder. Zolang hij voor onze administratie niet vermist is, kan ik ook geen melding maken.

Badge +3

En de huurder even waarschuwen dat de sleutel nog in het slot zit is natuurlijk te veel gevraagd (of mag niet om privacyredenen)?

Voor dat laatste, huurder heeft een contract/overeenkomst met NS en houdt zich niet aan de voorwaarden (fiets fatsoenlijk afsluiten art. 4.4 lid 2:

De Contracthouder gebruikt de OV-fiets zorgvuldig zoals verwacht van een goed huurder. Bij het stallen zet de Contracthouder de OV-fiets altijd op slot met de beide bijgeleverde sloten.

Dus diegene mag je daar gerust op attenderen.

Op grond waarvan? Ik heb geen enkel bewijs dat de sleutel werkelijk nog in de fiets zit.

Badge +3

Op grond waarvan? Ik heb geen enkel bewijs dat de sleutel werkelijk nog in de fiets zit.

Bewijs niet, maar TS geeft dat aan toch? Dus op grond van mogelijk gevaar voor diefstal (en hoge kosten voor de huurder).

Precies, het is vooralsnog puur een gerucht, iedereen kan van alles beweren, dat is echter geen bewijs. Los van het feit dat ik überhaupt niet weet of we persoonsgegevens van de huurder zomaar mag gebruiken als de voorwaarden verbroken worden, is het dus niet eens zeker dát deze persoon zich niet aan de voorwaarden houdt.

Uiteindelijk is het gewoon de verantwoordelijkheid van de huurder om zich aan de voorwaarden te houden en de gevolgen van eventuele diefstal zullen dan ook voor hem of haar zijn.

Reputatie 7
Badge

@LeontineV niemand beschuldigt u van liegen. Het is heel goed dat u het meldt. Maar er kan zo te zien verder niks mee gedaan worden. 

Reageer